• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Kvinna31)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-01-21 20:18:17 följande:

Usch och fy, vilken tölp.

Sånt håller man ungarna utanför!

Den karln är  du nog bättre utan.

Och den andra då... vad sa hon till sina ungar medans dom rullande runt i bingen?

Aldrig, aldrig att jag skulle tillåta att han tog barn med sig. Fast nu har jag inte barn i lekande ålder.

Jag vet inte vad hon sa. Jag vet att jag fick panikångest den dagen första gången i mitt liv då.
  • Anonym (Kvinna31)
    Oerhörd skrev 2020-01-21 20:14:12 följande:

Det han saknade var väl modet att lita på dig.

Ja kanske. Men då också att den saken är det ända han inte litar på mig om. För annars vet jag allt om honom
  • Anonym (Kvinna31)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-21 20:20:43 följande:

Hade så velat ge dig en kram, men återigen, så starkt att ta sig ur. Det är hans förlust, inte din. 

Jag är så glad att tog mig ut. Jag lever just nu mitt liv med mina barn och det får mig att vilja må bättre. Jag hoppas att det går bra för dig. Och att han verkligen ger dig det han borde. Alla förtjänar bättre än att bli sårad på det sättet
  • Oerhörd
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-21 20:12:18 följande:

Det håller jag med dig om faktiskt. Den här tråden har fått mig att förstå att det faktiskt är synd om henne (även om jag aldrig kommer TYCKA synd om henne, nån måtta får det vara). Som du skriver har ju min man erkänt att det vuxit fram känslor och dom har tom sagt att dom är håller på att bli kära i varandra. Såklart måste hon hoppats. Jag hade bara hoppats att någon av dem hade avbrutit det innan det gick så långt som det gjorde..

Någon av dem? Om du är riktigt uppriktig, vem av dem hade gjort rätt mot dig genom att avbryta? Vad hade blivit bättre i hans känslor och åtagande gentemot dig av att han velat fortsätta och hon av någon sorts empati med dig valt att avbryta?
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-21 20:18:59 följande:

Jag förstår inte riktigt vad du vill tillföra till den tidigare diskussionen? Är du inte kvinnan som låg med min man så är dina åsikter något irrelevanta. Sedan ur ett allmänmänskligt perspektiv går det ju att ifrågasätta ditt resonemang. Ligger du med män som har barn också? 

Ja jag blamear kvinnan som låg med min man, för att jag är sårad. Jag vet att hon inte bär det största ansvaret, hon hade inga förpliktelser gentemot mig. Men ibland kanske man ska tänka mer på konsekvensen mer än kicken även man är kåt. Man krossar och ibland till och med förintar människor. Två fel gör inte ett rätt. 

Hade det inte varit för att hon blev gravid så hade jag inte kunna svara på om det var jag. Men nej, det var inte jag.

Ja, jag ligger med män som har barn. Varför undrar du det?
  • Oerhörd
    Anonym (jaha) skrev 2020-01-21 17:43:19 följande:

Om det är en avhörande faktor är totalt irrelevant, vi snackar inte om vad han väljer utan vad du själv väljer när du deltar och ditt ansvar för dina egna val.

Du kan såklart välja att göra som du vill, men andra är såklart fria att tycka vad de vill om det du gör. Du verkar vilja äta kakan och ha den kvar, göra lite som du behagar mot vem du vill och alla ska tycka det du gör är ok.

Att lägga skulden för sin partners otrohet på älskarinnan är såklart fel, men att som älskarinna lägga skulden för sin egen medverkan på den otrogne mannen är oxå fel och jävlgt fegt. Ingen tvingar dig att ligga med en upptagen man, varken han eller hans fru, det är helt och hållet ditt val och därmed bara ditt ansvar

Ja, och jag är ju fri att ligga med vem jag vill så länge samtycke finns, precis där ligger mitt ansvar. Du behöver absolut inte tycka att något jag gör är ok. Det rör mig inte i ryggen vad du tycker, och det är liksom det som är min poäng. Jag är inte ansvarig inför dig. Alls. Jag vill inte ha någon som helst relation till dig. Så jag blir inte ledsen i ögat om du tycker att jag är dum.
  • molly50
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-01-21 19:54:11 följande:
    molly50 skrev 2020-01-21 19:42:29 följande:

Det låter som att han inte är en sådan som klarar att vara i ett fast förhållande.

Han kanske är polygam?

Men det är ju,i så fall,något man bör ta upp med sin partner.

Ja jag förstår inte hur han kunde göra så mot barnen.

Jag är lättad över att slippa oroa mig mer för honom. Jag lever hellre ensam och lycklig
    Nej,det är helt obegripligt för mig också.

Det förstår jag. Och du hade ju större anledning att oroa dig för dina barn än för honom.
  • Anonym (Håller inte med)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-01-21 20:49:41 följande:

Hade det inte varit för att hon blev gravid så hade jag inte kunna svara på om det var jag. Men nej, det var inte jag.

Ja, jag ligger med män som har barn. Varför undrar du det?

Jag förstår inte heller vad du vill tillföra diskussionen riktigt? Du vädrar dina åsikter ang. hur du som älskarinna skiter i killens partner. Vilket i det här fallet är ts. Vad är syftet? Det verkar bara så meningslöst och onödigt i den här tråden.
  • Oerhörd
    Anonym (Håller inte med) skrev 2020-01-21 22:59:30 följande:

Jag förstår inte heller vad du vill tillföra diskussionen riktigt? Du vädrar dina åsikter ang. hur du som älskarinna skiter i killens partner. Vilket i det här fallet är ts. Vad är syftet? Det verkar bara så meningslöst och onödigt i den här tråden.

En mening jag kan se är att ts borde fokusera på den hon avser att ha en relation med, inte på en person hon ändå inte vill ha med att göra. Den personen bryr sig inte ett spår om ts, ts känslor eller ts framtid.

Att lasta över skuld på en person som inte ska finnas i relationen ger personerna som är kvar ett skönt frikort. Det var den tredje personens fel. Litegrann iallafall. Den borde ju ha tänkt på... när de enda som faktiskt kan påverka relationen är de som ingår i den. Om någon vill vara monogamt trogen så kommer den personen att vara det alldeles oavsett hur fantastisk eller påstridig random flirtig person på gymmet/jobbet är.
  • molly50
    Oerhörd skrev 2020-01-22 11:03:39 följande:
    En mening jag kan se är att ts borde fokusera på den hon avser att ha en relation med, inte på en person hon ändå inte vill ha med att göra. Den personen bryr sig inte ett spår om ts, ts känslor eller ts framtid.

Att lasta över skuld på en person som inte ska finnas i relationen ger personerna som är kvar ett skönt frikort. Det var den tredje personens fel. Litegrann iallafall. Den borde ju ha tänkt på... när de enda som faktiskt kan påverka relationen är de som ingår i den. Om någon vill vara monogamt trogen så kommer den personen att vara det alldeles oavsett hur fantastisk eller påstridig random flirtig person på gymmet/jobbet är.
    Men här har vi en TS som har blivit bedragen och är hjärtekrossad.
    Då känns det bara onödigt att som,älskarinna,gå in i tråden och berätta om att man ligger med andras män och skiter i deras fruars/flickvänners känslor.
    Det tillför inte tråden något,det hjälper inte TS och det är att sparka på någon som redan ligger.
Svar på tråden Nygift och otrogen