• TL12

Corona , är du rädd?

Corona är här nu , är du rädd?

Ingen är död än men snart så kommer troligen de första dödsfallen i Sverige.

Jag tror att beredskapen är dålig med för lite resurser på sjukhusen.

Vad tror du?

Ska man hålla sig ifrån människor nu ?

Eller hur ska man tänka ?

Jag träffar nästan nya människor varje dag och reser inom landet i veckorna.

Är min rädsla överdriven?

Det verkar som det är de sjuka och de äldsta människorna som ligger i riskzonen att riskera livet.

Nej fy , hoppas att det blir ett litet utbrott i Sverige.

• Svar på tråden Corona , är du rädd?
  • Anonymm20
    Anonym (Bored) skrev 2020-02-28 17:34:02 följande:

På tiden att naturen får rensa lite, vår vetenskap har räddat för många som borde dött bort för länge sedan.

Ok. Så du tycker att det är bra att många i bla Kinas befolkning har dött?
  • Anonymm20
    Anonym (Läskigt) skrev 2020-02-28 17:51:17 följande:

Men att alla är så oroliga! HPV virus är ju jättefarligt det med!!

Det smittar inte lika lätt...
  • Anonym (Bored)
    Anonymm20 skrev 2020-02-28 19:16:55 följande:

Ok. Så du tycker att det är bra att många i bla Kinas befolkning har dött?

Kunde inte bry mig mindre vilket land som drabbas först, men på nåt sätt så var Kina nästan förväntat med tanke på deras resumé av senaste 60 åren. (Asian Flu, Sars, H7N9 och nu Covid-19)
  • Anonym (GS)

Jag är jätterädd. Har ett jobb där jag möter mycket folk från hela världen och har dessutom en make med nedsatt immunförsvar och hjärtproblem. 

• Anonym (Läskigt)
    Anonym (GS) skrev 2020-02-28 20:22:52 följande:

Jag är jätterädd. Har ett jobb där jag möter mycket folk från hela världen och har dessutom en make med nedsatt immunförsvar och hjärtproblem. 

Har man tur känner man knappt av att man får det dvs vanlig förkylning. Varför så orolig?
  • Anonymm20
    Anonym (Läskigt) skrev 2020-02-28 20:28:12 följande:

Har man tur känner man knappt av att man får det dvs vanlig förkylning. Varför så orolig?

Förmodligen är hon väl orolig att hennes make ska bli smittat av henne om hon smittas. Oavsett om hon inte blir dålig eller känner av det så är det värre för henbes make som har hjärtproblem och nedsatt immunförsvar.
  • Anonym (de)
    Anonym (Läskigt) skrev 2020-02-28 20:28:12 följande:
    Läste du vad hon skrev?
  • Anonym (Nojja)
    Anonym (Miranda) skrev 2020-02-28 15:54:56 följande:

DU bör uppdatera dig!! Detta är mycket mer allvarligt då det smittar betydligt lättare än tex sars?? Influensa dör 0,1 % i! I Corona dör 2,0% VEM är det som är okunnig här?? LÄS PÅ!!! Du har missat MKT!!

Fast det där stämmer inte! Än så länge finns det inget som tyder på att just denna influensan är värre än någon annan (tvärt om). Siffrorna visar tydligt att dödligheten är lägre, dina påhittade siffror ändrar inte på det! Jag har läst precis allt jag kunnat hitta och känner mig därmed hyfsat välinformerad.

Min fråga är således helt seriös, vad är det som INTE kommer fram i offentliga sammanhang som gör att det läggs miljarder på att stoppa just denna influensan?
Svar på tråden Corona , är du rädd?