• TL12

Corona , är du rädd?

Corona är här nu , är du rädd?

Ingen är död än men snart så kommer troligen de första dödsfallen i Sverige.

Jag tror att beredskapen är dålig med för lite resurser på sjukhusen.

Vad tror du?

Ska man hålla sig ifrån människor nu ?

Eller hur ska man tänka ?

Jag träffar nästan nya människor varje dag och reser inom landet i veckorna.

Är min rädsla överdriven?

Det verkar som det är de sjuka och de äldsta människorna som ligger i riskzonen att riskera livet.

Nej fy , hoppas att det blir ett litet utbrott i Sverige.

• Svar på tråden Corona , är du rädd?
  • Trent
    Anonym (de) skrev 2020-02-27 20:34:51 följande:

Om det blir en epidemi i Sverige av viruset så kan det bli en ännu större belastning för sjukvården än den som redan finns.

Ja alltså jag är inte korkad.

Jag undrar varför sjukvården skulle bli överbelastad om många människor i Sverige smittades av Coronaviruset.
  • Anonym (de)
    Anonym (Läskigt) skrev 2020-02-27 22:48:45 följande:

Ypperligt få dör av viruset.Vi kan vara lugna.

Men det är ju för de äldre man är rädd, att de ska smittas. Detta är dödligare och  det finns ju inget vaccin ännu, och vanligtvis brukar äldre ta vaccin mot influensa. 
  • Anonym (de)
    Anonym (Läskigt) skrev 2020-02-27 22:47:53 följande:
    Tror de flesta kan hantera Corona virus genom immunförsvar utan att bli allvarligt sjuk.
    Ja men inte äldre, eller räknas inte dem?
  • Anonym (de)
    Trent skrev 2020-02-27 22:47:44 följande:
    Ja alltså jag är inte korkad.

Jag undrar varför sjukvården skulle bli överbelastad om många människor i Sverige smittades av Coronaviruset.
    Om det blir väldigt många som smittas så hamnar antagligen många på sjukhus för det är värre än en vanlig influensa och det finns ju inget vaccin mot det ännu. Vanligtvis tar äldre vaccin mot influensan.
  • Anonym (B)
    Anonym (de) skrev 2020-02-27 23:10:11 följande:

Ja men inte äldre, eller räknas inte dem?

Eller multisjuka. Eller gravida. Eller de som blir smittade två gånger och dör av den anledningen (man kan smitta sig själv flera gånger).
  • Anonymm20
    Anonym (Läskigt) skrev 2020-02-27 22:48:45 följande:

Ypperligt få dör av viruset.Vi kan vara lugna.

Är man frisk i övrigt så ja. Men äldre, småbarn/spädbarn eller de som är multisjuka eller har grundsjukdomar kan dö av corona viruset.
Svar på tråden Corona , är du rädd?