Inlägg från: riyit |Visa alla inlägg
  • riyit

Corona , är du rädd?

Anonym (Nojja) skrev 2020-02-28 22:54:18 följande:
    Fast det där stämmer inte! Än så länge finns det inget som tyder på att just denna influensan är värre än någon annan (tvärt om). Siffrorna visar tydligt att dödligheten är lägre, dina påhittade siffror ändrar inte på det! Jag har läst precis allt jag kunnat hitta och känner mig därmed hyfsat välinformerad.

Min fråga är således helt seriös, vad är det som INTE kommer fram i offentliga sammanhang som gör att det läggs miljarder på att stoppa just denna influensan?
    20 GÅNGER MER DÖDLIGT! Hah vad har du att säga nu?

https://www.washingtonexaminer.com/news/2019-coronavirus-is-20-times-deadlier-than-the-seasonal-flu-study
  • riyit
    Anonym (Nojja) skrev 2020-02-29 16:54:41 följande:
    Tittade du på nyheterna imorse? Det finns inga bevis än så länge för att Corona har högre dödlighet än en normal influensa. Om du litar på siffror ifrån kina är du hyfsad naiv. Antal döda stämmer kanske men antal smittade har kina en lång och trogen historik av att mixtra med. Sluta sprid skit och börja lära dig lite om källkritik!
    Försökte mig på ironi, men det fungerade visst inte.
  • riyit
    Anonym (Nojja) skrev 2020-03-01 09:30:27 följande:
    Oj, älskar ironi men svårt i text på ett forum. Ber om ursäkt för min hårda ton !
    Inge fara! Ja det är ju det, för ibland så är ju folk faktiskt seriösa med tokiga påståenden Glad
Svar på tråden Corona , är du rädd?