• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Håller inte med)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-25 09:48:27 följande:

Jag har legat och läst igenom tråden inatt (tack till alla, alltså wow!) och jag har två frågor. Tror ni, om det drabbar nån annan kvinna, att man efter 10 månader kan ha ?gått vidare?, ältat färdigt och börjat blicka framåt? Är mitt beteende konstigt?

& vad menar ni min man skulle gjort annorlunda när han fick reda på att hon var gravid? Ni verkar tycka han agerat fel men vad borde han gjort enligt er?

(Igår föreslog min man att vi ska börja jobba på ett till barn ?som bevis för hur mycket han älskar mig?. Jag sa nej. Det är nog tack vare den här tråden mycket, så tack!)

10 månader är inte särskilt lång tid i sammanhanget, tror inte någon skulle gått vidare helt. :/

Jag tycker att din man inte borde ha lagt någon som helst press på henne att göra abort, utan det borde varit upp till henne. Sedan kunde han väl berättat hur han kände inför situationen och vad hon kunde förväntat sig från honom, men han borde också varit tydlig med att hon i slutändan ska göra det som känns bäst för henne.

Och när jag skriver att han kunde sagt vad han kände kring det hade det varit bra om han hållit sig mer lugn än vad jag uppfattat att han gjorde. Hon förtjänade inte den ilskan för att hon blev gravid kan jag tycka och det bemötandet hon fick kan ju i sin tur ha satt en del press på henne. Svårt det där. :/
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Håller inte med) skrev 2020-01-25 10:52:59 följande:

10 månader är inte särskilt lång tid i sammanhanget, tror inte någon skulle gått vidare helt. :/

Jag tycker att din man inte borde ha lagt någon som helst press på henne att göra abort, utan det borde varit upp till henne. Sedan kunde han väl berättat hur han kände inför situationen och vad hon kunde förväntat sig från honom, men han borde också varit tydlig med att hon i slutändan ska göra det som känns bäst för henne.

Och när jag skriver att han kunde sagt vad han kände kring det hade det varit bra om han hållit sig mer lugn än vad jag uppfattat att han gjorde. Hon förtjänade inte den ilskan för att hon blev gravid kan jag tycka och det bemötandet hon fick kan ju i sin tur ha satt en del press på henne. Svårt det där. :/

Jag vet fortfarande inte HUR jag går vidare. Har så svårt att acceptera att det hänt även om det som han säger att det bara hände två ggr stämmer.

Han la ingen press på henne (enligt min mening) men klargjorde att han inte ville ha barnet, älskade mig och skulle stanna hos mig och inte skulle ta ansvar mer än möjligen underhåll (och kräva faderskapstest) för barnet. Det var vad hon fick förhålla sig till sedan var ju valet hennes...
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-25 14:45:05 följande:

Jag vet fortfarande inte HUR jag går vidare. Har så svårt att acceptera att det hänt även om det som han säger att det bara hände två ggr stämmer.

Han la ingen press på henne (enligt min mening) men klargjorde att han inte ville ha barnet, älskade mig och skulle stanna hos mig och inte skulle ta ansvar mer än möjligen underhåll (och kräva faderskapstest) för barnet. Det var vad hon fick förhålla sig till sedan var ju valet hennes...

Er otrohet var ingen vanlig otrohet. Vanliga är väl att förhållandet krisar, en hånglat med någon på fyllan, få sjuk ångest och berättar allt dagen efter. Då går det kanske att laga.

Din make var otrogen på en helt annan nivå. Hans otrohet var extrem i form av brist på respekt, förnedring av dig och total brist på kärlek. Ingen går nog vidare i relationen efter något sånt. Hans ånger kom först när du kom på honom. Han hade ju inte ens slutat umgås med henne och han har fortfarande kontakt med henne.

Han ljuger dessutom fortfarande.
  • Plupp73
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-25 14:45:05 följande:

Vill du ha en man som gjort en annan kvinna gravid och sedan inte tagit ansvar för situationen? Låter som ett veritabelt svin....
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-25 09:48:27 följande:

(Igår föreslog min man att vi ska börja jobba på ett till barn ?som bevis för hur mycket han älskar mig?. Jag sa nej. Det är nog tack vare den här tråden mycket, så tack!)

Det är lite extra förnedrande när han anser att det största beviset på kärlek är att göra en kvinna gravid....
  • Anonym (Kvinna31)
    Anonym (Nej) skrev 2020-01-25 16:06:26 följande:

Det är lite extra förnedrande när han anser att det största beviset på kärlek är att göra en kvinna gravid....

Håller med. Det bevisar att han hade känslor för den andra kvinnan med eftersom han gjorde henne gravid.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Nej) skrev 2020-01-25 15:05:05 följande:

Er otrohet var ingen vanlig otrohet. Vanliga är väl att förhållandet krisar, en hånglat med någon på fyllan, få sjuk ångest och berättar allt dagen efter. Då går det kanske att laga.

Din make var otrogen på en helt annan nivå. Hans otrohet var extrem i form av brist på respekt, förnedring av dig och total brist på kärlek. Ingen går nog vidare i relationen efter något sånt. Hans ånger kom först när du kom på honom. Han hade ju inte ens slutat umgås med henne och han har fortfarande kontakt med henne.

Han ljuger dessutom fortfarande.

Jag håller med dig, den är brutal. Jag sitter och skrattar med vänner som ingenting, låtsas/vill att allt ska vara som innan. Blundar jag tillräckligt kanske det blir så...

Man kanske inte går vidare men går det att börja om? Varför avsluta vårt förhållande för två vidriga veckor!

Han har inte träffat henne på 10 månader och har tydliggjort för henne att han aldrig vill ha med henne att göra igen. Det är hon som ständigt återkommer.

Hur ljuger han för mig?
  • Anonym (Kvinna86)
    Plupp73 skrev 2020-01-25 15:47:52 följande:

Vill du ha en man som gjort en annan kvinna gravid och sedan inte tagit ansvar för situationen? Låter som ett veritabelt svin....

Hur menar du att han inte tog ansvar? Vad skulle han gjort annorlunda? Han fick välja mellan henne och mig och valde mig...
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Nej) skrev 2020-01-25 16:06:26 följande:

Det är nog lite misstolkat. Är jag som vill ha barn och vi försökte ju bli med barn när han var otrogen...
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-01-25 17:14:39 följande:

Håller med. Det bevisar att han hade känslor för den andra kvinnan med eftersom han gjorde henne gravid.

Han planerade ju inte en graviditet. Det bara hände.

Imorgon ska vi och kolla på nytt boende. Känner att jag bara måste bort från där vi bor nu.
Svar på tråden Nygift och otrogen