Inlägg från: GästenT |Visa alla inlägg
  • GästenT

BF augusti 2020 - stannar på FL

Är det första barnet?

Vi tillhör också Akademiska. Hann göra kub och ultraljudet innan restriktionerna om att vara ensam. Så sambon fick vara med!

Shishii skrev 2020-04-16 14:23:02 följande:

Vi har nyligen flyttat och bor nu precis på gränsen mellan Sthlm och Uppsala men tillhör Uppsala län så det blir akademiska för vår del! Känns tryggt då jag har hört mkt bra om de

• GästenT

Vi väntar våran 3dje lite oplanerat och tätt inpå.. Känns lite nervöst. Men sen är det stopp på ungar. Haha. Hur gammal är du?

Skönt att han kunde få komma med på kub iaf!

Vi är beräknade 8 Augusti, så lite tidigare än er.

Shishii skrev 2020-04-17 10:55:13 följande:

Ja, första barnet

Åh vilken tur! Kub hann vi göra tillsammans men RUL fick jag göra ensam. När är du beräknad?

• GästenT

Ja men verkligen. Vi har 2 flickor sen innan men nu får dom en liten lillebror. Tog inte reda på kön dom tidigare gångerna. Så känns lite märkligt att veta!

Jag blir 30 i år.

Har du fått må bra nu i mitten av graviditeten?

Shishii skrev 2020-04-19 17:32:00 följande:

Men så mysigt! Och bra att bebis kan ärva en del från äldre syskon jag är 36, Dudå?

• GästenT

Är det 45min med båt OCH 45min med bil? Eller 45min alt som allt?

Det enda jag hade tänkt på skulle vara att kanske åka närmare land/sjukhus direkt om jag började få mer regelbundna värkar. Speciellt om det är 1 1/2 timme till sjukhuset. Men som dom andra säger går det sällan såpass fort med första barnet. Någon form av förarbete känner man oftast av, vilket såklart också kan vara ett falskt alarm såklart. Haha.

Jooosen skrev 2020-05-22 09:15:14 följande:

Hej bästa ni! Jag tänkte fråga hur länge ni hade vågat vara ute i skärgården innan bf? Cirka 45 min med båt samt 45 min med bil till närmsta sjukhus. Alltså en ö utan bil utan man måste ta båt först! Bf 13/8. Känns så sjukt tråkigt att vara i stan hela semestern :/. Är förstföderska.

• GästenT

Vi har haft en spjälsäng från Ikea som vi tagit bort ena sidan på. Den är inte gjord för det med madrassen högst uppe, enbart nere. Nog mest för att dom vill ha sin sida säkrad liksom. Den är hur stabil som helst uppe, exakt samma som när den är längst ner. Sen står den ändå mot ena väggen på ena sidan och våran säng på andra. Fungerat superbra med båda barnen innan. Verkligen smidigt med säng bredvid sin egen!

• GästenT

För mig har graviditeter aldrig varit en dans på rosor.. Värst var väl nästan första barnet för att man inte riktigt kunde se/föreställa sig att vara ?normal? igen och inte känna känslan av belöningen, kärleken till sin bebis. Nu är det här min 3dje graviditet tätt inpå förra. Jätteslitsamt för kroppen och psyket. Trött som tusan. Även fast jag vet att det är min sista graviditet så har jag svårt att njuta av tiden. Men känner mig ändå ?ok? trots alla besvär för att jag vet att det är övergående och vad belöningen är.

Kan tycka att det var skönt att höra att det var fler som inte var upp över öronen lyckliga och välmående under sin graviditet. Haha. Och att det faktiskt är okej att vara låg och ha svårt att njuta. Mitt humör är förövrigt HEMSKT... blir så påverkad av all vätska i kroppen som värker och foglossningen.

Blandbubbel skrev 2020-06-13 22:29:18 följande:

Hejhej, hoppar in här :) är i v 32 med första barnet, har halsbränna, mår illa och är stel i höfterna, får kramp i vaderna varje natt/morgon ???? är så himla trött och låg dessutom.. vill vara glad för bebis och blir det när jag känner hur han rör sig, men ser bara tiden framför mig som något jobbigt.. har svårt att hantera en kropp som gör ont, blir på så dåligt humör och känner mig värdelös över att inte orka någonting. Har större magmått än normalt, var på extra UL häromdagen och allt var bra ändå som tur var. Men det kommer ju inte underlätta framöver ????

Någon mer som har problem med extrem trötthet/matthet?

• GästenT

Det gjorde dom med våra första 2 när vi inte tog reda på kön. Ut kom 2st flickor. Tror kanske han ligger närmast till hands att säga?

Sanjaja skrev 2020-06-25 10:45:42 följande:

Har BF i augusti och har valt att inte kolla vilket kön barnet har, när jag va på ultraljud så kallade barnmorskan bebisen ?han? vid ett tillfälle....jag är nästan säker på att jag väntar en tjej, har ni hört talas om liknande? Att det är vanligt att dom kan säga så när dom inte vet?

• GästenT

2 veckor kvar till bf här. Kanske blir igångsatt på måndag om kroppen ser redo ut och förlossningen har plats. Känns märkligt. Tror dock inte kroppen kommer att vara redo. Har knappt haft sammandragningar den här graviditeten.

• GästenT

Jag har haft så snabba förlossningar. Får aldrig heller regelbundna värkar. Så med förra hann jag nästan inte in och med första barnet öppnade jag mig från 7cm och födde på mindre än 30min. Utan regelbundna värkar. Så är lite nojig att föda hemma. Hehe. Är inte så sugen på det... sen läkare läste igenom båda mina förlossningar och konstaterade direkt att det kunde vara bra att följa upp och föda mer ?kontrollerat?.

liloma skrev 2020-07-23 15:27:15 följande:

Spännande att det är så nära! Hur kommer det sig att du kanske blir igångsatt tidigare? Förstår att nervositeten börjar komma! Inte riktigt där än, men den börjar smyga sig på lite sakta! Gör du något speciellt för att ladda inför förlossningen? 

• GästenT

Lycka till allihop! Kommer gå strålande för er!

Våran son kom 7/8. Lite mörbultad efter ännu en snabb förlossning men överlag gick det bra!

Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL