• MsSuzyLee

BF augusti 2020 - stannar på FL

Hej!

Det verkar vara många som gått över till FB i den andra tråden för BF augusti 2020, så här tänkte jag att vi som inte har FB kan samlas :)

Hur känner ni er? Jag är extremt trött och tappade idag lusten att dricka kaffe. Trodde aldrig det skulle hända, haha! Är idag i vecka 5+6.

Välkomna! :)

• Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL
  • MsSuzyLee
    Jooosen skrev 2020-05-25 08:57:34 följande:

Okej! Nästan som oss då - 41 här! Man löser det! Jag hoppas man kan testa sig sen iallafall. Vi mår ändå ok. Men tappat helt smak o lukt sen flera dagar tillbaka. Känslan av att det aldrig kommer komma tillbaka heller. Otroligt skumt...

Ja men precis, man löser det :)

Gud vad obehagligt att inte känna smak eller lukt. Hoppas det går över snart!
  • Jooosen

Hej vänner hur mår ni? Vilken vecka är ni i nu? Själv är jag i vecka 30! Börjar få tillbaka lite illamående och en jobbig halsbränna. Lillan trycker på blåsan jämt oxå haha. Plus att det strålar ner mot fiffi ganska ofta. Börjar tycka det är svårare att gå promenader och hålla igång. Sorry för klagande. Kommer bli en låååång sommar :p. Ska på picknick nu o vet inte hur ja ska kunna kissa varje kvart haha!

Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • Lili158
    Jooosen skrev 2020-06-02 10:30:23 följande:

Hej vänner hur mår ni? Vilken vecka är ni i nu? Själv är jag i vecka 30! Börjar få tillbaka lite illamående och en jobbig halsbränna. Lillan trycker på blåsan jämt oxå haha. Plus att det strålar ner mot fiffi ganska ofta. Börjar tycka det är svårare att gå promenader och hålla igång. Sorry för klagande. Kommer bli en låååång sommar :p. Ska på picknick nu o vet inte hur ja ska kunna kissa varje kvart haha!

Jag är i samma vecka, men känner mig som vanligt typ ^^. Kissnödig lite oftare och går upp på natten en gång. Men tyngre absolut, men klarar 1-1,5 mil i skogen än så länge Glad hoppas det håller sig så. Känner dock lite oro för värmen, hatar värme över 25 grader från början.. igår med 28 grader höll jag på att smälta bort, får bli att bo vid sjön typ. 
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-06-02 10:30:23 följande:

Är i vecka 28 och det börjar bli lite tyngre nu - vad magen växer nu! Men mår fortfarande rätt bra. Får mest ont i svanskotan när jag sitter för mycket/för länge, har känt av lite halsbränna på kvällarna och sover sämre.  
    Humöret går lite upp och ned - är framförallt trött på coronaskiten som gör att min sambo inte blir lika delaktig känns det som när allt är inställt och han inte får vara med på besök m.m samt att jag inte kan träffa mina föräldrar som jag vill och att de inte blir lika delaktiga i graviditeten som jag önskar (att skicka bilder och prata i telefon är ju inte riktigt samma sak..!) 

Hur gick det med picknicken? Kan vara så jobbigt det där när man inte vet om det finns toalett haha. 
  • liloma
    Lili158 skrev 2020-06-02 13:03:29 följande:
    Jag är i samma vecka, men känner mig som vanligt typ ^^. Kissnödig lite oftare och går upp på natten en gång. Men tyngre absolut, men klarar 1-1,5 mil i skogen än så länge Glad hoppas det håller sig så. Känner dock lite oro för värmen, hatar värme över 25 grader från början.. igår med 28 grader höll jag på att smälta bort, får bli att bo vid sjön typ. 
    Håller med, hoppas det inte blir föööööör varmt! Lagom varmt så man kan ha klänning men inte varmare än så :P 
  • Lili158
    liloma skrev 2020-06-02 13:52:48 följande:
    Håller med, hoppas det inte blir föööööör varmt! Lagom varmt så man kan ha klänning men inte varmare än så :P 
    Jag letar efter shorts, klänning och ja är egentligen ingen kombo.. Dock köpt klänningar då det är lättast att få tag i i bra storl. 
  • liloma
    Lili158 skrev 2020-06-02 14:27:36 följande:

Jag letar efter shorts, klänning och ja är egentligen ingen kombo.. Dock köpt klänningar då det är lättast att få tag i i bra storl. 

Jag beställde ett par gravidshorts från HM idag, de hade flera varianter, har du kollat där?
  • Jooosen
    liloma skrev 2020-06-02 16:20:08 följande:

Jag beställde ett par gravidshorts från HM idag, de hade flera varianter, har du kollat där?

Åh det ska ja kolla efter!! Ja går runt i min killes fotbolls shirts haha! Vilka köpte du? Är oxå jävligt trött på corona skiten!! Tror ju som sagt att vi hade smittan så förhoppningsvis är vi klara till förlossningen o han han följa med som tänkt.
    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • Lili158
    liloma skrev 2020-06-02 16:20:08 följande:

Har därifrån men tycker de är lite korta. Jag brukar ha ngt längre shorts i vanliga fall.
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-06-02 16:59:45 följande:

Åh det ska ja kolla efter!! Ja går runt i min killes fotbolls shirts haha! Vilka köpte du? Är oxå jävligt trött på corona skiten!! Tror ju som sagt att vi hade smittan så förhoppningsvis är vi klara till förlossningen o han han följa med som tänkt.

Beställde ett par jeansshorts som var något längre och lite tighta, får se om de passar! Vissa var så korta. Beställde även en klänning, t-shirt och gravidtrosor, haha de vanliga funkar men börjar bli lite små :p

Skönt att ha checkat av det! Det skulle ju göras nån stor studie nu i Sverige om gravida och förlossning och covid, kanske blir vi en del av den!
Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL