• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-27 14:01:04 följande:

Om han nu ångrar sig så mycket som han säger och visar så hade han kunnat leva med ångesten själv och på egen hand fått skämmas. Sen om det nu skulle komma fram kunde han ju haft stake nog att berätta det själv. Och som sagt, respekten för mig försvann under 2 veckor men jag tror och hoppas att den finns innan och finns nu efter.

Ja jag känner honom bäst och jag ser ju hur han våndas för vad han gjort. Hur han mår lika dåligt som mig. Och han förtjänar det...

Han mår inte lika dåligt som du. Han hade ett val. Flera gånger på rad, även på er bröllopsdag så valde han henne. Han fick njutning och förlåtelse, På bekostnad av ditt välmående. Och han valde aktivt att njuta trots att han visste att det skadade dig så fruktansvärt mycket. Att njuta med henne var värt den skada han åstadkom på dig och ett förhållande. Iallafalll tyckte han att det var värt det då... till och med på er bröllopsdag så var du värd mindre än henne..

Tänk efter vad han egentligen gjort!
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Nej) skrev 2020-01-27 13:57:29 följande:

Hur kan du respektera dig själv som stannar? Hur ska din dotter lära sig att respektera sig själv?

Hur menar du nu? Jag hoppas inte att mitt potentiella val att stanna hos hennes pappa får henne att inte resprktera sig själv?
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-01-27 13:59:51 följande:

Ja,det var verkligen iskallt.  

Jag måste erkänna att jag tycker du är stark om du väljer att förlåta och gå vidare.

Hade jag fått veta att min man gjort något sådant efter vårt bröllop så vet jag inte om jag hade kunnat förlåta.

Han ska visa sig att han verkligen menar det han säger. Att det är dig han älskar och vill vara med och att han inte kommer att göra om det igen.

Han ska kämpa på sina bara knän för att du ska återfå tilliten för honom igen.

Då visar han att han respekterar dig.

Tack. Jag vill gå vidare men eftersom jag fortfarande ältar verkar jag ju inte kunna det.

Precis det du skriver har han ju gjort nu i snart ett år. Han visar dagligen att han älskar mig och vill bli förlåten. Att han är villig att göra allt för mig, för oss och för att få tilliten tillbaka. Respekterar han mig nu då?
  • Anonym (Kvinna86)
    Rebecca1987 skrev 2020-01-27 14:03:23 följande:

Du kommer aldrig få honom att bli tacksam. Han har ju kommit undan. Flytta till eget och se om han fortfarande kämpar för att få dig tillbaka

Ungefär det gjorde jag när jag fick reda på det. Tog med vår dotter till mamma. Det är inte så att han kommit smärtfritt undan bara för att vi idag lever under samma tak.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Nej) skrev 2020-01-27 15:25:48 följande:

Han mår inte lika dåligt som du. Han hade ett val. Flera gånger på rad, även på er bröllopsdag så valde han henne. Han fick njutning och förlåtelse, På bekostnad av ditt välmående. Och han valde aktivt att njuta trots att han visste att det skadade dig så fruktansvärt mycket. Att njuta med henne var värt den skada han åstadkom på dig och ett förhållande. Iallafalll tyckte han att det var värt det då... till och med på er bröllopsdag så var du värd mindre än henne..

Tänk efter vad han egentligen gjort!

Fast alltså när vi gifte oss hade dom aldrig haft sex? Och jag avskyr det han gjort men rent krasst var det ju kortvarigt. 2-3 veckor från att dom låg första gången till han sa att han inte kunde göra så mot mig. Inget långvarigt, det hade jag aldrig kunnat förlåta.

Sen vad gäller njutningen har du ju rätt. Tydligt är nu att hon inte var värd det...
  • Fjäril kär
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-27 13:42:24 följande:

Så den enda konsekvensen han kan få som är kännbar är att bli lämnad? Så han kanske inte gör så mot sin nästa?

Han kommer aldrig fatta vad han gjort så länge du sopar undan alla spår efter honom och hyschar och tiger.

Exakt VAD lär han sig då?
  • Fjäril kär
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-27 13:50:09 följande:

Ja det håller jag med om. Iskallt beteende, det skrämmer mig. Nej barnet hade tagits bort oavsett, det jag såg var ju abortdatumet. Men han hade träffat henne igen, det var ju planerat. Helt sjukt egentligen att dom skulle träffas och fortsätta som vänner?!?

Och hur kan han nu bevisa att han respekterar mig? Det är det jag själv inte kan landa i.

Du kan inte veta om hon verkligen hade gjort abort om inte du hade fått veta sanningen. Hade han träffat henne igen och fortfarande då varit gravid hade möjligheten varit större att hon behållit det.

Jag behöll barnet när jag blev gravid med en upptagen man. Han hade lovat mig ganska mycket och då var behålla ett naturligt val. När frun väl fick veta det hade det redan passerat möjlighet till abort och hon ställdes inför fakta...
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-27 16:11:06 följande:

Fast alltså när vi gifte oss hade dom aldrig haft sex? Och jag avskyr det han gjort men rent krasst var det ju kortvarigt. 2-3 veckor från att dom låg första gången till han sa att han inte kunde göra så mot mig. Inget långvarigt, det hade jag aldrig kunnat förlåta.

Sen vad gäller njutningen har du ju rätt. Tydligt är nu att hon inte var värd det...

Men han planerade att ha sex med henne, höll på/var förälskad i henne på er bröllopsdag.

Du hade förlåtit vad som helst. Du har blivit förnedrad och bedragen på värsta möjliga sätt och du förlåter. Det var långvarigt. Han hade ju till och med planerat att fortsätta umgås med tjejen han var förälskad i! Hade du inte kommit på honom så hade dom fortfarande gått bakom din rygg
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-27 16:08:26 följande:

Ungefär det gjorde jag när jag fick reda på det. Tog med vår dotter till mamma. Det är inte så att han kommit smärtfritt undan bara för att vi idag lever under samma tak.

Fast du stannade inte borta tillräckligt länge för att det skulle vara en kännbar konsekvens... Däri ligger skillnaden...
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-27 16:11:06 följande:

Det ÄR långvarigt och iskallt planerat in i minsta detalj. Hur du än försöker intala dig motsatsen.

Han var i sina tankar och känslor hos en annan kvinna på er bröllopsdag. Hur kan du inte förstå det sveket?
Svar på tråden Nygift och otrogen