• TL12

Corona , är du rädd?

Corona är här nu , är du rädd?

Ingen är död än men snart så kommer troligen de första dödsfallen i Sverige.

Jag tror att beredskapen är dålig med för lite resurser på sjukhusen.

Vad tror du?

Ska man hålla sig ifrån människor nu ?

Eller hur ska man tänka ?

Jag träffar nästan nya människor varje dag och reser inom landet i veckorna.

Är min rädsla överdriven?

Det verkar som det är de sjuka och de äldsta människorna som ligger i riskzonen att riskera livet.

Nej fy , hoppas att det blir ett litet utbrott i Sverige.

• Svar på tråden Corona , är du rädd?
  • Anonym (Läskigt)
    Anonym (Nojja) skrev 2020-02-28 22:54:18 följande:

Fast det där stämmer inte! Än så länge finns det inget som tyder på att just denna influensan är värre än någon annan (tvärt om). Siffrorna visar tydligt att dödligheten är lägre, dina påhittade siffror ändrar inte på det! Jag har läst precis allt jag kunnat hitta och känner mig därmed hyfsat välinformerad.

Min fråga är således helt seriös, vad är det som INTE kommer fram i offentliga sammanhang som gör att det läggs miljarder på att stoppa just denna influensan?

Läkemedelsföretag tjänar multum på att ta fram vaccin.at såja.

Kanske ren business helt enkelt att göra stor grej av detta virus...
  • Bejje

Jag är rädd för Corona för att det förstör mina sparade pengar. Börserna störtdyker, har förlorat 40 000 kr på knappt en vecka, för att min fond har rasat som har aktier i svenska företag.

Men det hade inte hjälpt mycket om jag förutspått detta och bytt till utländska fonder eftersom utländska börser störtdyker också och jag förstår inte varför?

Det är en influensa som i princip alla friska människor överlever utan problem. Ändå skapar det en enorm oro på börserna som tar död på inte bara folks sparande utan skapar enorma hål i ekonomin för företag.

Allt detta har dragits allt för långt, det är sån stor oro att det förstör folks vardag i onödan.

Är inte rädd själv för att bli smittad. Blir jag det så blir det väl som vanligt, jag blir sjuk, kanske i värsta fall får feber, men det brukar inte stoppa mig, går aldrig till sjukvården för sånna småsaker som vissa gör. Stannar oftast inte ens hemma från jobbet om jag inte är extremt febrig, men lite feber och hosta är inget som ska få mig att förlora inkomst.

• Anonym (de)
    Bejje skrev 2020-02-28 23:44:11 följande:

Jag är rädd för Corona för att det förstör mina sparade pengar. Börserna störtdyker, har förlorat 40 000 kr på knappt en vecka, för att min fond har rasat som har aktier i svenska företag.

Men det hade inte hjälpt mycket om jag förutspått detta och bytt till utländska fonder eftersom utländska börser störtdyker också och jag förstår inte varför?

Det är en influensa som i princip alla friska människor överlever utan problem. Ändå skapar det en enorm oro på börserna som tar död på inte bara folks sparande utan skapar enorma hål i ekonomin för företag.

Allt detta har dragits allt för långt, det är sån stor oro att det förstör folks vardag i onödan.

Är inte rädd själv för att bli smittad. Blir jag det så blir det väl som vanligt, jag blir sjuk, kanske i värsta fall får feber, men det brukar inte stoppa mig, går aldrig till sjukvården för sånna småsaker som vissa gör. Stannar oftast inte ens hemma från jobbet om jag inte är extremt febrig, men lite feber och hosta är inget som ska få mig att förlora inkomst.

Det är faktiskt skrämmande vilken makt media har över folk. Man ser det ju i andra saker också, att det ofta går extremt åt det ena eller andra hållet och det är sånt som sprids lätt över nätet. 
  • Anonym (de)
    Anonym (Läskigt) skrev 2020-02-28 23:02:49 följande:
    Läkemedelsföretag tjänar multum på att ta fram vaccin.at såja.

Kanske ren business helt enkelt att göra stor grej av detta virus...
    Undrar om ölmärket Corona tjänar nåt på viruset?
  • riyit
    Anonym (Nojja) skrev 2020-02-28 22:54:18 följande:
    Fast det där stämmer inte! Än så länge finns det inget som tyder på att just denna influensan är värre än någon annan (tvärt om). Siffrorna visar tydligt att dödligheten är lägre, dina påhittade siffror ändrar inte på det! Jag har läst precis allt jag kunnat hitta och känner mig därmed hyfsat välinformerad.

Min fråga är således helt seriös, vad är det som INTE kommer fram i offentliga sammanhang som gör att det läggs miljarder på att stoppa just denna influensan?
    20 GÅNGER MER DÖDLIGT! Hah vad har du att säga nu?

https://www.washingtonexaminer.com/news/2019-coronavirus-is-20-times-deadlier-than-the-seasonal-flu-study
  • Bejje
    Anonym (de) skrev 2020-02-28 23:59:48 följande:
    Undrar om ölmärket Corona tjänar nåt på viruset?
    Kanske är tvärt om, kanske går dåligt? Ingen vill dricka öl som förknippas med detta? :)
  • Anonym (Men läs på lite)
    Anonym (döförglobalismen) skrev 2020-02-28 13:20:09 följande:

Btw.... Den smittade kvinnan i Jönköping, hur gick drt för henne? Jo, hon(ung) har enligt läckta sjukhuskällor avlidit... Nej, du hör det inte från regimen.

I vissa länder har de börjat gripa personer som sprider lögner och skrämmer upp folk i onödan... Du borde fundera på det.... För du sprider skitsnack bara för att skrämma upp folk. 

Finns INGA tecken på att hon skulle vara avliden, vad får du ditt skitsnack ifrån och varför vill du skrämma upp folk? 
  • Anonym (de)
    Bejje skrev 2020-02-29 00:08:11 följande:
    Kanske är tvärt om, kanske går dåligt? Ingen vill dricka öl som förknippas med detta? :)
    Kanske för en del, men det är ju som sagt väldigt mixat hur folk förhåller sig till det här viruset så en del skojar nog om det och köper det bara för att det är kul. 
  • Anonym (BT)
    Bejje skrev 2020-02-28 23:44:11 följande:

Tänker du bara på dig själv? Får du inte i alla fall lite dåligt samvete när du smittar dina kollegor så att de behöver stanna hemma? Tänk på att du eller någon du smittar kan föra smittan vidare till någon med nedsatt immunförsvar som riskerar att bli riktigt dålig och kanske till och med dö.
Svar på tråden Corona , är du rädd?