• MsSuzyLee

BF augusti 2020 - stannar på FL

Hej!

Det verkar vara många som gått över till FB i den andra tråden för BF augusti 2020, så här tänkte jag att vi som inte har FB kan samlas :)

Hur känner ni er? Jag är extremt trött och tappade idag lusten att dricka kaffe. Trodde aldrig det skulle hända, haha! Är idag i vecka 5+6.

Välkomna! :)

• Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL
  • Elle N
    Lili158 skrev 2020-05-18 21:42:00 följande:

Känner precis som du hahah.. ut kommer den på något sätt. Jag känner mig rätt chill som att det känns onödigt att stressa upp mig över något som jag ändå inte kommer styra.

Jag känner som ni! Så länge jag känner så vill jag inte tänka mer på det, med risk för att jag börjar stressa upp mig i onödan i så fall. Dock en liten farhåga att dagen plötsligt kommer och jag känner mig helt oförberedd.

Hmm... om en månad kanske det är värt att kolla upp lite mer. Förlossningsbrev har jag iaf börjat formulera lite!
  • Jooosen

Hej bästa ni! Jag tänkte fråga hur länge ni hade vågat vara ute i skärgården innan bf? Cirka 45 min med båt samt 45 min med bil till närmsta sjukhus. Alltså en ö utan bil utan man måste ta båt först! Bf 13/8. Känns så sjukt tråkigt att vara i stan hela semestern :/. Är förstföderska.

Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-05-22 09:15:14 följande:

Hej bästa ni! Jag tänkte fråga hur länge ni hade vågat vara ute i skärgården innan bf? Cirka 45 min med båt samt 45 min med bil till närmsta sjukhus. Alltså en ö utan bil utan man måste ta båt först! Bf 13/8. Känns så sjukt tråkigt att vara i stan hela semestern :/. Är förstföderska.

Jag vet inte, men utifrån de historier jag hört (kompisar, förlossningspodden etc) så känns det ändå som att det sällan går så himla snabbt? Har du frågat barnmorskan? 

Jag planerar att åka iväg över midsommar, kommer vara långt ifrån sjukhus och annat, men det är två månader innan BF så det borde vara lugnt tänker jag! Känner också att det är så tråkigt att inte kunna göra nååånting denna sommar. Sen när det närmar sig BF kommer jag nog hålla mig mest hemma/i stockholm. 
  • Shishii

Jag tror att det är ok, en förlossning går SÄLLAN så snabbt som jag har förstått det. Själv bor vi ca 40-45 min från sjukhuset så vi har inte så mkt val, haha! Men det känns ok!
  • GästenT

Är det 45min med båt OCH 45min med bil? Eller 45min alt som allt?

Det enda jag hade tänkt på skulle vara att kanske åka närmare land/sjukhus direkt om jag började få mer regelbundna värkar. Speciellt om det är 1 1/2 timme till sjukhuset. Men som dom andra säger går det sällan såpass fort med första barnet. Någon form av förarbete känner man oftast av, vilket såklart också kan vara ett falskt alarm såklart. Haha.

• Jooosen

Tack för svar! Ja allt som allt ca 2 timmar. Kanske man vågar vara där typ 3-4 v innan iallafall! Lovar att bebben tittar ut två veckor över tiden bara för det haha! Ska ni köpa spjälsäng eller hur gör ni? Var tänker ni att bebisen kommer sova? Vi funderar på babycrib då vi bor på 40 kvadrat :/....

• liloma
    Jooosen skrev 2020-05-22 22:03:21 följande:

Tack för svar! Ja allt som allt ca 2 timmar. Kanske man vågar vara där typ 3-4 v innan iallafall! Lovar att bebben tittar ut två veckor över tiden bara för det haha! Ska ni köpa spjälsäng eller hur gör ni? Var tänker ni att bebisen kommer sova? Vi funderar på babycrib då vi bor på 40 kvadrat :/....

Vi funderar också på bedside crib, känns praktiskt att ha bebisen så nära men ändå i egen säng iaf där i början. När det inte rekommenderas att man sover i samma säng. Plus slippa gå upp för att amma. Sen vet man ju inte hur det blir och bebisen kanske bara sover på en, det återstår att se :) 
  • Jooosen
    liloma skrev 2020-05-22 22:14:00 följande:

Vi funderar också på bedside crib, känns praktiskt att ha bebisen så nära men ändå i egen säng iaf där i början. När det inte rekommenderas att man sover i samma säng. Plus slippa gå upp för att amma. Sen vet man ju inte hur det blir och bebisen kanske bara sover på en, det återstår att se :) 

Precis! Är oxå beredd på att hon vill vara nära i sängen istället! Men man kanske får användning av den lite senare isf. Ska ni köpa en ny? Har ni köpt skötbord? Så himla svårt när man har liten plats. Funderar ändå på att köpa ett enkelt skötbord som man kan ha istället för bara en liten madrass att flytta runt. Känns inget najs för ryggen..
  • Lili158
    Jooosen skrev 2020-05-23 08:49:36 följande:

Precis! Är oxå beredd på att hon vill vara nära i sängen istället! Men man kanske får användning av den lite senare isf. Ska ni köpa en ny? Har ni köpt skötbord? Så himla svårt när man har liten plats. Funderar ändå på att köpa ett enkelt skötbord som man kan ha istället för bara en liten madrass att flytta runt. Känns inget najs för ryggen..

Vi köpte en babybay bedside crib begagnad verkar sjukt smidig intill sängen med babynest i. :) vi kommer inte köpa något skötbord får inte plats alls, men vi har en bänk i tvättstugan/badrummet som vi lägger en mjuk skötbädd på.
  • Jooosen
    Lili158 skrev 2020-05-23 11:12:35 följande:

Vi köpte en babybay bedside crib begagnad verkar sjukt smidig intill sängen med babynest i. :) vi kommer inte köpa något skötbord får inte plats alls, men vi har en bänk i tvättstugan/badrummet som vi lägger en mjuk skötbädd på.

Ja den ser ju kanon ut! Ska kolla efter liknande. Nej men det låter ju bra! Hade vi inte haft torktumlaren på tvättmaskinen skulle vi gjort samma sak lätt! Känns ändå som att man vill ha en station i närheten av vatten liksom!
Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL