• Anonym (vitondska)

Svenska män är ondskan!!

Håller ni med Frida Boisen om att Svenska män är ondskan själva?

Eller kan det vara så att hennes eget hat och attacker får folk att bita tillbaka?

Vad tycker ni håller ni med henne eller inte?

Personligen tror jag man får det man sår   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-12-21 12:35
    www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/0nJLOg/jag-ar-lillfittan-som-ska-sta-till-svars

• Svar på tråden Svenska män är ondskan!!
  • MsFry
    Postman skrev 2019-12-21 16:59:00 följande:

Håller inte med alls. Som sagt så kan jag förstå att folk reagerar på det, det är ingen ursäkt för att vräka ur sig fula ord men det börjar bli rätt tjatigt med dessa avsky_män_krönikor.

Ska vi inte prata om mäns våld och hat mot kvinnor menar du? För det är det hon skriver om. Tycker du att det är jobbigt att läsa? Prova att vara måltavla för våldet och hatet istället...
  • Postman
    Anonym (Aska) skrev 2019-12-21 17:17:30 följande:

Fast rent rationellt kan man inte börja varje mening med "Inte alla män men" Tillhör man inte själv gruppen kränkta män visar man ju det tydligast med att snabbt inse att det inte gäller en själv.
    Det går utmärkt att göra krönikor utan att klumpa ihop grupper, man gör ju det i andra sammanhang, så det är inte sååå svårt om man nu verkligen vill. Nu tror jag att hon vill döma "alla" för att jaga "klick" till sin krönika.
  • Anonym (vitondska)
    MsFry skrev 2019-12-21 17:30:13 följande:
    Ska vi inte prata om mäns våld och hat mot kvinnor menar du? För det är det hon skriver om. Tycker du att det är jobbigt att läsa? Prova att vara måltavla för våldet och hatet istället...
    Det är ju vi som är måltavla . Konstant får vi höra hur hemska vidriga vi är och hur kvinnor hatar män , Inte undra att sån nedsättande retorik drar till sig idoter ,Jag tycker inte att det är rätt att man hotar folk även om dom skriver provocerande saker ,Men på dom låter de som dom skrivit en artikel om hostmedecin och nu helt oförklarligt får dom hat mot sig, Dom utrycker sig hatiskt och folk svarar tillbaka
  • Postman
    MsFry skrev 2019-12-21 17:30:13 följande:
    Vi ska prata om vissa mäns våld och hat, vi ska helst prata om människor våld och hat för vissa kvinnor och vissa andra grupper kan också. Jag vill helst göra det besvärligt för alla människor att ta till våld eller att hota.

Jag upplever det inte jobbigt men jag har tröttnat på detta avsky_män_tjat som nu har varit i över 30 år eller mer. Det är dags att prova något nytt, att skriva mansnegativa artiklar som ska skuldbelägga samtliga män fungerar inte, tvärt om känns det snarare som eller i alla fall så har det ingen effekt.

Återigen, dessa som hatar, ge dom inte publicitet, är de över gränsen, anmäl och sen tig ihjäl övriga, man spelar dom bara i händerna att skriva om dom.
  • Anonym (?)
    Postman skrev 2019-12-21 17:47:37 följande:

Vi ska prata om vissa mäns våld och hat, vi ska helst prata om människor våld och hat för vissa kvinnor och vissa andra grupper kan också. Jag vill helst göra det besvärligt för alla människor att ta till våld eller att hota.

Jag upplever det inte jobbigt men jag har tröttnat på detta avsky_män_tjat som nu har varit i över 30 år eller mer. Det är dags att prova något nytt, att skriva mansnegativa artiklar som ska skuldbelägga samtliga män fungerar inte, tvärt om känns det snarare som eller i alla fall så har det ingen effekt.

Återigen, dessa som hatar, ge dom inte publicitet, är de över gränsen, anmäl och sen tig ihjäl övriga, man spelar dom bara i händerna att skriva om dom.

Varför tar du åt dig?

Är du en sån där incel?
  • Anonym (vitondska)
    Anonym (?) skrev 2019-12-21 17:49:46 följande:
    Varför tar du åt dig?

Är du en sån där incel?
    Är du en sån där manshatare som inte rakar dig under armarna? 
  • Anonym (Undrande)

Det jag inte för mitt liv kan begripa är att om man vet att en krönikör skriver saker som man själv tycker är rena skiten, varför läser man då?
    Jag tål inte Alex Schulman, jag tycker att han är en komplett idiot på två ben - och just därför skulle det aldrig falla mig in att läsa en enda bokstav av hans smörja (inte ens när rubriken hintar till att det handlar om något som jag är intresserad av).
    Det retar mig att ens se att den där fjanten har fått ännu en text publicerad av Expressen, men det får jag leva med - men jag läser minsann inte.
    Man har ju faktiskt det valet, eller hur?

• Postman
    Anonym (?) skrev 2019-12-21 17:49:46 följande:
    Varför tar du åt dig?

Är du en sån där incel?
    Jag tar inte åt mig på något sätt, däremot så reagerar jag på dessa typer av ämnen för jag anser att man har gått för långt med denna mansnegativa och mansfientliga attityd som är idag. Sen tycker jag det är intressant att diskutera det också och utbyter gärna åsikterna med de som inte tycker likadant.

Varför tror du att jag skulle vara en incel?
  • Anonym (Aska)
    Postman skrev 2019-12-21 17:36:06 följande:
    Det går utmärkt att göra krönikor utan att klumpa ihop grupper, man gör ju det i andra sammanhang, så det är inte sååå svårt om man nu verkligen vill. Nu tror jag att hon vill döma "alla" för att jaga "klick" till sin krönika.

Det gör det säkert men nu valde hon detta sätt (och kan man inte särskilja att det inte gäller varje enskild svensk man utan den grupp som misshandlar) och blir upprörd över det så är man ju säkerligen en del av det växande svenska syndromet "skitkränkt"
Svar på tråden Svenska män är ondskan!!