Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-25 09:48:27 följande:
Jag har legat och läst igenom tråden inatt (tack till alla, alltså wow!) och jag har två frågor. Tror ni, om det drabbar nån annan kvinna, att man efter 10 månader kan ha ?gått vidare?, ältat färdigt och börjat blicka framåt? Är mitt beteende konstigt?
& vad menar ni min man skulle gjort annorlunda när han fick reda på att hon var gravid? Ni verkar tycka han agerat fel men vad borde han gjort enligt er?
(Igår föreslog min man att vi ska börja jobba på ett till barn ?som bevis för hur mycket han älskar mig?. Jag sa nej. Det är nog tack vare den här tråden mycket, så tack!)
10 månader är inte särskilt lång tid i sammanhanget, tror inte någon skulle gått vidare helt. :/
Jag tycker att din man inte borde ha lagt någon som helst press på henne att göra abort, utan det borde varit upp till henne. Sedan kunde han väl berättat hur han kände inför situationen och vad hon kunde förväntat sig från honom, men han borde också varit tydlig med att hon i slutändan ska göra det som känns bäst för henne.
Och när jag skriver att han kunde sagt vad han kände kring det hade det varit bra om han hållit sig mer lugn än vad jag uppfattat att han gjorde. Hon förtjänade inte den ilskan för att hon blev gravid kan jag tycka och det bemötandet hon fick kan ju i sin tur ha satt en del press på henne. Svårt det där. :/