• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Kvinna31)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-25 17:43:06 följande:

Han planerade ju inte en graviditet. Det bara hände.

Imorgon ska vi och kolla på nytt boende. Känner att jag bara måste bort från där vi bor nu.

Väljer man oskyddat så är det alltid risk för en graviditet. En graviditet händer inte bara.
  • Plupp73
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-25 17:43:06 följande:

Han planerade ju inte en graviditet. Det bara hände.

Imorgon ska vi och kolla på nytt boende. Känner att jag bara måste bort från där vi bor nu.

Men alltså du är ju helt otrolig. Är du ens på riktigt? Han använde inte skydd, med IQ >70 så fattar mertalet att det innebär en risk för graviditet. Blir man gravid ihop sågar man gemensamt ansvar för det. Man säger inte "oj, blev du gravid av de spermier jag sprutade in i dig. Sorry, jag vill inte ha barn, du får antingen föda ensam, eller göra abort enda. Det är inte mitt problem, jag ville bara knulla upprepade gånger"

Ja han valde dig, stackars dig och ert barn....
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-01-25 18:11:17 följande:

Väljer man oskyddat så är det alltid risk för en graviditet. En graviditet händer inte bara.

Nu sa hon ju som sagt att hon hade skydd och vem vet det kanske hon hade. Det var inte så att dom försökte få barn...
  • Anonym (Kvinna86)
    Plupp73 skrev 2020-01-25 18:14:24 följande:

Men alltså du är ju helt otrolig. Är du ens på riktigt? Han använde inte skydd, med IQ >70 så fattar mertalet att det innebär en risk för graviditet. Blir man gravid ihop sågar man gemensamt ansvar för det. Man säger inte "oj, blev du gravid av de spermier jag sprutade in i dig. Sorry, jag vill inte ha barn, du får antingen föda ensam, eller göra abort enda. Det är inte mitt problem, jag ville bara knulla upprepade gånger"

Ja han valde dig, stackars dig och ert barn....

Men hon sa ju att hon hade skydd! Sen är det jävligt korkat och han borde vetat bättre men tror inte dom knullade för att bli med barn utan för att dom inte kunde motstå varandra.

Gemensamt ansvar? Vad mer kunde han gjort? Sagt ?gud så kul den här ungen vill jag ha? när så inte var fallet?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-26 07:02:03 följande:

Men hon sa ju att hon hade skydd! Sen är det jävligt korkat och han borde vetat bättre men tror inte dom knullade för att bli med barn utan för att dom inte kunde motstå varandra.

Gemensamt ansvar? Vad mer kunde han gjort? Sagt ?gud så kul den här ungen vill jag ha? när så inte var fallet?

Det hade blivit din dotters syskon. Det är ju riktigt själviskt att neka er dotter nära kontakt med sitt syskon. Ännu en sak som bevisar att han sätter sig själv framför alla, även som dotter.

Tänk efter. Hans otrohet och beteende kring den gör ett lyckligt äktenskap omöjligt!

Ni bör inte vara gifta för han vill inte vara gift med dig och han är en idiot. Han ville inte ens ha dig på er bröllopsdag!!

Det är inte bara två veckors misstag. Det är månader av lögner och han hade gladerligen fortsatt ljuga för dig i flera år om du inte avslöjat honom. Han gråter/har ångest/mår dåligt för du kom på honom och avslöjade hans beteende. Inte för han älskar dig.

Det är så dumt att du ens vill låta din dotter växa upp och se ett sånt här äktenskap. Ännu värre om du gör fler barn som ska se detta
  • Anonym (Doit)

Gör det du vill göra för att du vill det.
    Vad du bör göra är oviktigt.
    Vad som kan tyckas bäst är oviktigt.

• Anonym (Kvinna31)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-26 06:58:20 följande:

Nu sa hon ju som sagt att hon hade skydd och vem vet det kanske hon hade. Det var inte så att dom försökte få barn...

Fast han valde att inte skydda sig.
  • Anonym (haha)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-26 07:02:03 följande:

Men snälla nån, han borde ändå vetat om att det finns risk för könssjukdomar om man inte använder kondom. Det är verkligen ett bevis på att han är ett praktsvin att han sket i risken för att smitta dig med något otrevligt en kort tid efter ert bröllop.
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-24 15:58:38 följande:
    Så är det men skyddet är egentligen inte problemet (såvida han inte dragit på sig nåt) utan hans ansvar när han är gift och har barn är att hålla sig trogen. Han borde hållt sig borta från henne... det går inte att styra sina känslor men han borde kontrollerat sina handlingar...
    Absolut. Så är det ju.
    Men det är ju inte bara det att han gjorde henne gravid. han hade ju dessutom kunnat dra på sig någon sjukdom som han sen smittat dig med.
    Så när han nu inte kunde hålla snorren i styr så borde han åtminstone ha sett till att skydda sig.
Svar på tråden Nygift och otrogen