• MsSuzyLee

BF augusti 2020 - stannar på FL

Hej!

Det verkar vara många som gått över till FB i den andra tråden för BF augusti 2020, så här tänkte jag att vi som inte har FB kan samlas :)

Hur känner ni er? Jag är extremt trött och tappade idag lusten att dricka kaffe. Trodde aldrig det skulle hända, haha! Är idag i vecka 5+6.

Välkomna! :)

• Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL
  • Jooosen
    Blandbubbel skrev 2020-06-13 22:29:18 följande:

Hejhej, hoppar in här :) är i v 32 med första barnet, har halsbränna, mår illa och är stel i höfterna, får kramp i vaderna varje natt/morgon ???? är så himla trött och låg dessutom.. vill vara glad för bebis och blir det när jag känner hur han rör sig, men ser bara tiden framför mig som något jobbigt.. har svårt att hantera en kropp som gör ont, blir på så dåligt humör och känner mig värdelös över att inte orka någonting. Har större magmått än normalt, var på extra UL häromdagen och allt var bra ändå som tur var. Men det kommer ju inte underlätta framöver ????

Någon mer som har problem med extrem trötthet/matthet?

Åh vad roligt! Då ligger vi exakt lika! När är ditt bf? Har mått väldigt bra i graviditeten men börjar ledsna mer o mer. Känner igen mig med mycket. Kramp i vaden som sitter kvar i flera dagar efter. Känner mig allmänt tung och extremt osexig. Har tränat mycket förut o liksom haft en bra kropp. Nu känner ja mig som en flodhäst. Humöret är oxå rätt dåligt o min sambo får stå ut med massa gnäll haha... körde 11 timmatspass i fredags o när ja kom hem kunde ja inte gå typ. Behövde nästan rullstol typ.. hur stort magmått har du om man får fråga?
    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • Blandbubbel
    Jooosen skrev 2020-06-14 08:17:17 följande:

Åh vad roligt! Då ligger vi exakt lika! När är ditt bf? Har mått väldigt bra i graviditeten men börjar ledsna mer o mer. Känner igen mig med mycket. Kramp i vaden som sitter kvar i flera dagar efter. Känner mig allmänt tung och extremt osexig. Har tränat mycket förut o liksom haft en bra kropp. Nu känner ja mig som en flodhäst. Humöret är oxå rätt dåligt o min sambo får stå ut med massa gnäll haha... körde 11 timmatspass i fredags o när ja kom hem kunde ja inte gå typ. Behövde nästan rullstol typ.. hur stort magmått har du om man får fråga?

Så kul! :) 13 augusti är det beräknat till, för dig då? :D

Haha här har du som sagt en till som känner likadant.. jag har inte varit mycket för att träna, men har ett fysiskt och aktivt yrke. Därav känner jag mig oduglig är jag inte klarar av att arbeta med vanliga arbetssysslor. Det blir liksom inget annat kvar att göra då.. :)

Var hos barnmorskan i v 30+6, då låg magmåttet på 33. Det är vad jag förstått några cm över normalt, men allt var bra med bebis, han är normalstor. BM tror att det är för att jag inte är så lång och inte har så lång överkropp, att magen växer mer utåt än normalt. Vilket låter logiskt. :)

Hur har du det med humöret? Jag själv är jättesvajig just nu, går upp och ner med både glädje, trötthet, tårar och.. ja, allt :P
  • Jooosen
    Blandbubbel skrev 2020-06-14 09:51:09 följande:

Så kul! :) 13 augusti är det beräknat till, för dig då? :D

Haha här har du som sagt en till som känner likadant.. jag har inte varit mycket för att träna, men har ett fysiskt och aktivt yrke. Därav känner jag mig oduglig är jag inte klarar av att arbeta med vanliga arbetssysslor. Det blir liksom inget annat kvar att göra då.. :)

Var hos barnmorskan i v 30+6, då låg magmåttet på 33. Det är vad jag förstått några cm över normalt, men allt var bra med bebis, han är normalstor. BM tror att det är för att jag inte är så lång och inte har så lång överkropp, att magen växer mer utåt än normalt. Vilket låter logiskt. :)

Hur har du det med humöret? Jag själv är jättesvajig just nu, går upp och ner med både glädje, trötthet, tårar och.. ja, allt :P

Haha jag har oxå 13 augusti :D. Bor ni i Stockholm? Samma här. Har oxå ganska fysiskt jobb med mycket spring. Är dock permitterad till 16h/vecka sen april vilket är väldigt skönt ändå... när ska du ta semester i sommar?

Jo jag känner mig oxå upp o ner. Ena sekunden är jag glad ovandra sekunden är jag sur o känner att ja gör allt på egen hand och att min sambo är oduglig haha!
  • Blandbubbel
    Jooosen skrev 2020-06-14 10:03:51 följande:

Haha jag har oxå 13 augusti :D. Bor ni i Stockholm? Samma här. Har oxå ganska fysiskt jobb med mycket spring. Är dock permitterad till 16h/vecka sen april vilket är väldigt skönt ändå... när ska du ta semester i sommar?

Jo jag känner mig oxå upp o ner. Ena sekunden är jag glad ovandra sekunden är jag sur o känner att ja gör allt på egen hand och att min sambo är oduglig haha!

Nämen se där! :D är det erat första?

Vi bor i Eskilstuna, men jag är född och uppvuxen i Stockholm :)

Vad skönt att du kunnat trappa ner så tidigt! Jag jobbar kanske 10-15h/v just nu, inte jättemycket, men det är ju väldigt kännbart när man har ett fysiskt arbete. Är jämt trött. Får se när det blir semester, inget bestämt ännu. Vi har jobbet på hemmaplan så jag går hem när jag inte orkar mer. :P när ska du ta semester? :)

Haha exakt samma här, han tycks inte verka förstå när man behöver hjälp..
  • Jooosen
    Blandbubbel skrev 2020-06-14 10:23:25 följande:

Nämen se där! :D är det erat första?

Vi bor i Eskilstuna, men jag är född och uppvuxen i Stockholm :)

Vad skönt att du kunnat trappa ner så tidigt! Jag jobbar kanske 10-15h/v just nu, inte jättemycket, men det är ju väldigt kännbart när man har ett fysiskt arbete. Är jämt trött. Får se när det blir semester, inget bestämt ännu. Vi har jobbet på hemmaplan så jag går hem när jag inte orkar mer. :P när ska du ta semester? :)

Haha exakt samma här, han tycks inte verka förstå när man behöver hjälp..

Aha okej! Yes det är första här oxå :). Jag tar semester 12 juli! Har ni köpt det mesta till bebben eller har ni mkt kvar? Har du lyckats förstå dig på föräldrapenning o allt på FK? Är ju en hel djungel haha ...
  • Elle N
    Blandbubbel skrev 2020-06-14 09:51:09 följande:

Den teorin låter rimlig för mig med! Jag är lång, 182 cm. Mätte precis upp 29 cm på 31+0, hade 25 cm vid 25 veckor, 27 cm vid 28 veckor. Tänkte att det kanske var lite lite, men då växer det ju inåt mer på mig
  • liloma

Hur mår ni alla? :)

Nu börjar det verkligen närma sig mer och mer. Börjar känna mer sammandragningar nu, speciellt på kvällen. Mår rätt bra men blir förvånad varje gång jag ser mig i spegeln hur stor magen är och hur snabbt den växer, haha.

Hur förbereder ni er för förlossningen och första tiden med barnet? Tänker ni mycket på det? För mig blir det mycket fokus på förlossningen och graviditeten så glömmer nästan bort att tänka på det som kommer sen!

• Jooosen
    liloma skrev 2020-06-23 21:33:12 följande:

Hur mår ni alla? :)

Nu börjar det verkligen närma sig mer och mer. Börjar känna mer sammandragningar nu, speciellt på kvällen. Mår rätt bra men blir förvånad varje gång jag ser mig i spegeln hur stor magen är och hur snabbt den växer, haha.

Hur förbereder ni er för förlossningen och första tiden med barnet? Tänker ni mycket på det? För mig blir det mycket fokus på förlossningen och graviditeten så glömmer nästan bort att tänka på det som kommer sen!

Går in i vecka 34 på fredag. Känns helt galet! 11 kilo upp än så länge men har avstannat sen typ vecka 22. Kan liksom inte äta så mycket utan att känna mig så sjukt mätt plus får halsbränna! Känner du igen d? Har ni köpt det mesta? Vi ska handla det sista när vi går på ledighet 12 juli! Förlossning känns läskig. Läser en bok plus lyssnat lite på poddar bara. Men vill knappt tänka på det... hur förbereder du dig? Hur går det med namn?? Vi har några vi gillar men det är sjukt svårt. Det vi gillar mest har min klumpiga morsa vräkt ur sig att hon tycker är as fult.... kram i värmen!!
  • Blandbubbel
    Jooosen skrev 2020-06-14 18:49:45 följande:

Aha okej! Yes det är första här oxå :). Jag tar semester 12 juli! Har ni köpt det mesta till bebben eller har ni mkt kvar? Har du lyckats förstå dig på föräldrapenning o allt på FK? Är ju en hel djungel haha ...

Skönt! :) Nja vi har en del kvar, har fått en hel del kläder av närstående som även de fått barn nyligen, sen har vi köpt vagn och babyskydd. Men har tyvärr inte orkat med att ordna med sköt-/förlossningsväska och andra saker. Skötbord och säng har vi också. Har ni förberett er? :)

Nja det är ju verkligen en djungel, suck! Men tror att jag fått ett litet hum om hur det fungerar.

Nu har jag verkligen börjat känna hur magen växer.. känner mig tung och trött, ständig halsbränna och illamående så fort jag rör mig, har svårt att sova. Har en del allergibesvär också som inte gör saken bättre. :/ Händer och fötter har börjat svullna också. :P
  • Blandbubbel
    Elle N skrev 2020-06-16 16:07:28 följande:

Den teorin låter rimlig för mig med! Jag är lång, 182 cm. Mätte precis upp 29 cm på 31+0, hade 25 cm vid 25 veckor, 27 cm vid 28 veckor. Tänkte att det kanske var lite lite, men då växer det ju inåt mer på mig

Då borde det växa mer inåt på dig:D jag är 20cm kortare än dig haha, så då är det ju inte så konstigt att magen väljer att växa utåt :)
Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL