• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-23 10:10:11 följande:
    Jo jag vet... men hade hon inte varit så ?på? hade det kanske inte blivit nåt. Sen kunde inte han hålla kuken i styr och det är så klart värst... men enligt honom sa hon att hon hade preventivmedel.
    Men även om hon sagt att hon använde skydd (kan du vara säker på att det ens är sant?) så har ju han ett eget ansvar att använda skydd. Speciellt när han är gift och ni försöker få barn. Eller hur.
    Hur spännande sex det än må vara så får man se till att skydda sig om man inte har för avsikt att göra kvinnan gravid,
    I synnerhet när man befinner sig i en sådan situation som han gjorde.
  • molly50
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-01-23 11:36:31 följande:
    Det har jag försökt förklara men då fick jag fan för att jag skrev i tråden!
    Du skrev bara att du ligger med upptagna och att du skiter i andras känslor.
    Det är kanske inte vad man behöver få slängt i ansiktet när man just har blivit bedragen.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2020-01-23 13:47:45 följande:
    Du skrev bara att du ligger med upptagna och att du skiter i andras känslor.
    Det är kanske inte vad man behöver få slängt i ansiktet när man just har blivit bedragen.
    Och något man kanske inte ska bli så förvånad över om man får fan för heller Flört

Man slutar aldrig förvånas över hur egoistiska människor tänker. Man gör som man vill och skiter fullkomligen i allt och alla bara man får som man vill... men sen blir man förvånad och känner sig kränkt över att folk tycker det är dålig stil. Man förväntar sig bli bemött med respekt och empati trotts att man själv inte kan visa andra det.... jäkla märkligt sätt att resonera.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2020-01-23 14:00:52 följande:
    Och något man kanske inte ska bli så förvånad över om man får fan för heller Flört

Man slutar aldrig förvånas över hur egoistiska människor tänker. Man gör som man vill och skiter fullkomligen i allt och alla bara man får som man vill... men sen blir man förvånad och känner sig kränkt över att folk tycker det är dålig stil. Man förväntar sig bli bemött med respekt och empati trotts att man själv inte kan visa andra det.... jäkla märkligt sätt att resonera.
    Nej,precis. 

Jag kan bara hålla med. 
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (jaha) skrev 2020-01-23 14:00:52 följande:

Ojoj då, hoppsan!

Jag bryr mig inte om ifall jag får fan för det jag gör. Däremot när någon sen undrar över något som de lätt kan få svar på av mig, då tycker jag att det är lite märkligt att gnälla över att jag skrivit i tråden.

Var får du ifrån att jag skulle känna mig kränkt? Jag vet att många tycker att det jag gör är fel, det är ingen nyhet. Och det kränker mig inte det minsta. Det borde du väl ändå begripa?

Och självklart förväntar jag mig ingen respekt eller empati från någon när det kommer till detta. Som sagt, jag bryr mig inte.

Jag undrar bara hur du kunde få ihop den slutsatsen...
  • molly50
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-01-23 16:02:30 följande:
    Ojoj då, hoppsan!

Jag bryr mig inte om ifall jag får fan för det jag gör. Däremot när någon sen undrar över något som de lätt kan få svar på av mig, då tycker jag att det är lite märkligt att gnälla över att jag skrivit i tråden.

Var får du ifrån att jag skulle känna mig kränkt? Jag vet att många tycker att det jag gör är fel, det är ingen nyhet. Och det kränker mig inte det minsta. Det borde du väl ändå begripa?

Och självklart förväntar jag mig ingen respekt eller empati från någon när det kommer till detta. Som sagt, jag bryr mig inte.

Att ge en förklaring till hur man tänker när man ligger med upptagna män är en sak.
    Men sen beror det ju på hur man uttrycker sig också.
    Att när man just blivit bedragen få slängt i ansiktet att "jag ligger med gifta män och jag skiter fullständigt i deras fruars känslor", "jag har inget ansvar" osv.
    Det är förmodligen vad folk gnäller på.
    TS hade väl inte ens efterfrågat en förklaring när du började skriva i tråden.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-01-23 16:02:30 följande:
    Ojoj då, hoppsan!

Den slutsatsen är inte alls svårt att komma fram till eftersom de allra flesta om inte alla föredrar att bli bemötta av andra med respekt och empati, och det tror jag även gäller dig. Jag menar det är ju inte så många som gillar att bli lurade, svikna och att folk ljuger för dem eller hur? 

Dock har du en poäng i det du skrev tidigare, att det är kanske nyttig för en person i TS situation att förstå hur den andra kvinnan tänker och ta del av vad otrogna män säger till sina älskarinnor, det brukar ju av någon märklig anledning vara något heeeeelt annat än det man säger till sin partner Flört
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2020-01-23 16:10:00 följande:
    Att ge en förklaring till hur man tänker när man ligger med upptagna män är en sak.
    Men sen beror det ju på hur man uttrycker sig också.
    Att när man just blivit bedragen få slängt i ansiktet att "jag ligger med gifta män och jag skiter fullständigt i deras fruars känslor", "jag har inget ansvar" osv.
    Det är förmodligen vad folk gnäller på.
    TS hade väl inte ens efterfrågat en förklaring när du började skriva i tråden.
    Nja, visst är det stötande, men samtidigt kan det vara nyttigt för TS (som verkar vara ganska naiv) att förstå hur den andra kvinnan tänker och framför allt hur otrogna män beter sig och tänker med son älskarinna, för det är ju rätt ofta något helt annat än vad man säger till frun när man blir påkommen.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2020-01-23 16:29:18 följande:
    Nja, visst är det stötande, men samtidigt kan det vara nyttigt för TS (som verkar vara ganska naiv) att förstå hur den andra kvinnan tänker och framför allt hur otrogna män beter sig och tänker med son älskarinna, för det är ju rätt ofta något helt annat än vad man säger till frun när man blir påkommen.
    Absolut! Det kan jag hålla med om.
    Men sen beror det ju på hur man uttrycker sig också eller om en förklaring har efterfrågats.
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (jaha) skrev 2020-01-23 16:26:28 följande:
    Den slutsatsen är inte alls svårt att komma fram till eftersom de allra flesta om inte alla föredrar att bli bemötta av andra med respekt och empati, och det tror jag även gäller dig. Jag menar det är ju inte så många som gillar att bli lurade, svikna och att folk ljuger för dem eller hur? 

Dock har du en poäng i det du skrev tidigare, att det är kanske nyttig för en person i TS situation att förstå hur den andra kvinnan tänker och ta del av vad otrogna män säger till sina älskarinnor, det brukar ju av någon märklig anledning vara något heeeeelt annat än det man säger till sin partner Flört
    Om du tror att jag ligger med deras män för att såra dem så tror du fel. Jag har förklarat varför jag väljer upptagna män. Och det bästa är absolut om hans partner inte får reda på det.

Vad menar du med flirtgubben? Tror du på allvar att jag tror på mannen som säger att hans fru inte förstår honom? Att hans fru vägrar ligga med honom? Eller vad han nu behagar säga.

Precis som med det andra så skiter jag fullständigt i vad han säger till sin fru. De män jag träffar pratar inte om sina fruar. Anledningen är att jag inte är intresserad eftersom jag ändå inte vill han mer än hans kropp. Där och då.
Svar på tråden Nygift och otrogen