• TL12

Corona , är du rädd?

Corona är här nu , är du rädd?

Ingen är död än men snart så kommer troligen de första dödsfallen i Sverige.

Jag tror att beredskapen är dålig med för lite resurser på sjukhusen.

Vad tror du?

Ska man hålla sig ifrån människor nu ?

Eller hur ska man tänka ?

Jag träffar nästan nya människor varje dag och reser inom landet i veckorna.

Är min rädsla överdriven?

Det verkar som det är de sjuka och de äldsta människorna som ligger i riskzonen att riskera livet.

Nej fy , hoppas att det blir ett litet utbrott i Sverige.

• Svar på tråden Corona , är du rädd?
  • Bejje
    Anonym (BT) skrev 2020-02-29 01:15:37 följande:
    Tänker du bara på dig själv? Får du inte i alla fall lite dåligt samvete när du smittar dina kollegor så att de behöver stanna hemma? Tänk på att du eller någon du smittar kan föra smittan vidare till någon med nedsatt immunförsvar som riskerar att bli riktigt dålig och kanske till och med dö.
    Om jag blir sjuk så jobbar jag bara hemifrån, jag behöver inte vara på jobbet för att göra mitt jobb, så det är lätt löst.
  • Anonym (BT)
    Bejje skrev 2020-02-29 02:12:17 följande:
    Om jag blir sjuk så jobbar jag bara hemifrån, jag behöver inte vara på jobbet för att göra mitt jobb, så det är lätt löst.
    Bejje skrev 2020-02-28 23:44:11 följande:

Är inte rädd själv för att bli smittad. Blir jag det så blir det väl som vanligt, jag blir sjuk, kanske i värsta fall får feber, men det brukar inte stoppa mig, går aldrig till sjukvården för sånna småsaker som vissa gör. Stannar oftast inte ens hemma från jobbet om jag inte är extremt febrig, men lite feber och hosta är inget som ska få mig att förlora inkomst.

Ok, tolkade ordagrannt att du inte ens stannade hemma från jobbet. Bra att du kan jobba hemifrån när det behövs.
  • Anonym (de)
    Bejje skrev 2020-02-28 23:44:11 följande:

Jag är rädd för Corona för att det förstör mina sparade pengar. Börserna störtdyker, har förlorat 40 000 kr på knappt en vecka, för att min fond har rasat som har aktier i svenska företag.

Ja jäklar vad det rasade för mig från igår till idag av de pengar jag sparat! Hoppas det går upp igen.
  • Anonym (xxx)
    Anonym (de) skrev 2020-02-29 12:11:08 följande:
    Ja jäklar vad det rasade för mig från igår till idag av de pengar jag sparat! Hoppas det går upp igen.
    Börsen återhämtar sig alltid. Nu är det läge att köpa.
  • Anonym (GS)
    Anonym (Läskigt) skrev 2020-02-28 20:28:12 följande:
    Har man tur känner man knappt av att man får det dvs vanlig förkylning. Varför så orolig?
    Tja, jag vill gärna ha min man kvar. Han tillhör flera riskgrupper och ska helst inte ens få vanlig influensa. Sådan kan vi som tur är vaccinera oss mot. 

De flesta som dött av Corona är äldre, eller har hjärtproblem eller andra kroniska sjukdomar. Stämmer in på min man. 

Därför så orolig. 
  • Anonym (Nojja)
    riyit skrev 2020-02-29 00:01:58 följande:

20 GÅNGER MER DÖDLIGT! Hah vad har du att säga nu?

www.washingtonexaminer.com/news/2019-coronavirus-is-20-times-deadlier-than-the-seasonal-flu-study

Tittade du på nyheterna imorse? Det finns inga bevis än så länge för att Corona har högre dödlighet än en normal influensa. Om du litar på siffror ifrån kina är du hyfsad naiv. Antal döda stämmer kanske men antal smittade har kina en lång och trogen historik av att mixtra med. Sluta sprid skit och börja lära dig lite om källkritik!
  • Dr Nail
    Bejje skrev 2020-02-29 00:08:11 följande:

Kanske är tvärt om, kanske går dåligt? Ingen vill dricka öl som förknippas med detta? :)

• Dr Nail

Ja. Hur som. Ölmärket Corona säljer som smör just nu, men problemet är att det har blivit omöjligt att dricka oironiskt.

Svar på tråden Corona , är du rädd?