• TL12

Corona , är du rädd?

Corona är här nu , är du rädd?

Ingen är död än men snart så kommer troligen de första dödsfallen i Sverige.

Jag tror att beredskapen är dålig med för lite resurser på sjukhusen.

Vad tror du?

Ska man hålla sig ifrån människor nu ?

Eller hur ska man tänka ?

Jag träffar nästan nya människor varje dag och reser inom landet i veckorna.

Är min rädsla överdriven?

Det verkar som det är de sjuka och de äldsta människorna som ligger i riskzonen att riskera livet.

Nej fy , hoppas att det blir ett litet utbrott i Sverige.

• Svar på tråden Corona , är du rädd?
  • Anonym (Bored)
    Dr Nail skrev 2020-02-29 17:05:00 följande:

Ja. Hur som. Ölmärket Corona säljer som smör just nu, men problemet är att det har blivit omöjligt att dricka oironiskt.

Oironiskt?
  • Anonym (xxx)
    Anonym (GS) skrev 2020-02-29 16:44:15 följande:
    Tja, jag vill gärna ha min man kvar. Han tillhör flera riskgrupper och ska helst inte ens få vanlig influensa. Sådan kan vi som tur är vaccinera oss mot. 

De flesta som dött av Corona är äldre, eller har hjärtproblem eller andra kroniska sjukdomar. Stämmer in på min man. 

Därför så orolig. 
    Har du bunkrat upp mat och tagit ledigt från jobbet? Eller är du ute och rör dig som vanligt och riskerar att bli smittad?
  • Dr Nail
    Anonym (Bored) skrev 2020-02-29 17:23:36 följande:

Oironiskt?

Meh. Magdalena Ribbing använde ordet, så jag känner mig trygg.
  • Anonym (BT)
    Dr Nail skrev 2020-02-29 19:38:04 följande:
    Meh. Magdalena Ribbing använde ordet, så jag känner mig trygg.
    Ah, Magdalena Ribbing, min idol!
  • riyit
    Anonym (Nojja) skrev 2020-02-29 16:54:41 följande:
    Tittade du på nyheterna imorse? Det finns inga bevis än så länge för att Corona har högre dödlighet än en normal influensa. Om du litar på siffror ifrån kina är du hyfsad naiv. Antal döda stämmer kanske men antal smittade har kina en lång och trogen historik av att mixtra med. Sluta sprid skit och börja lära dig lite om källkritik!
    Försökte mig på ironi, men det fungerade visst inte.
  • Anonym (Orolig)

Enligt Texttv idag 1 mars 2020, så har nu 2 nya smittade upptäckts i Sverige, en person i Stockholm och en i Västra Götaland. Totalt har nu 13 fall av

Covid-19 bekräftats i Sverige.

Region Stockholm ska nu börja med provtagning i hemmet för personer som misstänks ha blivit smittade av Covid-19. Det gör att personerna inte behöver transporteras till vården och isoleras i väntan på provsvar. Metoden kommer från Storbrittanien och lämpar sig för dem med lindriga symptom.

Den som misstänks vara Covid-19 smittad och inte kan gå till arbetet har rätt till smittbärarpenning från Försäkringskassan från första dagen i väntan på provsvar. Men det krävs ett läkarintyg i varje enskilt fall, det går inte att fatta kollektiva beslut för alla på tex en fabrik som tvingas stanna hemma pgr av misstänkt smitta.

För mer info se Texttv.

• Anonym (Nojja)
    riyit skrev 2020-02-29 23:55:36 följande:

Försökte mig på ironi, men det fungerade visst inte.

Oj, älskar ironi men svårt i text på ett forum. Ber om ursäkt för min hårda ton !
  • riyit
    Anonym (Nojja) skrev 2020-03-01 09:30:27 följande:
    Oj, älskar ironi men svårt i text på ett forum. Ber om ursäkt för min hårda ton !
    Inge fara! Ja det är ju det, för ibland så är ju folk faktiskt seriösa med tokiga påståenden Glad
  • Anonym (Läskigt)

Har en granne som jobbar inom en av myndigheterna för smittspridning. Hon är så trött på allt prat kring Corona viruset nu. Tydligen inget farligt.

• Anonym (Orolig)

Nu har de hittat en ytterligare smittad i Västra Götaland. Totalt antal smittade är nu 14 i Sverige.

Antalet smittade stiger i många länder, det är nog tyvärr försent att få stopp på detta nu, kommer troligtvis sprida sig till alla länder. Över 86.900 smittade totalt och över 2900 döda.

Hur förbereder ni andra er? Har ni hamstrat mat, toapapper, munskydd och plasthandskar?

Eller inte gjort några förberedelser alls?

Svar på tråden Corona , är du rädd?