• TL12

Corona , är du rädd?

Corona är här nu , är du rädd?

Ingen är död än men snart så kommer troligen de första dödsfallen i Sverige.

Jag tror att beredskapen är dålig med för lite resurser på sjukhusen.

Vad tror du?

Ska man hålla sig ifrån människor nu ?

Eller hur ska man tänka ?

Jag träffar nästan nya människor varje dag och reser inom landet i veckorna.

Är min rädsla överdriven?

Det verkar som det är de sjuka och de äldsta människorna som ligger i riskzonen att riskera livet.

Nej fy , hoppas att det blir ett litet utbrott i Sverige.

• Svar på tråden Corona , är du rädd?
  • Tow2Mater

Apropa resa; skidtävlingar i Norge körs utan publik på läktarplats, medan Greta reser som vanligt och trängs i folkmassor om tusentals demonstranter. Tycker det är ganska klart vem som rikskerar sprida smittan vidare.

• Bejje
    Anonym (Orolig) skrev 2020-03-07 10:13:56 följande:
    Affärsresenärerna ställer nog in sina resor till stor del nu och byter ut dem mot Skypemöten, om det går. Det var en affärsman som blev intervjuad på P1 igår och han sa att de gjorde så på hans företag.

Köpandet av Sistaminutenbiljetter hade minskat mycket men de som bokade resor längre fram bokar med avbeställningsskydd sa en resebyråanställd som blev intervjuad på radio.

Har du redan bokat en resa eller funderar du på att göra det?
    Mitt företag är ett globalt företag med tiotusentals anställda världen över.
    Vårt företag införde reseförbud för så där 1,5 vecka sedan. Undantaget är extremt viktiga resor som om de uteblir kan påverka företagets ekonomi i stort.

Så i det stora hela reser ingen utom möjligen de högsta toppcheferna.

Det innebär vissa problem för mig, men inte några jättestora problem som inte går att lösa.
  • Anonym (Orolig)

Det är väldigt hög belastning nu på 1177, trots att de tagit in mer personal så tar det lång tid att komma fram. Hörde på radion imorse att de nu fått införa snabbval på 1177 (tryck på en viss siffra) om man misstänkte att man har Corona. Kan nog vara klokt eftersom alla ringer 1177 oavsett vilken sjukdom det gäller, så kanske bättre de har en speciell fil för misstänkta coronasjuka.

Sen verkar det inte vara så lätt att få testa sig för Corona heller - även på man varit utomlands och blivit sjuk. Marie och familjen fick vänta i sex dagar, på att få testa sig för Corona, trots att de varit i norra italien och nu kommit hem och hela familjen hade symptom.

Artikeln finns att läsa på www.expressen.se

• Anonym (de)
    Anonym (Orolig) skrev 2020-03-07 19:43:08 följande:

Det är väldigt hög belastning nu på 1177, trots att de tagit in mer personal så tar det lång tid att komma fram. Hörde på radion imorse att de nu fått införa snabbval på 1177 (tryck på en viss siffra) om man misstänkte att man har Corona. Kan nog vara klokt eftersom alla ringer 1177 oavsett vilken sjukdom det gäller, så kanske bättre de har en speciell fil för misstänkta coronasjuka.

Sen verkar det inte vara så lätt att få testa sig för Corona heller - även på man varit utomlands och blivit sjuk. Marie och familjen fick vänta i sex dagar, på att få testa sig för Corona, trots att de varit i norra italien och nu kommit hem och hela familjen hade symptom.

Artikeln finns att läsa på www.expressen.se

Varför åker folk till Italien där det är värst i Europa!?
  • Anonym (B)
    Anonym (de) skrev 2020-03-07 21:19:00 följande:

Varför åker folk till Italien där det är värst i Europa!?

Är du lågbegåvad i andra fall också?

De åkte dit när det inte var så utbrutet än
  • Anonym (B)
    Bejje skrev 2020-03-06 21:37:09 följande:

Och återigen , för att familjeliv inte har editera funktion som andra forum hade för 20 år sedan, så kan jag bara konstatera att jag återigen, som ofta, skrev fort och fel och kan inte göra något åt det, för familjeliv inte tillåter editering som typ 99% av resten av forumen på nätet gör.

Jaha? Vad ville du editera?
  • Anonym (de)
    Anonym (B) skrev 2020-03-07 21:21:57 följande:
    Är du lågbegåvad i andra fall också?

De åkte dit när det inte var så utbrutet än
    Ja jag är lågbegåvad. Ok men hur vet du det i så fall? Alla människor bryr sig om ju inte om viruset.
  • Anonym (Orolig)

Nån som har koll på vilken vecka det blev känt att Corona härjade i norra italien? När sportlover infaller varierar ju från v.7 och framåt beroende på var i Sverige man bor.

• Standbyme

nej om jag blir döende då välkommnar jag döden. har varit död i miljarder år innan jag föddes och det var fridfullt. jag menar fullt allvar. vi är här bara precis tillfälligt. 

• Anonym (de)
    Anonym (Orolig) skrev 2020-03-07 22:08:48 följande:

Nån som har koll på vilken vecka det blev känt att Corona härjade i norra italien? När sportlover infaller varierar ju från v.7 och framåt beroende på var i Sverige man bor.

31 januari kom första fallen men då var det ju inte så konstigt att folk valde att åka dit då det var så få. 21-22 feb kom betydligt fler fall och om någon åkte dit efter det kan man ju undra... Sportloven i Stockholm började 24 feb efter utbrottet i Italien.
Svar på tråden Corona , är du rädd?