• TL12

Corona , är du rädd?

Corona är här nu , är du rädd?

Ingen är död än men snart så kommer troligen de första dödsfallen i Sverige.

Jag tror att beredskapen är dålig med för lite resurser på sjukhusen.

Vad tror du?

Ska man hålla sig ifrån människor nu ?

Eller hur ska man tänka ?

Jag träffar nästan nya människor varje dag och reser inom landet i veckorna.

Är min rädsla överdriven?

Det verkar som det är de sjuka och de äldsta människorna som ligger i riskzonen att riskera livet.

Nej fy , hoppas att det blir ett litet utbrott i Sverige.

• Svar på tråden Corona , är du rädd?
  • jeanette02
    Anonym (op) skrev 2020-03-20 09:07:28 följande:

De läkarna jag citerade är dock inte google-läkare. Tegnell har gjort vad han kan för att det inte ska drabba ekonomin för hårt, men den kommer ändå drabbas när enormt många kommer bli sjuka samtidigt. 

Ja, precis. Min poäng var just förövrigt att vissa vill göra sig ett namn och tjafsa med den expertis som försöker så gott de kan.

Självutnämnda googleläkare finns det gott om, kunskapen en annan sak. Menade inte att just den som uttalar sig i klippet skulle vara en sådan. Var kanske otydlig där.
  • Anonym (Nej.)

Nej, jag är inte rädd. Jag reser runt i hela Sverige i jobbet och åker kollektivt, flyger etc. Är ganska övertygad om att jag kommer bli smittad men är inte rädd för att dö eller blir allvarligt sjuk.

• Anonym (Norge)
    Anonym (Nej.) skrev 2020-03-20 10:45:26 följande:

Nej, jag är inte rädd. Jag reser runt i hela Sverige i jobbet och åker kollektivt, flyger etc. Är ganska övertygad om att jag kommer bli smittad men är inte rädd för att dö eller blir allvarligt sjuk.

Hur gör du nu? Fortsätter att åka runt inom Sverige och potentiellt sprida mitta vidare eller håller dig hemma?
  • Dr Nail

Superspridare?
  • Anonym (tar ansvar)

Har du inte förstått allvaret i detta ännu?
  • Liberté

Inte det minsta rädd eller orolig, blir jag sjuk så blir jag det.

Senaste 2 år åren har jag varit i två krigszoner där malaria varit ett ständigt hot och Corona har ingenting att komma med mot den sjukdomen..

Bryr mig ytterst lite.

• Anonym (Sur)

Sånna som du som bidrar till vad som sker nu o i framtiden. Fyfan.
  • Anonym (Nej.)
    Anonym (Norge) skrev 2020-03-20 11:08:36 följande:

Hur gör du nu? Fortsätter att åka runt inom Sverige och potentiellt sprida mitta vidare eller håller dig hemma?

Japp. Räknas som samhällsviktigt. Blir stora konsekvenser om vi lägger ner.
  • Anonym (Nej.)
    Anonym (Sur) skrev 2020-03-20 14:45:05 följande:

Sånna som du som bidrar till vad som sker nu o i framtiden. Fyfan.

Det blir konsekvenser för andra oavsett hur vi gör.
  • Anonym (tar ansvar)
    Liberté skrev 2020-03-20 14:03:14 följande:

Inte det minsta rädd eller orolig, blir jag sjuk så blir jag det.

Senaste 2 år åren har jag varit i två krigszoner där malaria varit ett ständigt hot och Corona har ingenting att komma med mot den sjukdomen..

Bryr mig ytterst lite.

Så du bryr dig inte att miljoner kanske kommer dö av detta och att miljoner kommer bli arbetslösa och tvingas sätta sina företag i konkurs, en sjukvård som totalt kollapsar. Folk måste verkligen samarbeta för att inte sprida det ännu mer. Det handlar inte bara om dig som individ, att du kanske inte kommer bli så sjuk av det.
Svar på tråden Corona , är du rädd?