• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Plupp73

Ok. Skitsamma, du tar inte till dig någonting och förnekar allt som människor försöker få dig att förstå. Han är säkert själaglad, han har haffat en fullkomligt blåögd kvinna som tror på alla hans lögner, hur genomskinliga de än må vara.

Kom ihåg denna tråd när han är otrogen och sviker dig igen... Det här knappast den man som kommer att göra dig lycklig....

• Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-01-26 19:45:57 följande:

Men om han nu var så rädd att förlora dig så borde han ju inte varit otrogen från första början.

Jag tycker du ska fundera på om den ånger han visar är för att han verkligen är ledsen över det han gjorde mot dig eller om det är för att han blev påkommen.

Jag vet, och jag håller med dig till 100% men det är ju för sent nu. Han har redan varit otrogen. Men jag tror på hans ånger. Redan innan jag upptäckte honom märkte jag att han led för något, försökte kompensera för något. Innan jag fick reda på det ledde liksom hans otrohet att det var riktigt bra mellan oss...
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-01-26 19:53:22 följande:

Att skydda sig är inte något litet

Nej jag vet, du har helt rätt. Inte ens en kondom var jag värd då. Jag hatar honom för att hade noll respekt för mig, förnedrade mig, glömde mig. Men jag kan inte förmå mig att lämna honom och jag vet inte varför..

Men som jag skrev här över - hade jag hunnit bli gravid och haft en bebis nu hade antagligen väldigt många förra rått mig att lämna honom...
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-01-26 19:47:40 följande:

Han skyddade sig ju uppenbarligen inte mot graviditet heller när han valde att inte dra på en kondom.

Då får man ta konsekvenserna.

Men konsekvensen var ju en abort och i syvende och sist var det hennes beslut.
  • Anonym (Kvinna86)
    Plupp73 skrev 2020-01-26 20:25:34 följande:

Han kan ju vara tacksam att någon kvinna fortfarande vill ha honom. Ter sig för oss övriga inte som ett giftasmaterial. Jäkla as!

Tror nog den andra kvinnan också vill ha honom. Återigen hans otrohet definierar ju inte vem han är...
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-01-26 20:28:26 följande:

[quote=80188278][quote-nick]Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-26 19:05:59 följande:[/quote-nick]Han sa ja till mig framför släkt och vänner? Höll om mig, kysste mig, sa att han älskade mig osv. Det är väl ett bevis på att han ville gifta sig med mig? Jag är inte ond, jag tvingade honom inte till något.

Vilket gör att han ljög för din familj, hans familj och era vänner.

Men då måste jag fråga (genuin undran) kan man inte älska någon, vara kär i någon och samtidigt vara otrogen/förälskad k någon annan? Jag skulle inte påstå att han ljög utan menade det men att han samtidigt kämpade med ångest över känslor för henne?
  • Anonym (Kvinna31)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-27 10:29:24 följande:

Men då måste jag fråga (genuin undran) kan man inte älska någon, vara kär i någon och samtidigt vara otrogen/förälskad k någon annan? Jag skulle inte påstå att han ljög utan menade det men att han samtidigt kämpade med ångest över känslor för henne?

Man kan inte såra någon så mycket om man älskar personen. Och jo han ljög. Han gav löften framför alla som han inte höll under samma tidpunkt
  • Anonym (Kvinna31)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-27 10:25:49 följande:

Nej jag vet, du har helt rätt. Inte ens en kondom var jag värd då. Jag hatar honom för att hade noll respekt för mig, förnedrade mig, glömde mig. Men jag kan inte förmå mig att lämna honom och jag vet inte varför..

Men som jag skrev här över - hade jag hunnit bli gravid och haft en bebis nu hade antagligen väldigt många förra rått mig att lämna honom...

Jag hade sagt dumpa honom ändå och kräv underhåll
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-27 09:58:03 följande:
    Jag vet, och jag håller med dig till 100% men det är ju för sent nu. Han har redan varit otrogen. Men jag tror på hans ånger. Redan innan jag upptäckte honom märkte jag att han led för något, försökte kompensera för något. Innan jag fick reda på det ledde liksom hans otrohet att det var riktigt bra mellan oss...
    Är man rädd att förlora sin partner så är det bättre att vara ärlig om sin otrohet än att ljuga om den eller att inte säga något alls.
    Ärlighet och tillit är två viktiga byggstenar i ett förhållande.
  • Anonym (Kvinna86)
    Plupp73 skrev 2020-01-26 20:54:58 följande:

Ok. Skitsamma, du tar inte till dig någonting och förnekar allt som människor försöker få dig att förstå. Han är säkert själaglad, han har haffat en fullkomligt blåögd kvinna som tror på alla hans lögner, hur genomskinliga de än må vara.

Kom ihåg denna tråd när han är otrogen och sviker dig igen... Det här knappast den man som kommer att göra dig lycklig....

Jo jag tar till mig av allt. Den här tråden har fått mig att må sämre än på länge vilket jag tolkar det som är ett tecken på att jag tar till mig, men det är en process.

Eller så är han glad över att ha kvar mig och ger oss ett ärligt försök? Kan det på riktigt inte vara så? Att han är kär i mig och vill vara med mig? Att hans ånger faktiskt är sann? Är det totalt omöjligt?

Och som sagt, jag måste ju lita på att han aldrig gör det igen för annars är ju det här lönlöst...
Svar på tråden Nygift och otrogen