• TL12

Corona , är du rädd?

Corona är här nu , är du rädd?

Ingen är död än men snart så kommer troligen de första dödsfallen i Sverige.

Jag tror att beredskapen är dålig med för lite resurser på sjukhusen.

Vad tror du?

Ska man hålla sig ifrån människor nu ?

Eller hur ska man tänka ?

Jag träffar nästan nya människor varje dag och reser inom landet i veckorna.

Är min rädsla överdriven?

Det verkar som det är de sjuka och de äldsta människorna som ligger i riskzonen att riskera livet.

Nej fy , hoppas att det blir ett litet utbrott i Sverige.

• Svar på tråden Corona , är du rädd?
  • Tow2Mater

Sjukhusen kan bli överbelastade, vilket i sin tur kan påverka andra behandlingar, medicindistribution från Kina etc riskeras och tillgången kan bli låg för dem som verkligen behöver dem. Snöbollseffekten kan bli stor, det oroar mig.

• Pentra

Nej, inte jag själv. Men orolig för min sambo som äter immundämpande/immunsuppressiva preparat, samt känner oro för de som jag håller av och som inte vill/orkar boosta sitt immunförsvar. Coronaviruset är annorlunda gentemot vad vi är vana vid. Det lever betydligt längre än andra virus och färdas därför med vinden många km och för så smittan snabbt vidare. Och, inkubationstiden är upp till hels 3 månader! Dessutom så blir det snabbare än mer aggressivt än andra virus. ... Med vänlig hälsning, Pentra

• Imianie

Nej, inte rädd för just det. Märkligt egentligen, eftersom jag är rädd för mycket annat, lättsktämd och nervöst lagd. Men detta? Nope.

• Anonym (Källa)
    Pentra skrev 2020-02-26 23:23:34 följande:

Nej, inte jag själv. Men orolig för min sambo som äter immundämpande/immunsuppressiva preparat, samt känner oro för de som jag håller av och som inte vill/orkar boosta sitt immunförsvar. Coronaviruset är annorlunda gentemot vad vi är vana vid. Det lever betydligt längre än andra virus och färdas därför med vinden många km och för så smittan snabbt vidare. Och, inkubationstiden är upp till hels 3 månader! Dessutom så blir det snabbare än mer aggressivt än andra virus. ... Med vänlig hälsning, Pentra

Med vinden? 3 månader? Källor på det!
  • Trent
    Tow2Mater skrev 2020-02-26 23:08:36 följande:

Sjukhusen kan bli överbelastade, vilket i sin tur kan påverka andra behandlingar, medicindistribution från Kina etc riskeras och tillgången kan bli låg för dem som verkligen behöver dem. Snöbollseffekten kan bli stor, det oroar mig.

Du kan ju be till slaveriförespråkaren!
  • Anonym (Kan?)
    Tow2Mater skrev 2020-02-26 23:08:36 följande:

Kan bli? Vi är redan totalt överbelastade. De går åt helvete om de kommer hit. Vi har inte bra akutvård. Svårt sjuka Patienter ligger redan i korridorer/fikarum m.m
  • Trent

Istället för att tro att beredskapen är låg, skulle det inte vara bättre att veta?

Ta kontakt med sjukvårdsupplysningen eller ditt närmsta sjukhus och fråga. Läs den information som sjukvården i ditt landsting publicerat.

Läs vad faktiska experter på denna typ av sjukdomar säger.

Men det viktigaste, tro inte. Ta reda på fakta!

• Trent
    Pentra skrev 2020-02-26 23:23:34 följande:

Det där med vinden är totalt fejk. Prova Google!

Den längsta inkubationstiden som rapporterats är 27 dagar.

Sluta sprid felaktig information!!!
  • Tow2Mater
    Anonym (Kan?) skrev 2020-02-27 00:02:55 följande:
    Kan bli? Vi är redan totalt överbelastade. De går åt helvete om de kommer hit. Vi har inte bra akutvård. Svårt sjuka Patienter ligger redan i korridorer/fikarum m.m
    Nu pratar du väl om ett par sjukhus (som figurerat i kvällspressen), inte sjukhus överlag?
Svar på tråden Corona , är du rädd?