Anonym (Ofarlig sjukdom? Katastrof) skrev 2020-04-08 12:03:55 följande:
Jag menar ingenting utan jag undrade/frågade, mot bakgrund av debattartikeln i Aftonbladet, så som jag skrev:
"Jag känner inte till tillräckligt många fakta för att våga ha en egen uppfattning"
Du räknar upp vissa faktorer/orsaker. Jag har ingen avvikande uppfattning mot din uppräkning.
Ang medicinering skriver du "(det finns ingen medicin mot COVID-19)"
Men jag tror, och förmodar att artikeln i Aftonbladet avser, att med misstro till medicinering kan finnas möjlighet för inslag med generell misstro hos vissa mot såväl hela västerländska läkarvetenskapen som kanske mot hela Svenska sjukvården?
Jag skriver t ex att jag tycker att:
Vi borde på ett effektivare sätt ha kunnat skydda och hindra att detta så hårt har drabbat vissa områden och dess innevånare.
Håller du inte med, önskar du inte att bättre skydda?
Men jag förstår nog inte din fråga?
Kanske försöker du insinuera någonting som jag inte klarar av att förstå?
Det är en debatt artikel av EBT - vilak åsikter hon torgför år du fösöka lista ut - men i alla fall, det är inte en artikel i aftonbladet som du påstår. kanske ser du inte skillnaden eller så menar du ngt annat än det du skriver.
Det finns ingen medicin mot COVID-19 så olika människor misstro mot medicinsk sjukvård är en icke-fråga i fallet med spridning - däremot kan andra föreställningar om smittspridning naturligtvis bidra till en ökning av densamma.
Kanske tror en del att myndigheter och sjukvård är en och samma, men det är ingenting EBT påstår i sin debattartikel.
Det finns ju gott om svenska foliehattar som misstror myndigheter och PS/journalister och skola/utbildningsväsende mm.. och dessutom i samhällsstyrande positioner, så att detta skulle ha med någonting med invndrare per se att göra kan inte EBT visa . vilket hon faktiskt inte heller försöker.
Du verkar också dras med en del misstro då en enkel fråga om det var fler faktorer du ville peka på än de EBT tar upp i debattartikeln