• Anonym (vitondska)

Svenska män är ondskan!!

Håller ni med Frida Boisen om att Svenska män är ondskan själva?

Eller kan det vara så att hennes eget hat och attacker får folk att bita tillbaka?

Vad tycker ni håller ni med henne eller inte?

Personligen tror jag man får det man sår   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-12-21 12:35
    www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/0nJLOg/jag-ar-lillfittan-som-ska-sta-till-svars

• Svar på tråden Svenska män är ondskan!!
  • Postman
    Överste Senap skrev 2019-12-26 23:38:14 följande:

Om du insåg fakta skulle du se att det inte står ALLA svenska män i rubriken.

Lite OT men det är ts själv som gjort kopplingen, du behöver inte svara, men hur ställer du dig till ts resonemang att jag genom att kritisera Lamotte som en direkt följd automatiskt försvarar våldtäktshot mot hans dotter?

Jo jag inser fakta, varför verkar du inte vilja inse det?
  • Kverulant67
    Postman skrev 2019-12-27 00:13:43 följande:
    Jo jag inser fakta, varför verkar du inte vilja inse det?
    Varför ens argumentera mot en som uppenbarligen stödjer det försvinnande partiet F!.....
  • Anonym (vitondska)
    Överste Senap skrev 2019-12-26 17:56:06 följande:
    Tysta vilken debatt?

Alla som kan svenska språket något så när kan se att jag inte pekat ut dig som kvinnosmisshandlare. Däremot undrar vi alla varför du går i taket om man antyder att det finns svenska sådana.

Alla som något så när kan svenska språket kan däremot läsa att du anklagar mig och även anonym(L) för att försvara hot om våldtäkt mot oskyldiga flickor. Motiveringen skulle vara att är man kritisk mot Lamotte så försvarar man med automatik hot om våldtäkt mot hans dotter. All denna gallimatias har du mer än väl dokumenterat själv.
    Antyder starkt på det, Går i taket? För vad för jag vill diskutera skilnnader som media gör på folk? Varför är debatten så farlig? Varför försöker du tysta den? 
  • Anonym (Exempel)
    Anonym (ClickBait) skrev 2019-12-27 00:01:53 följande:

Det var ju listigt av henne att utelämna ordet "alla". 

Att pissa på vita män har ju de arga kvinnliga skribenterna på t ex Aftonbladet med Linnea C i spetsen byggt sin karriär på. Alla andra grupper i samhället finns det ursäkter för såsom "kulturella skillnader". När en flicka "ramlar" från femte våningen haglar ursäkter och bortförklaringarna.

Kan du ge exempel från hagelsvärmen.

Jag har aldrig sett något sådant, alltså exempel på att man ursäktar mord på flickor.

Däremot verkar det som det finns en agenda där brott är fruktansvärda om de begås av invandrare - medan man är ointresserad av brottet om gärningsmannen är etnisk svensk.

Det finns ett stort antal kvinnor som misshandlas av sina män, ettstort antal som misshandlas till döds.

Och så finns det några stackare som blir kränkta av att man skriver att män misshandlar kvinnor.

Slutligen så finns det så kallade män med extrem muskelsvaghet som utgår från den egna klena muskulaturen och måste framhålla att även kvinnor misshandlar män. Visst - men de flesta män är betydligt starkare än kvinnor, vilket resultatet av misshandeln nästan alltid är ett tydligt tecken på.
  • Vincent Vance

Vad har det egentligen blivit av Sverige? Jag kan för mitt liv inte förstå hur det kan ses som kontroversiellt att prata om våldet mot kvinnor och om att det är män från olika kulturer - inte bara utomeuropeiska sådana - som slår. Ingenstans säger hon att "svenska män är ondskan", eller att det handlar om alla män eller alla svenska män. Tror man att det är det hon menar så har man kraftiga problem med läsförståelsen eller så vill man inte förstå. 

• Överste Senap
    Anonym (vitondska) skrev 2019-12-27 09:27:05 följande:

Antyder starkt på det, Går i taket? För vad för jag vill diskutera skilnnader som media gör på folk? Varför är debatten så farlig? Varför försöker du tysta den? 

Vilken debatt då? Det är du som gått i taket över Fridas krönika där hon på intet sätt säger saker som inte stämmer. Varför är det känsligt för dig att det finns svenska män som misshandlar? Varför vill du tysta henne?
  • Överste Senap
    Anonym (vitondska) skrev 2019-12-27 09:27:05 följande:

Vilken debatt då? Det är du som gått i taket över Fridas krönika där hon på intet sätt säger saker som inte stämmer. Varför är det känsligt för dig att det finns svenska män som misshandlar? Varför vill du tysta henne?
  • Överste Senap
    Vincent Vance skrev 2019-12-27 12:42:50 följande:

Vad har det egentligen blivit av Sverige? Jag kan för mitt liv inte förstå hur det kan ses som kontroversiellt att prata om våldet mot kvinnor och om att det är män från olika kulturer - inte bara utomeuropeiska sådana - som slår. Ingenstans säger hon att "svenska män är ondskan", eller att det handlar om alla män eller alla svenska män. Tror man att det är det hon menar så har man kraftiga problem med läsförståelsen eller så vill man inte förstå. 

Att ts inte vill förstå är klarlagt bortom allt rimligt tvivel.
  • Överste Senap
    Kverulant67 skrev 2019-12-27 03:33:45 följande:

Varför ens argumentera mot en som uppenbarligen stödjer det försvinnande partiet F!.....

Lol!! Du höll inte till i forumet inför valet förra året, det är uppenbart.
  • Vincent Vance
    Kverulant67 skrev 2019-12-27 00:06:29 följande:
    Det flesta tolkar det som ALLA Svenska män om man bara skriver "Svenska män"....
    Men då saknar man ju förmågan att tolka en enkel text, och det är knappast skribentens fel.

Om jag läser någonstans att "svenska kvinnor flyr IS-läger", så tror ju inte jag att det betyder att alla svenska kvinnor är i fart med att fly från olika IS-läger. Och om jag tror det så är det mig det är fel på, inte skribenten som skrev det.

Om det står att "svenska män sparar helst pengar till resa, boende och bil", så tror ju inte jag att alla svenska män helst sparar pengar till resa, boende och bil. Eller om det står att "svenska män trakasseras på jobbet" så tror jag ju inte att det betyder att varenda svensk man, eller ens majoriteten svenska män, blir trakasserade på jobbet.

Jag menar herregud, det här behöver jag inte ens förklara för min sjuåriga brorson. Han kan läsa och tolka texter tillräckligt bra för att förstå det på egen hand. 

Förslag på ny rubrik: Svenska män saknar läsförståelse. (Men vad nu, det kan ju inte stämma, jag saknar ju inte läsförståelse och det står ju att alla män gör det. Så förvirrande!) 
  • KillBill
    Anonym (vitondska) skrev 2019-12-21 12:34:49 följande:

Håller ni med Frida Boisen om att Svenska män är ondskan själva?

Eller kan det vara så att hennes eget hat och attacker får folk att bita tillbaka?

Vad tycker ni håller ni med henne eller inte?

Personligen tror jag man får det man sår   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-12-21 12:35
    www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/0nJLOg/jag-ar-lillfittan-som-ska-sta-till-svars

Kolumnisten påstår inte att alla svenska män är ondskefulla utan pekar på att våld mot kvinnor förekommer både bland personer som bott i Sverige i hela sina liv och bland  män som invandrat. Däremot har hon fått motta hundratals mail med hat, hot och rasism i sin mejlkorg.

Tar du inte avstånd från mäns hat, hot och rasism?

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Svenska män är ondskan!!