• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Älskarinna)
    molly50 skrev 2020-01-21 08:18:01 följande:
    Jag håller,som sagt,inte med.
    Det är en annan sak om man får veta senare att mannen lever i ett förhållande. Då har man ju själv också blivit lurad.

Det är ju bra att du åtminstone skyddar dig.
    Men varför ligga med upptagna? Det finns massor med singelmän därute som bara vill leka och ha sex. Precis som du.

Jag tycker att är man vänner eller syskon så har man en relation med varandra. Och då är man definitivt inte oskyldig om man ligger med deras män.
    De upptagna är mycket mindre risk att de kärar ner sig i mig. 
    Mycket mindre risk att de vill "hitta på något" sådär lite familjärt, såsom singelmän ofta har en benägenhet att göra.

De gånger jag gör något lite extra med en man så är det planerat och t ex hotell bokat.
    Jag har varit med utomlands några gånger också med män som varit på "tjänsteresa".

Detta liv passar mig jättebra och är inget jag planerar att sluta med i brådrasket.
  • Oerhörd
    molly50 skrev 2020-01-20 23:03:00 följande:

Jag lastar inte en tredje part. Jag skrev ju att den som bär det största ansvaret är den som lever i ett förhållande.

Men jag tycker det visar på brist på empati och respekt för andra människor när man kan göra så.

Det trista med sånt här är jag att jag kan bläddra tillbaka och se att du skrev att den andra kvinnan inte heller är oskyldig. Vi kanske tolkar den frasen helt olika, men den har betydelsen att du tycker att hon är skyldig till något. Naturligtvis är det brist på empati för en komplett främling som gör att något sådant kan ske. Jag förväntar mig inte empati och respekt från främlingar, det är lite väl mycket begärt tycker jag, att någon som inte känner mig alls ska låta mina behov gå före hens egna.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-01-21 05:01:33 följande:
    Ja, det är min absoluta inställning. Så, ja.
    Det är den som är i ett förhållande som bär skulden.
    molly50 skrev 2020-01-20 23:39:16 följande:
    Och om du blir gravid eller får en sjukdom? För du vet väl att inga skydd är 100 % säkra?
    Jag är steriliserad och har aldrig sex utan kondom.Nej, då skulle jag svikit en vän/syster.

Eller jo, på sätt och vis ändå även om jag inte skulle knulla deras män. Det är fortfarande inte jag som lovat dem något.
    Det är väl inte så förvånande att du tycker så, ingen vill ju se sig själv som ett asshole. Men det handlar inte om vad man tycker det är liksom ganska självklart att DELTAR man i någon annans svineri så kan man inte påstå att man är oskyldig. Det kallas för medverkan och medhjälp.

Det spelar ingen roll vem som har lovat vad, det är ingen som sagt att det är du som är otrogen, det som sägs är att du DELTAR i hans otrohet.
  • Anonym (jaha)
    Oerhörd skrev 2020-01-20 16:52:17 följande:
    Jag för min del kommer aldrig någonsin ta på mig minsta lilla smula ansvar eller skuld för en annan persons eventuella löften. En person som är otrogen är det knappast på grund av personen hen är otrogen med. Är det inte en så är det en annan. Löjligt att lasta en tredje part för att relationen inte är så bra som man ville tro.
    Fast nu är det ingen som sagt att du ska ta ansvar för andras löften utan att du ska ta ansvar för vad du medvetet väljer att DELTA i.

Det är inte det minsta löjligt att lasta en tredje part för vad hon medvetet väljer att DELTA i. Det är snarare ganska självklart att alla får stå till svar för sina val i livet inklusive vad de väljer att DELTA i. Är det något som är oerhört löjligt så är det att komma och påstå att man kan bete sig hur fan man vill mot andra och tro att alla måste acceptera det.
  • Anonym (jaha)
    Oerhörd skrev 2020-01-21 11:30:26 följande:
    Det trista med sånt här är jag att jag kan bläddra tillbaka och se att du skrev att den andra kvinnan inte heller är oskyldig. Vi kanske tolkar den frasen helt olika, men den har betydelsen att du tycker att hon är skyldig till något. Naturligtvis är det brist på empati för en komplett främling som gör att något sådant kan ske. Jag förväntar mig inte empati och respekt från främlingar, det är lite väl mycket begärt tycker jag, att någon som inte känner mig alls ska låta mina behov gå före hens egna.
    Tja, om du förväntar dig att alla ska vara egoistiska  och empatibefriade så är väl ditt problem, med bara för att du tycker det så ska du inte förvänta dig att andra kommer acceptera egoism och empatistört beteende
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-01-20 19:39:21 följande:

Visst, för jag bryr mig inte.

Jag leker med männen, jag vill inte ha dem som partner.

Varför svarar du ens i tråden när du uppenbarligen inte bryr dig ett skit om TS krossade känslor och äktenskap?
  • molly50
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-01-21 11:06:20 följande:
    De upptagna är mycket mindre risk att de kärar ner sig i mig. 
    Mycket mindre risk att de vill "hitta på något" sådär lite familjärt, såsom singelmän ofta har en benägenhet att göra.

De gånger jag gör något lite extra med en man så är det planerat och t ex hotell bokat.
    Jag har varit med utomlands några gånger också med män som varit på "tjänsteresa".

Detta liv passar mig jättebra och är inget jag planerar att sluta med i brådrasket.
    Det finns singelmän som också blir kära i den de ligger med.
    Det har jag råkat ut för själv.
    Och det finns även upptagna män som kan bli kära i andra.
    Så att de är upptagna är ingen garanti för något.
  • molly50
    Oerhörd skrev 2020-01-21 11:30:26 följande:
    Man är alltid ansvarig för sina egna handlingar.
    Och ligger man med en upptagen person så medverkar man ju till någon annans otrohet. Och det är man väl inte helt oskyldig till,kan jag tycka.
    Sen är det givetvis den som är i förhållandet som har det största ansvaret.
    Resonerar du på samma sätt om man ligger med sitt syskons eller bästa väns partner?
    Är man helt utan skuld då med?
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (jaha) skrev 2020-01-21 11:46:00 följande:
    Det är väl inte så förvånande att du tycker så, ingen vill ju se sig själv som ett asshole. Men det handlar inte om vad man tycker det är liksom ganska självklart att DELTAR man i någon annans svineri så kan man inte påstå att man är oskyldig. Det kallas för medverkan och medhjälp.

Det spelar ingen roll vem som har lovat vad, det är ingen som sagt att det är du som är otrogen, det som sägs är att du DELTAR i hans otrohet.
    Det är klart att jag deltar, det har jag inte förnekat.
    Men skyldig, nej det är jag inte.
  • Anonym (Älskarinna)
    molly50 skrev 2020-01-21 15:27:08 följande:
    Det finns singelmän som också blir kära i den de ligger med.
    Det har jag råkat ut för själv.
    Och det finns även upptagna män som kan bli kära i andra.
    Så att de är upptagna är ingen garanti för något.
    Visst, men risken är mindre.
Svar på tråden Nygift och otrogen