FDFMGA skrev 2020-03-13 08:24:54 följande:
Endast åtta nya fall i Kina senste dygnet - så där det började håller det sannolikt på att sluta.
Nu tror jag att få om ens någon skulle vilja att Sverige styrdes av en totalitär regim med i princip obegränsade möjligheter att kontrollera folket - men åtminstone jag kan tycka att det var sorgligt att inte Folkhälsomyndigheten kunde gå ut med direktiv om isolering av återvändare från riskområden.
En "killgissning" från min sida är att Sverige kommer att placera sig någonstans i mitten sett till faktisk effektivitet att hantera pandemin där Kina och några andra länder kommer att ses som de mest effektiva medan bananrepubliker som USA riskerar att hamna i andra änden på skalan.
Jag tror snarare att Sverige kommer placera sig i botten av listan. Oerhört få vårdplatser, vägrar att stänga skolor, falsk information om att kulmen var nådd innan det stora utbrottet skedde.
Dessutom ska man sluta testa folk för att det är "oviktig". Men de flesta förstår nog att "oviktigt" betyder "vi saknar resurser.
www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/70GQRV/nya-strategin--slutar-rakna-exakta-antalet-coronafall