Inlägg från: Anonym (Anthonia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anthonia)

Corona , är du rädd?

Jag har börjat att bunkra mat.

Även bakvvaror så man kan baka bröd.

Konserver, Loka, toapapper o hygienartiklar. Om viruset kommer hit så tänker inte jag springa omkring i affärer och inte veta om dom jag träffar bär på smitta.

Jag stryker nog med iaf om viruset kommer hit för jag har kol men jag tänker iaf försöka att klara mig.

Jag är inte särskilt rädd men jag vill ha framförhållning.

Jag tänker vara beredd ifall att.

• Anonym (Anthonia)

Tydligen har vår käre statsminister gått ut med att Sverige har full koll på Coronaviruset.

Det är det ju ingen annan som har så hur Faan kan han stå och säga det undrar man ju.

• Anonym (Anthonia)

Varför stoppar dom inte den där killen som print måste åka till Italien. Man kunde införa ett reseförbud iaf ett tag tills man vet lite mer om smitta. Den här killen tänker iaf åka. Oavsett smittorisk.

• Anonym (Anthonia)
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-03-02 11:36:37 följande:

Beredskapen suger.

Vi är inte alls förberedda.

Vi har ju inte ens platser till vårdsökande som det är nu.

Vi har hamstrat så vi ska kunna klara oss.

Tror på riktigt att det skulle kunna gå illa i en butik om folk får panik.

Och man vet inte vilka man möter i butiker heller. Smittade eller inte ??

Jag är också ganska förberedd.
  • Anonym (Anthonia)
    Anonym (tar ansvar) skrev 2020-03-10 17:35:35 följande:

Då tolkade du den som du ville, för det står inget om att det handlar om just dig. Läs igen utifrån ett annat perspektiv.

Frågan lyder, Corona, är du rädd? Så det gäller väl alla individuellt?
  • Anonym (Anthonia)

Inte så kul att veta att jag troligtvis stryker med, om jag blir smittad eftersom jag har kol. Likadant med min far......

• Anonym (Anthonia)
    Anonym (Sur) skrev 2020-03-11 22:03:38 följande:

Snart stänger förskola o skola ner. Frågan är bara när...om en vecka två, tre? Vad tror ni?

Sverige borde göra som Danmark. Stänga alla skolor. Men hur blir det med alla stora industrier, typ Scania och liknande?
Svar på tråden Corona , är du rädd?