• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-27 10:26:39 följande:
    Men konsekvensen var ju en abort och i syvende och sist var det hennes beslut.
    För henne ja. Men inte för din man.
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-27 10:27:47 följande:
    Tror nog den andra kvinnan också vill ha honom. Återigen hans otrohet definierar ju inte vem han är...
    Det definierar ju att han är en sådan som inte kan tygla sina lustar när det trycker på. Och att han saknar respekt för dig och ert barn.
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-27 10:29:24 följande:
    Men då måste jag fråga (genuin undran) kan man inte älska någon, vara kär i någon och samtidigt vara otrogen/förälskad k någon annan? Jag skulle inte påstå att han ljög utan menade det men att han samtidigt kämpade med ångest över känslor för henne?
    Folk som varit otrogna påstår ju att det går.
    Men oavsett vilket så saknar man ju all form av respekt för den man är tillsammans med när man väljer att ligga med någon annan bakom sin partners rygg.
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-01-27 10:40:23 följande:

För henne ja. Men inte för din man.

Så vad menar du var hans konsekvens?
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-01-27 10:33:46 följande:

Man kan inte såra någon så mycket om man älskar personen. Och jo han ljög. Han gav löften framför alla som han inte höll under samma tidpunkt

Ja löftet om trohet var ju en brutal lögn... men resten kan jag inte hålla med oss/ta till mig. Ibland sårar man den man älskar. Hur man sedan hanterar det är avgörande.. jag bara kan inte acceptera att han inte skulle älska mig. Allt han gjort innan och efter är ju ett bevis på att han älskar mig.
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-01-27 10:36:12 följande:

Är man rädd att förlora sin partner så är det bättre att vara ärlig om sin otrohet än att ljuga om den eller att inte säga något alls.

Ärlighet och tillit är två viktiga byggstenar i ett förhållande.

Jag vet. Samtidigt önskar jag att jag aldrig fått veta. Att han fått lida k tysthet över vad han gjort för resten av sitt liv.
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-01-27 10:45:54 följande:

Folk som varit otrogna påstår ju att det går.

Men oavsett vilket så saknar man ju all form av respekt för den man är tillsammans med när man väljer att ligga med någon annan bakom sin partners rygg.

Ja, under hans förhållande hade han ingen respekt för mig, det håller jag med om. Han tänkte med kuken kort och gott. Det betyder ju inte att han inte respekterar mig nu? Eller är det för alltid förbrukat?
  • Anonym (Kvinna31)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-27 11:14:48 följande:

Ja löftet om trohet var ju en brutal lögn... men resten kan jag inte hålla med oss/ta till mig. Ibland sårar man den man älskar. Hur man sedan hanterar det är avgörande.. jag bara kan inte acceptera att han inte skulle älska mig. Allt han gjort innan och efter är ju ett bevis på att han älskar mig.

Nej det bevisar att han har dig runt sitt finger. Min man gjorde också saker som var bra. Men det som man minns mest är det som sårar.
  • Jw83
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-27 10:37:28 följande:

Jo jag tar till mig av allt. Den här tråden har fått mig att må sämre än på länge vilket jag tolkar det som är ett tecken på att jag tar till mig, men det är en process.

Eller så är han glad över att ha kvar mig och ger oss ett ärligt försök? Kan det på riktigt inte vara så? Att han är kär i mig och vill vara med mig? Att hans ånger faktiskt är sann? Är det totalt omöjligt?

Och som sagt, jag måste ju lita på att han aldrig gör det igen för annars är ju det här lönlöst...

Att lita på någon som bevisat sig vara opålitlig är höjden av dumhet. Han ljög till och med för dig under er vigsel.. han kan ljuga om vad som helst utan samvete.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-01-27 11:27:23 följande:

Nej det bevisar att han har dig runt sitt finger. Min man gjorde också saker som var bra. Men det som man minns mest är det som sårar.

Men jag tror inte allt är svart eller vitt. Antagligen har min man sårat mig mer än någon annan kommer göra. Men han har också älskat mig mer än någon annan, kämpat för mig, för oss, gett mig en dotter...

Jag vill inte tro att två veckor definierar vem han är och att 10 år har varit en lögn. Det kan inte vara så.
Svar på tråden Nygift och otrogen