• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-01-27 13:35:27 följande:

Han har väl egentligen inte fått någon konsekvens alls.

Hon gjorde abort och han fick behålla dig.

Så den enda konsekvensen han kan få som är kännbar är att bli lämnad? Så han kanske inte gör så mot sin nästa?
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-27 11:19:03 följande:
    Ja, under hans förhållande hade han ingen respekt för mig, det håller jag med om. Han tänkte med kuken kort och gott. Det betyder ju inte att han inte respekterar mig nu? Eller är det för alltid förbrukat?
    Att han kunde stå där på ert bröllop och ljuga både dig,era familjer,släktingar och vänner rakt upp i ansiktet visar på total brist på respekt.
    Och hade du inte kommit på honom så hade han kanske fortsatt och den andra kvinnan behållit barnet?
    Huruvida han respekterar dig nu är upp till honom att bevisa.
  • Anonym (Kvinna86)
    Rebecca1987 skrev 2020-01-27 13:18:59 följande:

Att han givit dig en dotter har inget med kärlek att göra det har han bevisat när han gjorde en annan kvinna gravid. Min man har givit mig många barn som jag absolut älskar. Det hindrar ingen från att vara otrogen

Nej så är det så klart. Men jag har alltid varit säker på att han var ?bra?, aldrig någonsin oroat mig gör otrohet eller inte litat på honom. Sen helt plötsligt ser jag att han gjort en annan gravid. Jag går liksom inte ihop det, den otrogna och min man kan inte vara samma person!! Nu kommer istället vårt liv antingen handla om skilsmässa eller att han resten av ditt liv står i tacksamhetsskuld till mig för att inte ha lämnat honom...
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-01-27 13:43:02 följande:

Att han kunde stå där på ert bröllop och ljuga både dig,era familjer,släktingar och vänner rakt upp i ansiktet visar på total brist på respekt.

Och hade du inte kommit på honom så hade han kanske fortsatt och den andra kvinnan behållit barnet?

Huruvida han respekterar dig nu är upp till honom att bevisa.

Ja det håller jag med om. Iskallt beteende, det skrämmer mig. Nej barnet hade tagits bort oavsett, det jag såg var ju abortdatumet. Men han hade träffat henne igen, det var ju planerat. Helt sjukt egentligen att dom skulle träffas och fortsätta som vänner?!?

Och hur kan han nu bevisa att han respekterar mig? Det är det jag själv inte kan landa i.
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-27 13:41:23 följande:
    Ja, det hade varit det bästa för mig. Lyckligt ovetande.
    Ja,då ser vi olika på den saken.
    Jag fick veta på omvägar att mitt ex hade varit otrogen.
    Jag hade hellre fått veta det från honom.
    Jag hade inte velat fortsätta leva i en lögn,vilket jag hade fått göra om jag inte fått veta alls.
    Jag är tacksam över att jag fick veta så jag kunde göra valet att lämna.
    Jag vill inte leva med någon som inte respekterar mig mer än så.
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-27 13:42:24 följande:
    Så den enda konsekvensen han kan få som är kännbar är att bli lämnad? Så han kanske inte gör så mot sin nästa?
    Han kan ju göra samma sak mot nästa också.
    Eller så finns ju risken att han gör om samma sak mot dig igen.
    Men du känner honom bäst och vet väl också vad som biter bäst på honom.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-27 13:50:09 följande:

Ja det håller jag med om. Iskallt beteende, det skrämmer mig. Nej barnet hade tagits bort oavsett, det jag såg var ju abortdatumet. Men han hade träffat henne igen, det var ju planerat. Helt sjukt egentligen att dom skulle träffas och fortsätta som vänner?!?

Och hur kan han nu bevisa att han respekterar mig? Det är det jag själv inte kan landa i.

Hur kan du respektera dig själv som stannar? Hur ska din dotter lära sig att respektera sig själv?
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-27 13:50:09 följande:

Ja,det var verkligen iskallt.  
    Jag måste erkänna att jag tycker du är stark om du väljer att förlåta och gå vidare.
    Hade jag fått veta att min man gjort något sådant efter vårt bröllop så vet jag inte om jag hade kunnat förlåta.
    Han ska visa sig att han verkligen menar det han säger. Att det är dig han älskar och vill vara med och att han inte kommer att göra om det igen.
    Han ska kämpa på sina bara knän för att du ska återfå tilliten för honom igen.
    Då visar han att han respekterar dig.
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-01-27 13:54:13 följande:

Ja,då ser vi olika på den saken.

Jag fick veta på omvägar att mitt ex hade varit otrogen.

Jag hade hellre fått veta det från honom.

Jag hade inte velat fortsätta leva i en lögn,vilket jag hade fått göra om jag inte fått veta alls.

Jag är tacksam över att jag fick veta så jag kunde göra valet att lämna.

Jag vill inte leva med någon som inte respekterar mig mer än så.Han kan ju göra samma sak mot nästa också.

Eller så finns ju risken att han gör om samma sak mot dig igen.

Men du känner honom bäst och vet väl också vad som biter bäst på honom.

Om han nu ångrar sig så mycket som han säger och visar så hade han kunnat leva med ångesten själv och på egen hand fått skämmas. Sen om det nu skulle komma fram kunde han ju haft stake nog att berätta det själv. Och som sagt, respekten för mig försvann under 2 veckor men jag tror och hoppas att den finns innan och finns nu efter.

Ja jag känner honom bäst och jag ser ju hur han våndas för vad han gjort. Hur han mår lika dåligt som mig. Och han förtjänar det...
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-27 14:01:04 följande:
    Om han nu ångrar sig så mycket som han säger och visar så hade han kunnat leva med ångesten själv och på egen hand fått skämmas. Sen om det nu skulle komma fram kunde han ju haft stake nog att berätta det själv. Och som sagt, respekten för mig försvann under 2 veckor men jag tror och hoppas att den finns innan och finns nu efter.

Ja jag känner honom bäst och jag ser ju hur han våndas för vad han gjort. Hur han mår lika dåligt som mig. Och han förtjänar det...
    Jo,men förr eller senare så hade det kanske brustit för honom och du hade fått veta det i alla fall.
    Men då hade det åtminstone kommit direkt ifrån honom.
    Han är feg som inte vågade berätta.
  • Rebecca1987
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-27 13:47:45 följande:

Nej så är det så klart. Men jag har alltid varit säker på att han var ?bra?, aldrig någonsin oroat mig gör otrohet eller inte litat på honom. Sen helt plötsligt ser jag att han gjort en annan gravid. Jag går liksom inte ihop det, den otrogna och min man kan inte vara samma person!! Nu kommer istället vårt liv antingen handla om skilsmässa eller att han resten av ditt liv står i tacksamhetsskuld till mig för att inte ha lämnat honom...

Du kommer aldrig få honom att bli tacksam. Han har ju kommit undan. Flytta till eget och se om han fortfarande kämpar för att få dig tillbaka
Svar på tråden Nygift och otrogen