Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-26 17:21:25 följande:
Ja det håller jag med om, men när det visade sig att hon var gravid fick han (och sen även jag) panik. Det enda vi ville där och då var att barnet skulle försvinna. Hon kunde ju förstöra hans liv för alltid, allt låg k hennes händer... så klart det hade blivit ett halvsyskon (och då hade jag inte stannat!) men han kunde ju inte göra så mycket mer än att säga att han absolut inte vill ha det?
Varför skulle lycka igen vara omöjligt? Det måste ju gå att kämpa, det kan inte vara dödsdömt..
Jo han ville ha mig när vi gifte oss, annars skulle vi i te gift oss och han skulle lämnat mig för henne. Men du har rätt i att det inte var ett två veckors misstag. Han bedrog mig, först i tanken och sen fysiskt. Det gjorde ondare än jag någonsin trott och jag trodde aldrig han skulle göra det. Det är det värsta svek jag upplevt. Men bara för det betyder det ju inte att vårt äktenskap är kärlekslöst? Vi håller ju ihop trots otrohet pga kärlek...
Hur går det ihop? Att han ville gifta sig med dig? Han planerade ju att vara otrogen samma dag som ni vigdes!! Han hade inte en endaste tanke på att leva upp till sina löften! När ni vigdes så fantiserade han om henne!! Han hade inte en sekunds tanke på att leva upp till sina löften till dig...
Det är helt sjukt att han har lyckats hjärntvätta dig så här totalt! Det är otroligt synd om din dotter som kommer växa upp och tro att relationer och äktenskap fungerar på det här sättet. Hon kommer låta sig bli behandla på exakt samma sätt för hon kommer tro att detta är normalt.
vad kommer du säga till din dotter att göra den dagen som en man behandlar henne på samma sätt? Kommer du säga åt henne att blunda och fortsätta med den mannen? Eller kommer du önska att hon har lite ryggrad och lämnar svinet? Kommer du förlåta hennes man när han planerar dejter med älskarinnan på bröllopsdagen...