Jooosen skrev 2020-06-29 09:06:24 följande:
Åh tack ska kolla den! Svalare idag... så skönt! Nej men precis, skyller oxå på det. Igår klarade jag inte av att se min sambo knappt. Jag tror ja oxå blir avundsjuk för att han går på födeldagsfester, nattbadar, kan dricka bubbel o massa roliga saker. Medans jag typ sitter hemma som en tjock val o inte gör ett skit.... krockar liksom lite där. Men han fattar ju inte d. Samtidigt hatar man att känna sig som en surtant. Är ni bra på att kommunicera? Jag håller mycket inom mig tyvärr ..
Vi hade just den här konversationen igår, om att han kan ju gå ut och göra saker och kommer kunna göra det även när bebis har kommit medan jag kommer vara mer låst. Men jag kan ju hålla med om att det blir ju inte bättre av att han sitter hemma och blir sur bara för att jag inte kan göra samma saker, hehe, men samtidigt känns det ju orättvist och nån gräns finns det ju! Nu går han inte ut massa men ja, det är svårt!
Kan också vara dålig på att berätta, det är lätt att det blir mer anklagande :p och då blir det sällan bra.
Det är väl svårt för dom (männen) att helt förstå hur det är, även om de försöker.... Känns kanske ännu mer i Corona när de inte blir delaktiga alls på samma sätt. Idag fick jag gå upp skittidigt på semestern för att gå till barnmorskan medan han låg kvar och sov, detta efter en pissig natt där jag vaknade och hade ont och det var sjukt varmt och kvavt....!