• TL12

Corona , är du rädd?

Corona är här nu , är du rädd?

Ingen är död än men snart så kommer troligen de första dödsfallen i Sverige.

Jag tror att beredskapen är dålig med för lite resurser på sjukhusen.

Vad tror du?

Ska man hålla sig ifrån människor nu ?

Eller hur ska man tänka ?

Jag träffar nästan nya människor varje dag och reser inom landet i veckorna.

Är min rädsla överdriven?

Det verkar som det är de sjuka och de äldsta människorna som ligger i riskzonen att riskera livet.

Nej fy , hoppas att det blir ett litet utbrott i Sverige.

• Svar på tråden Corona , är du rädd?
  • Anonym (Inte ett dugg)
    TL12 skrev 2020-02-26 21:42:41 följande:

Corona är här nu , är du rädd?

Ingen är död än men snart så kommer troligen de första dödsfallen i Sverige.

Jag tror att beredskapen är dålig med för lite resurser på sjukhusen.

Vad tror du?

Ska man hålla sig ifrån människor nu ?

Eller hur ska man tänka ?

Jag träffar nästan nya människor varje dag och reser inom landet i veckorna.

Är min rädsla överdriven?

Det verkar som det är de sjuka och de äldsta människorna som ligger i riskzonen att riskera livet.

Nej fy , hoppas att det blir ett litet utbrott i Sverige.

Är inte orolig för fem öre. Det här är lika hysteriskt som vid svininfluensan som jag inte vaccinerade mig mot. De som ev ska vara oroliga är människor i riskgrupper med nedsatt immunförsvar
  • Anonym (Bored)
    Anonymm20 skrev 2020-02-28 15:46:51 följande:

För att?

På tiden att naturen får rensa lite, vår vetenskap har räddat för många som borde dött bort för länge sedan.
  • Anonym (Anthonia)

Jag har börjat att bunkra mat.

Även bakvvaror så man kan baka bröd.

Konserver, Loka, toapapper o hygienartiklar. Om viruset kommer hit så tänker inte jag springa omkring i affärer och inte veta om dom jag träffar bär på smitta.

Jag stryker nog med iaf om viruset kommer hit för jag har kol men jag tänker iaf försöka att klara mig.

Jag är inte särskilt rädd men jag vill ha framförhållning.

Jag tänker vara beredd ifall att.

• Anonym (Anthonia)

Tydligen har vår käre statsminister gått ut med att Sverige har full koll på Coronaviruset.

Det är det ju ingen annan som har så hur Faan kan han stå och säga det undrar man ju.

• Anonym (Läskigt)

Men att alla är så oroliga! HPV virus är ju jättefarligt det med!!

• Anonym (Nja)

Det enda jag egentligen är lite orolig för är denna tilltagande masshysteri som bland annat medier skapar. Rädda människor i stort antal kan bli farliga.

Och alla påståenden hit och dit. Den ena säger "Det är ju bara vanlig influensa", den andra säger "80% kommer att dö, detta är slutet". Inga källor för någonting förstås.

• Anonym (Kille)

Inte orolig för egen del. Men lite orolig för sambo som befinner sig i riskgrupp, samt mina föräldrar.

Det hjälper dock inte så mycket att vara orolig och må dåligt, jag försöker vara försiktig och agera med sunt förnuft.

• Anonym (Läskigt)
    Anonym (Nja) skrev 2020-02-28 17:59:09 följande:

Det enda jag egentligen är lite orolig för är denna tilltagande masshysteri som bland annat medier skapar. Rädda människor i stort antal kan bli farliga.

Och alla påståenden hit och dit. Den ena säger "Det är ju bara vanlig influensa", den andra säger "80% kommer att dö, detta är slutet". Inga källor för någonting förstås.

Titta på de insjuknade i Singapore. Alla de snart 100 har tillfrisknat. Överdrivet det här med farligt. Snart är Corona en del av vår normala flora.
  • Tow2Mater
    Anonym (Bored) skrev 2020-02-28 15:39:09 följande:

Nope, inte orolig, snarare lätt hoppfull att det sprider sig rejält.

'Gretaanhängare', eh? Flygningen minskar, snart ser vi arbetslöshet i den sektorn som efter 9/11, aktiemarkanden faller - kommer påverka de flestas pensioner mm.
  • Anonym (Bored)
    Tow2Mater skrev 2020-02-28 18:42:51 följande:

'Gretaanhängare', eh? Flygningen minskar, snart ser vi arbetslöshet i den sektorn som efter 9/11, aktiemarkanden faller - kommer påverka de flestas pensioner mm.

Usch nä, onödigt med sådana förolämpningar ;-D Hoppas bara på gallring av vårt släkte , även om jag själv stryker med, hoppas ju dock på undkomma så man får observera potentiell kollaps av samhälle.. vilket nog inte lär hända.
Svar på tråden Corona , är du rädd?