• TL12

Corona , är du rädd?

Corona är här nu , är du rädd?

Ingen är död än men snart så kommer troligen de första dödsfallen i Sverige.

Jag tror att beredskapen är dålig med för lite resurser på sjukhusen.

Vad tror du?

Ska man hålla sig ifrån människor nu ?

Eller hur ska man tänka ?

Jag träffar nästan nya människor varje dag och reser inom landet i veckorna.

Är min rädsla överdriven?

Det verkar som det är de sjuka och de äldsta människorna som ligger i riskzonen att riskera livet.

Nej fy , hoppas att det blir ett litet utbrott i Sverige.

• Svar på tråden Corona , är du rädd?
  • Anonym (inte rädd att flyga)

Om man inte är över 70 eller har kronisk sjukdom som diabetes, lungsjukdom eller hjärta/kärl så lär man nog överleva corona. Men man kan ändå få permanenta ärr på lungorna som påverkar syreomsättningen så jag satsar nog på att ducka.

Har just rest runt halva världen i jobbet och det är i princip bara asiater och viss flygplatspersonal som jag har sett som använder mask även om jag varit på tre internationella flygplatser senaste två dagarna.

Satt framför en mänska på långflyget som snörvlade var femte sekund och nös rakt ut, så det kändes sådär. Då kan man gott använda mask tycker jag!

• Anonym (Nojja)
    Anonym (inte rädd att flyga) skrev 2020-03-01 17:12:39 följande:

Om man inte är över 70 eller har kronisk sjukdom som diabetes, lungsjukdom eller hjärta/kärl så lär man nog överleva corona. Men man kan ändå få permanenta ärr på lungorna som påverkar syreomsättningen så jag satsar nog på att ducka.

Har just rest runt halva världen i jobbet och det är i princip bara asiater och viss flygplatspersonal som jag har sett som använder mask även om jag varit på tre internationella flygplatser senaste två dagarna.

Satt framför en mänska på långflyget som snörvlade var femte sekund och nös rakt ut, så det kändes sådär. Då kan man gott använda mask tycker jag!

Asiater är normalt väldigt bra människor när det gäller smittspridning. De använder mask när de själv är sjuka, för att inte smitta andra. Det är alltså inte för att skydda sig själv normalt... men nu är det nog både som skydd och skydda andra.
  • Anonym (Läskigt)
    Anonym (Nojja) skrev 2020-03-01 19:13:46 följande:

Asiater är normalt väldigt bra människor när det gäller smittspridning. De använder mask när de själv är sjuka, för att inte smitta andra. Det är alltså inte för att skydda sig själv normalt... men nu är det nog både som skydd och skydda andra.

Är det ok att resa till Singapore nu? Eller stor risk?
  • Anonym (Nojja)
    Anonym (Läskigt) skrev 2020-03-01 20:15:44 följande:

Ur vilken aspekt menar du? Om du inte är i någon riskgrupp lär du knappast dö. Finns ju en viss risk att du blir smittad eller blir smittbärare. Då kan du ju råka smitta någon ifrån en riskgrupp. Du kan ju även råka hamna i karantän.

Med det sagt är detta ju knappast den enda sjukdomen som har dödlig utgång för riskgrupper. Så rent medicinskt är det väl iaf ok.
  • Anonym (Nojja)

Ur vilken aspekt menar du? Om du inte är i någon riskgrupp lär du knappast dö. Finns ju en viss risk att du blir smittad eller blir smittbärare. Då kan du ju råka smitta någon ifrån en riskgrupp. Du kan ju även råka hamna i karantän.

Med det sagt är detta ju knappast den enda sjukdomen som har dödlig utgång för riskgrupper. Så rent medicinskt är det väl iaf ok.
  • Anonym (Läskigt)
    Anonym (Nojja) skrev 2020-03-01 21:10:31 följande:

Resa dit som svensk turist då mina släktingar bor där i mycket rent, bästa området. Vakter och noga med hygienen
  • Anonym (Sur)
    Anonym (Läskigt) skrev 2020-03-01 22:04:41 följande:

Resa dit som svensk turist då mina släktingar bor där i mycket rent, bästa området. Vakter och noga med hygienen

På vilket sätt skulle du vara safe från Sjukdomen för att du ska till släktingar boendes i ett fint rent område med vakter?

Har du missat något vitalt?
  • Anonym (Orolig)

Det är nog mycket stor risk att resa till Asien just nu ur smittsynpunkt. Har du redan köpt biljetter eller funderar du på att boka?
  • Anonym (jösses)
    Anonym (Läskigt) skrev 2020-03-01 15:12:53 följande:

Har en granne som jobbar inom en av myndigheterna för smittspridning. Hon är så trött på allt prat kring Corona viruset nu. Tydligen inget farligt.

Jösses vilken oseriös granne! Inte undra på att man inte har förtroende för de myndigheter som ger ut info om detta!
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Läskigt) skrev 2020-03-01 22:04:41 följande:
    Kan vakterna slåss mot Corona menar du?

Annars, varför ens nämna dem?

Ohh, så coolt med vakter eller?
    Patetiskt ju.
Svar på tråden Corona , är du rädd?