• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-24 16:08:33 följande:
    Jag kan tycka det är ganska oförskämt att komma hit och strö salt i såren. Jag vill inte höra att någon inte bryr sig om ifall den förstör familjer. Så klart är det den otrognes ansvar men det krävs två till sex och någon form av empati borde finnas.
    Fast det är sanningen. Hur hård den än är.
    Mannen är fri att bryta precis när han vill, det är han som har ett förhållande och jag klänger mig inte kvar som en kardborre.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-24 16:11:52 följande:
    Nja, naiv är kanske fel beskrivet. Stoppar snarare huvudet i sanden och hoppas febrilt att det ska dyka upp att han blev drogad eller nåt. Dessutom kan dom inte ens enas om hur många gånger dom legat. Vill ?få honom? tillbaka. Men som sagt den här tråden har varit nyttig.

Jag håller med om det men då kanske det vore min mans älskarinna jag borde prata med. Att det kommer in en kvinna här som berättar hur hon skiter i respektive och barn ökat bara mitt förakt gentemot min mans älskarinna.
    Nja, naiv är du för du verkar tro på vad allt han säger och tror han ångrar sig bara för att han säger så.

Stoppar huvudet i sanden gör du absolut för du vet nog innerst inne att det aldrig kommer dyks upp att han blev drogad eller nåt utan att han valde det själv och njöt av de så länge det varade.

Om du nu vet att älskarinnor fullkomligen skiter i frun så förstår du förmodligen det lönlösa i att prata med henne om din mans älskarinna. Men bara för att du nu vet hur älskarinnor resonerar så betyder inte det att du ska lägga all skuld på dem. Din man är den som i slutändan valde att bedra dig, älskarinnan deltog i det, men det var hans eget val att bedra dig, inte hennes.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (jaha) skrev 2020-01-24 16:58:38 följande:
    Nja, naiv är du för du verkar tro på vad allt han säger och tror han ångrar sig bara för att han säger så.

Stoppar huvudet i sanden gör du absolut för du vet nog innerst inne att det aldrig kommer dyks upp att han blev drogad eller nåt utan att han valde det själv och njöt av de så länge det varade.

Om du nu vet att älskarinnor fullkomligen skiter i frun så förstår du förmodligen det lönlösa i att prata med henne om din mans älskarinna. Men bara för att du nu vet hur älskarinnor resonerar så betyder inte det att du ska lägga all skuld på dem. Din man är den som i slutändan valde att bedra dig, älskarinnan deltog i det, men det var hans eget val att bedra dig, inte hennes.
    Det lönlösa i att prata med din mans älskarinna... ska det stå
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2019-12-29 14:05:07 följande:

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

Jätte svårt dilemma du står inför. De finns ju ordspråket en gång otrogen alltid otrogen. Jag tror att vissa människor kan ändra sitt beteende om de verkligen menar allvar med sitt snedsteg. Min fråga till dig. Vet du om han varit otrogen i något annat förhållande då skall du vara verkligen observant för då är de ett mönster. Men om de varit mot dig så kan de tyda på att han gjort sitt livs sned steg som alla kan göra. Men jag förstår dig de är ett jätte svårt att lita efter en otrohet förstår dig.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (jaha) skrev 2020-01-24 16:02:17 följande:

Valde eller väljer, det är fortfarande samma man du lever med, och den mannen är någon som valde att sätta dig, ert barn och ert förhållande åt sidan för att knulla någon annan. På dig låter det som att du tror att han bara förvandlades lite temporärt och sen trillade tillbaka till att vara samma gamla hederliga snubbe som du gifte dig med. Det var det inte och det du ägnar dig åt är ren förnekelse.

Där kanske du ändå sa nåt. Det stämmer nog att jag har svårt att förlika mig med att han som sover här jämte gjorde det av fri vilja, för mig - för att förstå det här - blir förklaringen att han drabbades av tillfällig sinnesförvirring. Jag kan inte för mitt liv förstå att mannen jag lever med kunde vara otrogen, även om jag ärligt inte tror det hänt innan eller kommer hända igen...
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Nej) skrev 2020-01-24 16:02:47 följande:

Du borde avsky honom för att han anser att hon har något som gör henne mer värd än dig och er familj. Du borde var tacksam mot henne. Hon visade dig vem din man egentligen är.

Det är så mycket svårare att avsky honom än henne. För mig är hon bara en älskarinna, han är mycket mer. Han VAR otrogen, han ÄR inte.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-01-24 16:44:04 följande:

Fast det är sanningen. Hur hård den än är.

Mannen är fri att bryta precis när han vill, det är han som har ett förhållande och jag klänger mig inte kvar som en kardborre.

Så resonerar du ja men det är inte synonymt för alla eller för kvinnan som låg med min man (hon har sagt att hon var påväg att bli kär) så fin info fyller ingen funktion så länge du inte legat med min man.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (jaha) skrev 2020-01-24 16:58:38 följande:

Nej jag vill tro på allt han säger, det är en skillnad. Jag måste försöka lita på honom för att gå vidare och jag litar på att han inte gör det igen. Gör jag inte det är vårt förhållande dödsdömt.

Såklart han njöt av henne, han kom ju i henne bevisligen. Och gillade med all säkerhet uppmärksamheten.

Jag vet hur hon här resonerar, inte hur kvinnan som låg med min man resonerar. Och såklart är inte hon den som ska bära skulden men en människa med empati och moral gör inte så. Även om det min man gjorde är värre..
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Mannen) skrev 2020-01-24 17:05:42 följande:

Jätte svårt dilemma du står inför. De finns ju ordspråket en gång otrogen alltid otrogen. Jag tror att vissa människor kan ändra sitt beteende om de verkligen menar allvar med sitt snedsteg. Min fråga till dig. Vet du om han varit otrogen i något annat förhållande då skall du vara verkligen observant för då är de ett mönster. Men om de varit mot dig så kan de tyda på att han gjort sitt livs sned steg som alla kan göra. Men jag förstår dig de är ett jätte svårt att lita efter en otrohet förstår dig.

Jag tror de flesta genuint ångrar sig. Och han har aldrig tidigare varit otrogen mot någon annan eller mig, det litar jag på. Så mitt dilemma är om jag kan förlåta det han gjort, inte att jag är rädd att han gör det igen...
  • Anonym (Kvinna86)

Jag har legat och läst igenom tråden inatt (tack till alla, alltså wow!) och jag har två frågor. Tror ni, om det drabbar nån annan kvinna, att man efter 10 månader kan ha ?gått vidare?, ältat färdigt och börjat blicka framåt? Är mitt beteende konstigt?

& vad menar ni min man skulle gjort annorlunda när han fick reda på att hon var gravid? Ni verkar tycka han agerat fel men vad borde han gjort enligt er?

(Igår föreslog min man att vi ska börja jobba på ett till barn ?som bevis för hur mycket han älskar mig?. Jag sa nej. Det är nog tack vare den här tråden mycket, så tack!)

Svar på tråden Nygift och otrogen