• TL12

Corona , är du rädd?

Corona är här nu , är du rädd?

Ingen är död än men snart så kommer troligen de första dödsfallen i Sverige.

Jag tror att beredskapen är dålig med för lite resurser på sjukhusen.

Vad tror du?

Ska man hålla sig ifrån människor nu ?

Eller hur ska man tänka ?

Jag träffar nästan nya människor varje dag och reser inom landet i veckorna.

Är min rädsla överdriven?

Det verkar som det är de sjuka och de äldsta människorna som ligger i riskzonen att riskera livet.

Nej fy , hoppas att det blir ett litet utbrott i Sverige.

• Svar på tråden Corona , är du rädd?
  • Anonym (Undrar bara)
    Anonym (Läskigt) skrev 2020-03-13 10:04:24 följande:

Alla mina vänner är kolugna. De reser ändå till Bali och Amerika i värld en. Isolerar sig inte. Lever som vanligt.

Snart kommer många gamla även i Sverige dö på grund av det.

Och även unga som inte kommer få plats på intensiven efter t.ex. mopedolycka, eftersom det redan är fullt på intensiven med gamla människor
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Undrar bara) skrev 2020-03-13 10:13:10 följande:
    Snart kommer många gamla även i Sverige dö på grund av det.

Och även unga som inte kommer få plats på intensiven efter t.ex. mopedolycka, eftersom det redan är fullt på intensiven med gamla människor
    Och ändå tycker vissa att det inte gör något om personalen på sjukhusen minskar...

Skrämmande att folk inte förstår vad det innebär om man skulle stänga alla skolor och förskolor.
  • Anonym (Undrar bara)

Ni som är noga med handtvätt.

Tvättar ni även era mobiltelefoner när ni kommer hem?

Ni vet väl att mobilerna är långtifrån sterila.

• Crash Man
    Anonym (xxx) skrev 2020-03-13 10:16:06 följande:

Och ändå tycker vissa att det inte gör något om personalen på sjukhusen minskar...

Skrämmande att folk inte förstår vad det innebär om man skulle stänga alla skolor och förskolor.

Jag tror de flesta vet varför man inte stänger skolor. Men detta visar bara hur oförberedda svenskarna varit. Norge och Danmark har kunnat stänga skolorna eftersom de inte lider lika hårt om folk tvingas stanna hemma med sina barn.

Man skulle kunna stänga alla gymnasium och universitet utan större replissarier, men det gör man inte.
  • Anonym (tar ansvar)
    Anonym (Undrar bara) skrev 2020-03-13 10:16:41 följande:

Ibland gör jag det, om jag varit ute bland folk och tagit i massa saker. Men oftast planerar jag så att jag inte tar i mobilen om ska ut och ta i saker som kan ha smitta. På så sätt behövber jag inte tänka på det. Om jag ska äta med händerna så tvättar jag dem noga oavsett. Men jag har å andra sidan bakteriefobi sen förut...
  • Anonym (xxx)
    Crash Man skrev 2020-03-13 10:23:15 följande:
    Jag tror de flesta vet varför man inte stänger skolor. Men detta visar bara hur oförberedda svenskarna varit. Norge och Danmark har kunnat stänga skolorna eftersom de inte lider lika hårt om folk tvingas stanna hemma med sina barn.

Man skulle kunna stänga alla gymnasium och universitet utan större replissarier, men det gör man inte.
    Så du menar att i Danmark så gör det inget att de som jobbar på sjukhusen/äldrevården stannar hemma? De har alltså så mycket överkapacitet?
  • Anonym (xxx)
    Crash Man skrev 2020-03-13 10:23:15 följande:

Varför ska man göra det, om folk är friska. För du tror väl ändå inte att de som inte får gå till skolan stannar hemma om de är friska?

• Anonym (Undrar bara)
    Anonym (xxx) skrev 2020-03-13 10:16:06 följande:

Man kan ju i alla fall stänga alla gymnasieskolor och högstadieskolor !

Såpass gamla barn klarar sig själva hemma.

De borde få hemundervisning genom alla befintliga lärarplatformer. Alla högstadelever och gymnasieelever har ju skoldatorer! Alla är redan vana att få uppgifter på Google Classroom och lämna in dem där. Ingen från åk 7 och äldre behöver vistas i skolan i en sådan krissituation.
  • Anonym (Sur)
    Anonym (Undrar bara) skrev 2020-03-13 10:16:41 följande:

Mobilen har jag glömt:/ ärligt slarvat med , man har ju fen i anden mer eller mindre hela tiden ,så jättedumt.

Spritar av alla handtag lunchbord kaffemaskin på morgonen varje dag, arbetsplatsen.

Hemma handtag o andra ytor som pillas på, även barnhöjd, hemma varje kväll o tittsom.

Sjuk kommer man ändå bli men könns iaf som man gjort det man kan. Spritar omg mobilen o integrerar i rutin
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Undrar bara) skrev 2020-03-13 10:37:02 följande:
    Man kan ju i alla fall stänga alla gymnasieskolor och högstadieskolor !

Såpass gamla barn klarar sig själva hemma.

De borde få hemundervisning genom alla befintliga lärarplatformer. Alla högstadelever och gymnasieelever har ju skoldatorer! Alla är redan vana att få uppgifter på Google Classroom och lämna in dem där. Ingen från åk 7 och äldre behöver vistas i skolan i en sådan krissituation.
    Så du tror att dessa friska elever kommer att hålla sig hemma, isolerade?
Svar på tråden Corona , är du rädd?