• TL12

Corona , är du rädd?

Corona är här nu , är du rädd?

Ingen är död än men snart så kommer troligen de första dödsfallen i Sverige.

Jag tror att beredskapen är dålig med för lite resurser på sjukhusen.

Vad tror du?

Ska man hålla sig ifrån människor nu ?

Eller hur ska man tänka ?

Jag träffar nästan nya människor varje dag och reser inom landet i veckorna.

Är min rädsla överdriven?

Det verkar som det är de sjuka och de äldsta människorna som ligger i riskzonen att riskera livet.

Nej fy , hoppas att det blir ett litet utbrott i Sverige.

• Svar på tråden Corona , är du rädd?
  • Anonym (Läskigt)
    Anonym (Orolig) skrev 2020-03-14 20:06:06 följande:

Läste att Sverige fått sitt andra Coronadödsfall nu. Känns så tråkigt allt detta, att bara för att människor i Kina inte kan låta bli att äta fladdermöss (eller vilket djur nu detta virus kom ifrån) så måste hela världen lida länge för det.

Vad tänker ni andra?

Har ni fått ändra något i era liv nu pgr av viruset? Eller lever ni på precis som vanligt utan att ändra något?

Haha
  • Anonym (Nojja)
    Anonym (Omtanke) skrev 2020-03-14 10:58:05 följande:

Självklart är morfar viktigare för mig än en främling i somalia eftesom jag inte är en känslomässig robot. Och livet blir inte förstört för att man blir arbetslös ett tag. Samhället kommer att återhämta sig, men liv är borta för evigt.

Fast det är ju precis det du är, en känslomässig robot som anser att din morfar är viktigare än 3 miljoner barn. Ett stort problem för samhället att snittpersonen är egoistisk och bara tänker på sig själv och sina närmsta.
  • Anonym (Läskigt)

Vad händer om Corona virus muteras och nästa år är det än värre?! Farligare variant?

• Anonym (Norge)
    Anonym (Läskigt) skrev 2020-03-14 21:41:29 följande:

Vad händer om Corona virus muteras och nästa år är det än värre?! Farligare variant?

Det får inte veta för om det händer. Det är redan en mutation från CORONA-SARS. Så risken finns.
  • Anonym (Läskigt)
    Anonym (Norge) skrev 2020-03-14 21:43:40 följande:

Det får inte veta för om det händer. Det är redan en mutation från CORONA-SARS. Så risken finns.

Då är det illa!
  • Anonym (Orolig)

Nu avråder Svenska UD från alla resor utomlands såg jag på nyheterna på tv. Det var väl förväntat, med tanke på att Norska UD gav samma budskap tidigare idag.

• Anonym (Norge)
    Anonym (Läskigt) skrev 2020-03-14 21:50:31 följande:

Då är det illa!

Det vet vi inte än...
  • Anonym (Norge)
    Anonym (Orolig) skrev 2020-03-14 22:15:55 följande:

Nu avråder Svenska UD från alla resor utomlands såg jag på nyheterna på tv. Det var väl förväntat, med tanke på att Norska UD gav samma budskap tidigare idag.

Norska UD gjorde det för några dagar sedan...
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Läskigt) skrev 2020-03-14 21:41:29 följande:

Det beror på om mutationen blir dödligare, eller bara mer smittsam. Blir mutationen mycket mindre smittsam så lär den grenen av viruset snart slutas spridas.
  • Anonym (Omtanke)
    Anonym (Nojja) skrev 2020-03-14 21:20:43 följande:

Fast det är ju precis det du är, en känslomässig robot som anser att din morfar är viktigare än 3 miljoner barn. Ett stort problem för samhället att snittpersonen är egoistisk och bara tänker på sig själv och sina närmsta.

Absolut inte. Att inte bry sig om sina närmaste mer utan bara rationellt kallt tänka att 10.000 barn på andra sidan jordklotet egentligen är viktigare skulle visa att känslolivet inte vore normalt.
Svar på tråden Corona , är du rädd?