• MsSuzyLee

BF augusti 2020 - stannar på FL

Hej!

Det verkar vara många som gått över till FB i den andra tråden för BF augusti 2020, så här tänkte jag att vi som inte har FB kan samlas :)

Hur känner ni er? Jag är extremt trött och tappade idag lusten att dricka kaffe. Trodde aldrig det skulle hända, haha! Är idag i vecka 5+6.

Välkomna! :)

• Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL
  • liloma

Går in i v 32 på lördag. Roligt att vi följt varandra såhär långt!

Känner också att jag inte kan äta lika mycket och speciellt på kvällen känner jag mig mer svullen/spänd. Känt av lite halsbränna när jag lagt mig men inte så mycket tack och lov.

Har fixat vagn och babyskydd och lite kläder men är en del kvar att fixa! Framförallt skötbord. Men nu har vi beställt tvättmaskin och tänkte ha på den. Sen är det lite annat men sen försöker jag tänka att det löser sig man måste inte ha allt från början utan bra att känna efter lite eftersom vad som behövs!

Tycker det är svårt att sova och hitta en ställning som är bekväm....

Vi har väl framförallt två namn, ett har vi haft sen början men nu börjar min sambo tveka lite haha, får se. Tycker det är svårt och inte tänkt så mycket på det faktiskt! Trodde jag skulle tänka på det mycket mer. Kanske för att det är ett stort beslut så undviker lite?! Visst tog ni reda på kön?

Ja nu är det så varmt, pjuh! Kram!

Jooosen skrev 2020-06-24 08:58:35 följande:

Går in i vecka 34 på fredag. Känns helt galet! 11 kilo upp än så länge men har avstannat sen typ vecka 22. Kan liksom inte äta så mycket utan att känna mig så sjukt mätt plus får halsbränna! Känner du igen d? Har ni köpt det mesta? Vi ska handla det sista när vi går på ledighet 12 juli! Förlossning känns läskig. Läser en bok plus lyssnat lite på poddar bara. Men vill knappt tänka på det... hur förbereder du dig? Hur går det med namn?? Vi har några vi gillar men det är sjukt svårt. Det vi gillar mest har min klumpiga morsa vräkt ur sig att hon tycker är as fult.... kram i värmen!!

• Jooosen
    Blandbubbel skrev 2020-06-24 11:54:58 följande:

Skönt! :) Nja vi har en del kvar, har fått en hel del kläder av närstående som även de fått barn nyligen, sen har vi köpt vagn och babyskydd. Men har tyvärr inte orkat med att ordna med sköt-/förlossningsväska och andra saker. Skötbord och säng har vi också. Har ni förberett er? :)

Nja det är ju verkligen en djungel, suck! Men tror att jag fått ett litet hum om hur det fungerar.

Nu har jag verkligen börjat känna hur magen växer.. känner mig tung och trött, ständig halsbränna och illamående så fort jag rör mig, har svårt att sova. Har en del allergibesvär också som inte gör saken bättre. :/ Händer och fötter har börjat svullna också. :P

Aj va skönt! Vi har oxå vagn, babyskydd, lite kläder och lite nappar o sånt. Vi måste köpa skötbord, säng och så vill jag ha en sele! Men vi ska försöka fixa allt sånt när vi får semester 11 juli! Hur länge tänker du att du ska vara hemma? Hade ni kollat kön? Har oxå galen halsbränna, mest på kvällarna. Känner mig sjukt tung och stor, inga kläder sitter bra suck. Näää graviditet har inte varit min grej direkt :p
    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • Jooosen
    liloma skrev 2020-06-24 18:03:42 följande:

Går in i v 32 på lördag. Roligt att vi följt varandra såhär långt!

Känner också att jag inte kan äta lika mycket och speciellt på kvällen känner jag mig mer svullen/spänd. Känt av lite halsbränna när jag lagt mig men inte så mycket tack och lov.

Har fixat vagn och babyskydd och lite kläder men är en del kvar att fixa! Framförallt skötbord. Men nu har vi beställt tvättmaskin och tänkte ha på den. Sen är det lite annat men sen försöker jag tänka att det löser sig man måste inte ha allt från början utan bra att känna efter lite eftersom vad som behövs!

Tycker det är svårt att sova och hitta en ställning som är bekväm....

Vi har väl framförallt två namn, ett har vi haft sen början men nu börjar min sambo tveka lite haha, får se. Tycker det är svårt och inte tänkt så mycket på det faktiskt! Trodde jag skulle tänka på det mycket mer. Kanske för att det är ett stort beslut så undviker lite?! Visst tog ni reda på kön?

Ja nu är det så varmt, pjuh! Kram!

Jaa väldigt roligt! Låter bra! Låter lite som oss. Tänker oxå att man med tiden får känna efter vad som saknas! Man kan ju fortf köpa saker efter förlossningen liksom haha. Skönt att det löste sig med skötbädden :). Tycker oxå det är svårt med sovställning. Det är galet varmt i vårat sovrum nu oxå plus att jag kissar typ 3 ggr per natt!

Skulle ni få en pojke? Yes vi kollade. Blir en tjej. Har inte heller tänkt sådär jättemycket på namn. Skjuter upp det lite haha!! Vi gillar namnet ?ilse?! Sen har vi några andra oxå men absolut inget bestämt! Det är så svårt! Hon ska ju ändå leva med namnet i massor med år hehe... undviker det oxå lite ..!
  • Sanjaja

Har BF i augusti och har valt att inte kolla vilket kön barnet har, när jag va på ultraljud så kallade barnmorskan bebisen ?han? vid ett tillfälle....jag är nästan säker på att jag väntar en tjej, har ni hört talas om liknande? Att det är vanligt att dom kan säga så när dom inte vet?

• MsSuzyLee

Går in i vecka 32 på tisdag. Mådde så himla dåligt för någon vecka sedan. Så ont i bäckenet att jag knappt tog mig ur sängen och jättejättetrött. Trodde inte att jag skulle klara av fredagen på jobbet efter en hel vecka av detta. Men så fick jag höra av min bm att jag behövde äta järn. Och efter att ha ätit 200 mg om dagen i nån vecka nu mår jag hur bra som helst! Jag var livrädd att jag skulle må sådär dåligt i två månader till...! T om foglossningen blev bättre! Kanske för att järnet gjorde att jag faktiskt hade ork att träna lite :)

När jag var på mitt ultraljud sa hon också han, flera gånger, även fast det sen visade sig vara en hon. Vi hade kanske samma person, haha.

Ah, halsbränna. Det får jag om jag äter minsta kryddad mat. Så himla tråkigt! Det är så sjukt oskönt! Men något som hjälper för mig är att tugga tuggummi :)

• liloma
    MsSuzyLee skrev 2020-06-26 23:24:55 följande:

Går in i vecka 32 på tisdag. Mådde så himla dåligt för någon vecka sedan. Så ont i bäckenet att jag knappt tog mig ur sängen och jättejättetrött. Trodde inte att jag skulle klara av fredagen på jobbet efter en hel vecka av detta. Men så fick jag höra av min bm att jag behövde äta järn. Och efter att ha ätit 200 mg om dagen i nån vecka nu mår jag hur bra som helst! Jag var livrädd att jag skulle må sådär dåligt i två månader till...! T om foglossningen blev bättre! Kanske för att järnet gjorde att jag faktiskt hade ork att träna lite :)

När jag var på mitt ultraljud sa hon också han, flera gånger, även fast det sen visade sig vara en hon. Vi hade kanske samma person, haha.

Ah, halsbränna. Det får jag om jag äter minsta kryddad mat. Så himla tråkigt! Det är så sjukt oskönt! Men något som hjälper för mig är att tugga tuggummi :)

Vad skönt att det blev bättre med att äta järntabletterna! 
    Vad brukar du träna? Känner att jag helt kommit av mig med träningen, speciellt i denna värme :/ 
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-06-25 09:43:21 följande:
    Jaa väldigt roligt! Låter bra! Låter lite som oss. Tänker oxå att man med tiden får känna efter vad som saknas! Man kan ju fortf köpa saker efter förlossningen liksom haha. Skönt att det löste sig med skötbädden :). Tycker oxå det är svårt med sovställning. Det är galet varmt i vårat sovrum nu oxå plus att jag kissar typ 3 ggr per natt!

Skulle ni få en pojke? Yes vi kollade. Blir en tjej. Har inte heller tänkt sådär jättemycket på namn. Skjuter upp det lite haha!! Vi gillar namnet ?ilse?! Sen har vi några andra oxå men absolut inget bestämt! Det är så svårt! Hon ska ju ändå leva med namnet i massor med år hehe... undviker det oxå lite ..!
    Japp, en pojke! Vi är lite inne på Arvid och Oskar just nu, men det kanske ändras. Båda gillar lite klassiska namn. Svåårt! Ilse är fint tycker jag! 

Åh ena stunden tänker jag att det löser sig och det mesta i fixat, nästa stund stressar jag upp mig över allt som är kvar att göra! Och att jag borde tänka mer på förlossningen, göra avslappningsövningar, träna osv.... men har inte orkat i denna värme! 

Hur är ditt humör? Jag märker att jag blir mycket mer irriterad på min sambo för småsaker, antingen är jag irriterad eller så börjar jag gråta för att allt blir så jobbigt, haha. 
  • GästenT

Det gjorde dom med våra första 2 när vi inte tog reda på kön. Ut kom 2st flickor. Tror kanske han ligger närmast till hands att säga?

Sanjaja skrev 2020-06-25 10:45:42 följande:

Har BF i augusti och har valt att inte kolla vilket kön barnet har, när jag va på ultraljud så kallade barnmorskan bebisen ?han? vid ett tillfälle....jag är nästan säker på att jag väntar en tjej, har ni hört talas om liknande? Att det är vanligt att dom kan säga så när dom inte vet?

• Jooosen
    liloma skrev 2020-06-28 07:33:04 följande:

Japp, en pojke! Vi är lite inne på Arvid och Oskar just nu, men det kanske ändras. Båda gillar lite klassiska namn. Svåårt! Ilse är fint tycker jag! 

Åh ena stunden tänker jag att det löser sig och det mesta i fixat, nästa stund stressar jag upp mig över allt som är kvar att göra! Och att jag borde tänka mer på förlossningen, göra avslappningsövningar, träna osv.... men har inte orkat i denna värme! 

Hur är ditt humör? Jag märker att jag blir mycket mer irriterad på min sambo för småsaker, antingen är jag irriterad eller så börjar jag gråta för att allt blir så jobbigt, haha. 

Jättefina oxå! Jag gillar lite kortare namn. Men samma här! Förlossningsbrev, knipövningar, läsa på om förlossning. Känner mig oxå smått stressad emellanåt. Amning borde man väl oxå läsa på om mer suck haha.. men som du säger. Man är helt slut när det är såhär varmt! Vi får semester om 2v. Då vill ja fixa det sista. Framförallt säng, sele, skötbädd....

Har oxå fått ett tråkigt humör. Kände inte alls av det innan. Gjorde du? Mitt har liksom kommit efter v 30. Känner mig sur över småsaker och typ som att min kille känns oinsatt i allt som händer..! Dom flesta initiativen kommer från mig!
  • MsSuzyLee
    liloma skrev 2020-06-28 07:27:32 följande:

Vad skönt att det blev bättre med att äta järntabletterna! 

Vad brukar du träna? Känner att jag helt kommit av mig med träningen, speciellt i denna värme :/ 

Ja men precis, det va så det blev för mig också. Slutade helt träna och efter det blev det som en ond spiral neråt. Och värmen gör det inte lättare direkt. Men jag går promenader och yogar mest. Och nu har jag kollat upp bäckenbottenövningar som jag tycker är jättesköna. Gillar den här tjejen:

Dom här övningarna gillar jag också:

Tåhävningar gör jag också, typ när jag borstar tänderna. Har hjälpt lite mot vadkramperna om nätterna :D
Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL