liloma skrev 2020-07-22 14:53:30 följande:
Visst hade du också BF i slutet av aug om jag inte minns fel?! Hur mår du nu?
Här är det ett himla bökande just nu och börjar blir trångt! Känner mig spänd om magen och allt svårare att få i mig mat, vill bara småäta, men blir helt fullt så fort jag äter :P
Ändå ett antal veckor kvar...
Ja, 24e augusti! :D Ja men gud vad det bökar i magen nu. Är så glad för det, för det tog ett tag innan jag kände något alls med moderkakan i framvägg. Tycker det är så kul att sitta och titta på magen när den åker omkring! Men det är mindre kul när lungorna pressas ihop och man inte får någon luft, haha. Jag vill också småäta. Det är väldigt sällan jag får plats med en hel portion mat, även fast jag är jättehungrig. Brukar göra en smoothie som jag sippar på under morgonen, himla praktiskt :)
När jag var hos barnmorskan senast sa hon att hon har fixerat sig, och jag har känt ett ganska starkt tryck neråt på senaste. Så det känns himla skönt!
När var det du skulle gå på ledighet? Har tre veckor kvar på jobbet och längtar sååå mycket efter att få vara hemma. Längtar efter förlossningen och att äntligen få träffa vårat barn. Så kort tid kvar, men ändå så lång!