• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • molly50
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-01-24 16:44:04 följande:
    Fast det är sanningen. Hur hård den än är.
    Mannen är fri att bryta precis när han vill, det är han som har ett förhållande och jag klänger mig inte kvar som en kardborre.
    Men du måste ju förstå att du strör salt i såren på TS.
    På vilket sätt hjälper det TS?
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-26 06:58:20 följande:
    Nu sa hon ju som sagt att hon hade skydd och vem vet det kanske hon hade. Det var inte så att dom försökte få barn...
    Men även om hon sa att hon använde skydd så borde han ändå ha använt kondom.
    Inga skydd är 100 % säkra.
    Det är att ta ansvar.
    Och din man struntade i det. Då får han ta konsekvenserna av det.
  • molly50
    Anonym (Rozz) skrev 2020-01-26 11:03:09 följande:

Varför gifter sig folk och tror att det helt magiskt utesluter att nån är otrogen?
    En förklaring är att de är blåögda. Bara att gifta sig är ett tecken på att man inte är helt realistisk.
    https://mama.nu/mamaliv/sex-relationer/karin-39-att-ha-flera-sexpartners-har-gjort-smabarnsaren-enklare/

De flesta vet nog att ett bröllop inte utesluter en otrohet.
    Och jag tror att de flesta gifter sig av kärlek.
    Inte i tron att de kan hålla fast sin partner i all evighet.
  • Anonym (Rozz)
    molly50 skrev 2020-01-26 13:15:23 följande:
    De flesta vet nog att ett bröllop inte utesluter en otrohet.
    Och jag tror att de flesta gifter sig av kärlek.
    Inte i tron att de kan hålla fast sin partner i all evighet.
    Folk slänger sig huvudstupa in i sånt där, för allt känns rosenskimrande så länge förälskelsen håller i sig. Men sen kommer vardagen. 
    Tror många önskar att de inte hade gift sig. De var med i klubben ett tag i alla fall. En av dom som gjort allt rätt som en vuxen ska.
  • molly50
    Anonym (Rozz) skrev 2020-01-26 13:47:26 följande:
    Folk slänger sig huvudstupa in i sånt där, för allt känns rosenskimrande så länge förälskelsen håller i sig. Men sen kommer vardagen. 
    Tror många önskar att de inte hade gift sig. De var med i klubben ett tag i alla fall. En av dom som gjort allt rätt som en vuxen ska.
    Det är möjligt. Folk verkar inte ta giftermål på så stort allvar idag.
    En del förlovar sig,men gifter sig aldrig osv.
    Själv har jag varit gift i 14 år i år.
    Och det var av ren och äkta kärlek vi gifte oss. 
  • Anonym (Rozz)
    molly50 skrev 2020-01-26 13:54:49 följande:
    Det är möjligt. Folk verkar inte ta giftermål på så stort allvar idag.
    En del förlovar sig,men gifter sig aldrig osv.
    Själv har jag varit gift i 14 år i år.
    Och det var av ren och äkta kärlek vi gifte oss. 
    Det är lite som i USA, en fasad. man gifter sig för att det bra ut, det är vad som förväntas av en.
  • molly50
    Anonym (Rozz) skrev 2020-01-26 14:05:12 följande:
    Det är lite som i USA, en fasad. man gifter sig för att det bra ut, det är vad som förväntas av en.
    Alla gör inte så. Många gifter sig faktiskt av kärlek också.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Nej) skrev 2020-01-26 08:09:43 följande:

Det hade blivit din dotters syskon. Det är ju riktigt själviskt att neka er dotter nära kontakt med sitt syskon. Ännu en sak som bevisar att han sätter sig själv framför alla, även som dotter.

Tänk efter. Hans otrohet och beteende kring den gör ett lyckligt äktenskap omöjligt!

Ni bör inte vara gifta för han vill inte vara gift med dig och han är en idiot. Han ville inte ens ha dig på er bröllopsdag!!

Det är inte bara två veckors misstag. Det är månader av lögner och han hade gladerligen fortsatt ljuga för dig i flera år om du inte avslöjat honom. Han gråter/har ångest/mår dåligt för du kom på honom och avslöjade hans beteende. Inte för han älskar dig.

Det är så dumt att du ens vill låta din dotter växa upp och se ett sånt här äktenskap. Ännu värre om du gör fler barn som ska se detta

Ja det håller jag med om, men när det visade sig att hon var gravid fick han (och sen även jag) panik. Det enda vi ville där och då var att barnet skulle försvinna. Hon kunde ju förstöra hans liv för alltid, allt låg k hennes händer... så klart det hade blivit ett halvsyskon (och då hade jag inte stannat!) men han kunde ju inte göra så mycket mer än att säga att han absolut inte vill ha det?

Varför skulle lycka igen vara omöjligt? Det måste ju gå att kämpa, det kan inte vara dödsdömt..

Jo han ville ha mig när vi gifte oss, annars skulle vi i te gift oss och han skulle lämnat mig för henne. Men du har rätt i att det inte var ett två veckors misstag. Han bedrog mig, först i tanken och sen fysiskt. Det gjorde ondare än jag någonsin trott och jag trodde aldrig han skulle göra det. Det är det värsta svek jag upplevt. Men bara för det betyder det ju inte att vårt äktenskap är kärlekslöst? Vi håller ju ihop trots otrohet pga kärlek...
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Doit) skrev 2020-01-26 09:03:46 följande:

Gör det du vill göra för att du vill det.

Vad du bör göra är oviktigt.

Vad som kan tyckas bäst är oviktigt.

Problemet är ju att jag inte vet vad jag vill. Hjärtat vill stanna, hjärnan vill lämna. Men jag vet inte hur man lämnar hela ens liv och börjar om...
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-01-26 10:34:36 följande:

Fast han valde att inte skydda sig.

För graviditet jo, för könssjukdomar nej. Har tvingat honom att testa sig eftersom han låg med oss båda samma vecka. Mig torsdagen, henne lördagen, mig söndagen...
Svar på tråden Nygift och otrogen