• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Kvinna31)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-22 22:00:23 följande:

Såklart har hon inte det största ansvaret men hon ville ?sno? honom från mig trots att hon visste att vi har en dotter och försökte få ett till barn. Känns ändå inte helt okej..

Hon kan inte sno någon som inte låter det ske.
  • Anonym (Kvinna86)
    Fjäril kär skrev 2020-01-22 22:23:12 följande:

Korrigerar:

Han LÄT henne och han gick till henne av egen fri vilja och valde medvetet att ha sex oskyddat.

Jo jag vet... men hade hon inte varit så ?på? hade det kanske inte blivit nåt. Sen kunde inte han hålla kuken i styr och det är så klart värst... men enligt honom sa hon att hon hade preventivmedel.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-01-23 07:10:17 följande:

Hon kan inte sno någon som inte låter det ske.

Klart han ville... men hon hade nog starkare känslor för honom än han för henne. För honom var det mest spännande sex vad det låter som. Därför ?kämpade? hon nog rejält för honom...
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-01-22 22:51:16 följande:

Jag förstår det. Men hon hade ju inte kunnat sno någon som inte själv ville,om du förstår vad jag menar.

Nej han är såklart delaktig och bär större skuld än henne men varför aktivt försöka ligga med en gift man?
  • Anonym (Kvinna31)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-23 10:11:33 följande:

Klart han ville... men hon hade nog starkare känslor för honom än han för henne. För honom var det mest spännande sex vad det låter som. Därför ?kämpade? hon nog rejält för honom...

Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-23 10:12:52 följande:

Nej han är såklart delaktig och bär större skuld än henne men varför aktivt försöka ligga med en gift man?

Frågan är inte varför hon ligger med en gift man. Frågan är och kommer alltid att vara varför han väljer att ljuga, bedra och välja en annan kvinna när han är gift. Att ligga med en gift man är moraliskt fel. Men inget som hon behöver bry sig om. Det hade lika bra kunnat varit en annan. En psykolog sa en gång till mig. Att om en man valt att vara otrogen så spelar det oftast ingen roll vem det är om han söker spänning
  • Fjäril kär
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-23 10:10:11 följande:

Jo jag vet... men hade hon inte varit så ?på? hade det kanske inte blivit nåt. Sen kunde inte han hålla kuken i styr och det är så klart värst... men enligt honom sa hon att hon hade preventivmedel.

Om en man bestämt sig för att vara trogen kommer han att förbli det oavsett om en naken kvinna åmar sig i knät på honom. Han är helt enkelt inte intresserad.

Han ville själv ha sex med henne. Helt frivilligt utan preventivmedel.

Om han inte ville göra henne gravid hade han verkligen sett till att skydda sig. Han är pappa redan och vet hur sånt går till. Till och med en 6-åring vet hur barn blir till.

Han vill helt enkelt inte ta ansvar för sitt val. Och då är det jävligt bekvämt att skylla på henne.

Om han är så naiv och korkad som han framställer sig själv så kommer fler kvinnor att kunna locka honom till otrohet... Bara betänk det en stund...
  • Anonym (Älskarinna)
    Det har jag försökt förklara men då fick jag fan för att jag skrev i tråden!
  • Dirgeofnovember

Varför ligga med en gift person eller en person som är i en relation? Det känns bra, att ligga eller ingå i relation på sidan med en upptagen kvinna är spännande. Hon valde mig för att få utlopp för sin sexualitet.

Mindre trevligt blev det när man mognade i sina känslor och erfarenheter. När man blev mer mogen så fick jag mer empati för andra och insåg vilken skit man orsakat deras partner, hur det förstör deras självkänsla, sårar dem och orsakar långvariga osäkerheter. Nu mår man illa av tanken att göra det igen.

Det är alltså ett väldigt egoistiskt beteende i mina ögon att medvetet ingå i en relation med upptagen person, sen ligger större delen av ansvaret på den upptagna. Med det sagt inser vissa inte att deras handlingar har konsekvenser och de saknar empati för andra, det är iaf sant under tiden då jag uppförde mig på det sättet.

• Oerhörd

Vad spelar den frågan för roll om din man är överens med dig om att ni två inte vill ligga med andra? Problemet är ju att ni inte är överens. Det är vad du vill och vad han går med på för att få vara kvar i relationen. Han har visat dig vad han vill. Vad han säger är allt han kan komma på för att få ha dig och relationen kvar EFTER att du kom på honom. Han erkänner inget av ånger. Han ångrar att han var klantig som blev påkommen. Nästa gång sköter han det snyggare.
  • molly50
    Ja,det är såklart fel. Men han kan ju ha uppmuntrat henne på något sätt.
Svar på tråden Nygift och otrogen