• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-01-23 19:32:29 följande:
    Om du tror att jag ligger med deras män för att såra dem så tror du fel. Jag har förklarat varför jag väljer upptagna män. Och det bästa är absolut om hans partner inte får reda på det.

Vad menar du med flirtgubben? Tror du på allvar att jag tror på mannen som säger att hans fru inte förstår honom? Att hans fru vägrar ligga med honom? Eller vad han nu behagar säga.

Precis som med det andra så skiter jag fullständigt i vad han säger till sin fru. De män jag träffar pratar inte om sina fruar. Anledningen är att jag inte är intresserad eftersom jag ändå inte vill han mer än hans kropp. Där och då.
    Nejdå jag tror att du ligger med deras män för att du gillar det, dock finns det en sak som skiljer dig från andra och det är att du är medveten om vad det innebär för henne och skiter fullkomligen i det för du bryr dig enbart om dig själv och vad du får ut av det. Så där andra väljer bort upptagna män för att inte delta i sånt skit så väljer du att göra det.

Jag har inte skrivit något om några flirtgubbar.

Ja, jag vet redan att du skiter i alla utom dig själv, det är det som gör dig till en egoist och anledningen till kritiken.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-01-23 11:05:51 följande:

Frågan är inte varför hon ligger med en gift man. Frågan är och kommer alltid att vara varför han väljer att ljuga, bedra och välja en annan kvinna när han är gift. Att ligga med en gift man är moraliskt fel. Men inget som hon behöver bry sig om. Det hade lika bra kunnat varit en annan. En psykolog sa en gång till mig. Att om en man valt att vara otrogen så spelar det oftast ingen roll vem det är om han söker spänning

Valde, inte väljer. Jag kommer antagligen aldrig få reda på sanningen så jag måste börja acceptera det jag vet. Så klart är han ansvarig för hur vår familj mår, bara han. Men jag hade önskat att hon lät oss vara och låter oss vara. Och jag avskyr henne för jag tror att det var just henne han föll för. Inte spänningen, inte sexet utan hon. Han var villig att ge upp allt för henne under ett par veckor. Hon måste ha nåt jag inte har och jag avskyr henne för det.
  • Anonym (Kvinna86)
    Fjäril kär skrev 2020-01-23 11:23:54 följande:

Om en man bestämt sig för att vara trogen kommer han att förbli det oavsett om en naken kvinna åmar sig i knät på honom. Han är helt enkelt inte intresserad.

Han ville själv ha sex med henne. Helt frivilligt utan preventivmedel.

Om han inte ville göra henne gravid hade han verkligen sett till att skydda sig. Han är pappa redan och vet hur sånt går till. Till och med en 6-åring vet hur barn blir till.

Han vill helt enkelt inte ta ansvar för sitt val. Och då är det jävligt bekvämt att skylla på henne.

Om han är så naiv och korkad som han framställer sig själv så kommer fler kvinnor att kunna locka honom till otrohet... Bara betänk det en stund...

Så är det. Så klart ville han va med henne annars skulle dom aldrig hamnat k den situationen. Det verkar också vara han som tog första initiativet men jag har hört att hon är väldigt flörtig. Han kände sig väl sedd, speciell.

Som sagt så sa hon att hon hade preventivmedel (enligt honom, har inte frågat henne) men jag förstår inte vad ni menar han skulle gjort mer när han fick reda på att hon var med barn? Ni verkar tycka han var egoistisk men vad skulle han gjort?
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-01-23 13:38:12 följande:

Men även om hon sagt att hon använde skydd (kan du vara säker på att det ens är sant?) så har ju han ett eget ansvar att använda skydd. Speciellt när han är gift och ni försöker få barn. Eller hur.

Hur spännande sex det än må vara så får man se till att skydda sig om man inte har för avsikt att göra kvinnan gravid,

I synnerhet när man befinner sig i en sådan situation som han gjorde.

Så är det men skyddet är egentligen inte problemet (såvida han inte dragit på sig nåt) utan hans ansvar när han är gift och har barn är att hålla sig trogen. Han borde hållt sig borta från henne... det går inte att styra sina känslor men han borde kontrollerat sina handlingar...
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (jaha) skrev 2020-01-24 12:56:02 följande:
    Nejdå jag tror att du ligger med deras män för att du gillar det, dock finns det en sak som skiljer dig från andra och det är att du är medveten om vad det innebär för henne och skiter fullkomligen i det för du bryr dig enbart om dig själv och vad du får ut av det. Så där andra väljer bort upptagna män för att inte delta i sånt skit så väljer du att göra det.

Jag har inte skrivit något om några flirtgubbar.

Ja, jag vet redan att du skiter i alla utom dig själv, det är det som gör dig till en egoist och anledningen till kritiken.
    Som sagt, det absolut bästa är om frun inget vet. Jag är inte ute efter att såra någon primärt.
    Frun får väl erbjuda det jag erbjuder så kanske mannen stannar där hemma.

Nehej, vad kallar du den här då? Flört
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-24 15:53:49 följande:
    Valde, inte väljer. Jag kommer antagligen aldrig få reda på sanningen så jag måste börja acceptera det jag vet. Så klart är han ansvarig för hur vår familj mår, bara han. Men jag hade önskat att hon lät oss vara och låter oss vara. Och jag avskyr henne för jag tror att det var just henne han föll för. Inte spänningen, inte sexet utan hon. Han var villig att ge upp allt för henne under ett par veckor. Hon måste ha nåt jag inte har och jag avskyr henne för det.
    Valde eller väljer, det är fortfarande samma man du lever med, och den mannen är någon som valde att sätta dig, ert barn och ert förhållande åt sidan för att knulla någon annan. På dig låter det som att du tror att han bara förvandlades lite temporärt och sen trillade tillbaka till att vara samma gamla hederliga snubbe som du gifte dig med. Det var det inte och det du ägnar dig åt är ren förnekelse.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-24 15:53:49 följande:

Du borde avsky honom för att han anser att hon har något som gör henne mer värd än dig och er familj. Du borde var tacksam mot henne. Hon visade dig vem din man egentligen är.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-01-24 16:00:34 följande:
    Som sagt, det absolut bästa är om frun inget vet. Jag är inte ute efter att såra någon primärt.
    Frun får väl erbjuda det jag erbjuder så kanske mannen stannar där hemma.

Nehej, vad kallar du den här då? Flört
    Bästa för vem? För dig och den otrogna snubben?
    Ja självklart är det bäst för er att hon inget vet så ni han hjälpas ut att bedra henne i lugn och ro utan komplikationer. Men jag tror inte frun riktigt håller med dig om det.

Frun kan aldrig erbjuda det du erbjuder för hon för hon delar inte bara hans kuk med dig, hon har ett riktigt förhållande med honom  och ett riktigt liv med honom och det kan man inte slå på och av efter behov..
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2020-01-23 16:02:30 följande:

Ojoj då, hoppsan!

Jag bryr mig inte om ifall jag får fan för det jag gör. Däremot när någon sen undrar över något som de lätt kan få svar på av mig, då tycker jag att det är lite märkligt att gnälla över att jag skrivit i tråden.

Var får du ifrån att jag skulle känna mig kränkt? Jag vet att många tycker att det jag gör är fel, det är ingen nyhet. Och det kränker mig inte det minsta. Det borde du väl ändå begripa?

Och självklart förväntar jag mig ingen respekt eller empati från någon när det kommer till detta. Som sagt, jag bryr mig inte.

Jag undrar bara hur du kunde få ihop den slutsatsen...

Jag kan tycka det är ganska oförskämt att komma hit och strö salt i såren. Jag vill inte höra att någon inte bryr sig om ifall den förstör familjer. Så klart är det den otrognes ansvar men det krävs två till sex och någon form av empati borde finnas.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (jaha) skrev 2020-01-23 16:29:18 följande:

Nja, visst är det stötande, men samtidigt kan det vara nyttigt för TS (som verkar vara ganska naiv) att förstå hur den andra kvinnan tänker och framför allt hur otrogna män beter sig och tänker med son älskarinna, för det är ju rätt ofta något helt annat än vad man säger till frun när man blir påkommen.

Nja, naiv är kanske fel beskrivet. Stoppar snarare huvudet i sanden och hoppas febrilt att det ska dyka upp att han blev drogad eller nåt. Dessutom kan dom inte ens enas om hur många gånger dom legat. Vill ?få honom? tillbaka. Men som sagt den här tråden har varit nyttig.

Jag håller med om det men då kanske det vore min mans älskarinna jag borde prata med. Att det kommer in en kvinna här som berättar hur hon skiter i respektive och barn ökat bara mitt förakt gentemot min mans älskarinna.
Svar på tråden Nygift och otrogen