• Anonym (vitondska)

Svenska män är ondskan!!

Håller ni med Frida Boisen om att Svenska män är ondskan själva?

Eller kan det vara så att hennes eget hat och attacker får folk att bita tillbaka?

Vad tycker ni håller ni med henne eller inte?

Personligen tror jag man får det man sår   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-12-21 12:35
    www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/0nJLOg/jag-ar-lillfittan-som-ska-sta-till-svars

• Svar på tråden Svenska män är ondskan!!
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Bea) skrev 2019-12-22 13:11:15 följande:
    Han brukar ju annonsera att han ska dit för att de som bor där ska kunna komma dit och prata med honom. Det är rätt sällan "vanliga människor", särskilt i utsatta områden, får komma till tals i medierna, så det vara ett bra grepp för att få höra vad de säger.

Hätsk stämning står ju de som är kriminella för i Lamottes reportage. Inte vanliga boende. Både de som är för och emot Lamotte brukar ändå kunna hålla en normal nivå på sina samtal. Våldet och hoten är det de kriminella som bidrar med.

Jo, det var där Sveriges första skolmassaker ägde rum. I skolan där stadens kulturchef tyckte att det var lämpligt att spela in ett spexreportage för att bevisa att det var jättelugnt i området.
    För att få tag i vanliga människor kan man göra som tråkiga Uppdrag granskning - åka dit och ställa sig utanför Ica kl 15 tisdag eftermiddag.
    Jag förnekar inte på något sätt att det förekom hot, hat, attacker osv, och detta är ingenting jag försvarar - men Joakim Lamotte var med största sannolikhet medveten om att det skulle bli såhär när han först berättade om sina planer på FB, sedan åkte till Kronogård vid den tiden på dygnet.
    Att vara medveten om allt det, själv göra sitt bästa för att det ska bli så farligt som möjligt, och sedan framställa sig som oskyldigt offer i allmänhetens och sanningens tjänst blir för mig väldigt märkligt.
  • Anonym (Bea)
    Anonym (Undrande) skrev 2019-12-22 13:24:51 följande:
    För att få tag i vanliga människor kan man göra som tråkiga Uppdrag granskning - åka dit och ställa sig utanför Ica kl 15 tisdag eftermiddag.
    Jag förnekar inte på något sätt att det förekom hot, hat, attacker osv, och detta är ingenting jag försvarar - men Joakim Lamotte var med största sannolikhet medveten om att det skulle bli såhär när han först berättade om sina planer på FB, sedan åkte till Kronogård vid den tiden på dygnet.
    Att vara medveten om allt det, själv göra sitt bästa för att det ska bli så farligt som möjligt, och sedan framställa sig som oskyldigt offer i allmänhetens och sanningens tjänst blir för mig väldigt märkligt.

Det blir ju inte direkt en rättvisande bild om man går dit och intervjuar arbetslösa och pensionärer när det är ljust. De som bor där har nog mest tid på kvällen.
    Om man vill bevaka gäng så får man väl gå ut på de tider de härjar.

Det är ju rätt liten poäng med att skicka ut krigskorrar som sitter på en paradisstrand och sippar drinkar och rapporterar därifrån om krigsfronten är tre timmar därifrån.

Det är så här journalister brukar jobba och det är väl bara i Sverige som det här ses som kontroversiellt på något sätt. Det säger rätt mycket om vår journalistkår och också om vilken bild av deras jobb som konsumenterna har. Inget oskyldigt offer.

• Anonym (vitondska)
    Anonym (L) skrev 2019-12-22 13:08:03 följande:
    Jag kan läsa alldeles förträffligt. Och även förstå innehållet i en text.

Följande är fakta:

DU startade en ts om Frida Boisens krönika.

DU påstod felaktigt att hon avsåg alla svenska män. De som kan läsa ser tydligt att hon highlightar att det INTE rör sig om alla män! Däremot att FÖR MÅNGA svenska män misshandlar och att när hon skriver om det får hon mail från flera hundra män om vad som borde göras med henne.

Fakta är dessutom att du och andra likasinnade konsekvent VÄGRAT svara på frågor om ni inte håller med om att det är för många män som misshandlar eller om andelen män som gör det är på en lagom nivå (själva kärnpunkten i hennes krönika). Ni vägrar och svara på vad ni anser om de män som kallar henne muslimsubba och tycker hon ska våldtas mm.

Den tystnaden är extremt tydlig och det är uppenbart vad den tystnaden innebär.

Fakta är dessutom att ni i ren desperation drar upp Lamottes dotter, något som är fullständigt offtopic.

Men jag kan besvara den desperationen ändå, de som anser att Lamottes dotter ska våldtas är lika lågt stående svin som anser att Frida ska utsättas för samma sak, som alla de svin som anser att det är ett icke problem att det finns svenska män som misshandlar.

Låt se nu om du är kapabel att svara på de frågor du fått ställda flera gånger men hittills vägrat svara på.
    Jag har redan svarat på den frågan och sagt att det inte är ok, Hur många gånger ska jag behöver upprepa mig?
  • Anonym (vitondska)
    Anonym (vitondska) skrev 2019-12-21 17:42:28 följande:
    Det är ju vi som är måltavla . Konstant får vi höra hur hemska vidriga vi är och hur kvinnor hatar män , Inte undra att sån nedsättande retorik drar till sig idoter ,Jag tycker inte att det är rätt att man hotar folk även om dom skriver provocerande saker ,Men på dom låter de som dom skrivit en artikel om hostmedecin och nu helt oförklarligt får dom hat mot sig, Dom utrycker sig hatiskt och folk svarar tillbaka
    LÄS VAD
  • Anonym (vitondska)
    Anonym (vitondska) skrev 2019-12-21 17:42:28 följande:
    Det är ju vi som är måltavla . Konstant får vi höra hur hemska vidriga vi är och hur kvinnor hatar män , Inte undra att sån nedsättande retorik drar till sig idoter ,Jag tycker inte att det är rätt att man hotar folk även om dom skriver provocerande saker ,Men på dom låter de som dom skrivit en artikel om hostmedecin och nu helt oförklarligt får dom hat mot sig, Dom utrycker sig hatiskt och folk svarar tillbaka
    LÄS VAD
  • Anonym (vitondska)

Ska behöver uppsrepa mig tusen gånger innan ni fattar att jag redan har sagt att det är oacaptablet. FATTA vad man säger för fan 

• Anonym (vitondska)
    Anonym (Undrande) skrev 2019-12-22 13:24:51 följande:
    Så du säger om man går hemmifrån senare än klockan 15 ska man behöva bli hotad? 
  • Anonym (vitondska)
    Anonym (L) skrev 2019-12-22 13:08:03 följande:
    Jag kan läsa alldeles förträffligt. Och även förstå innehållet i en text.

Följande är fakta:

DU startade en ts om Frida Boisens krönika.

DU påstod felaktigt att hon avsåg alla svenska män. De som kan läsa ser tydligt att hon highlightar att det INTE rör sig om alla män! Däremot att FÖR MÅNGA svenska män misshandlar och att när hon skriver om det får hon mail från flera hundra män om vad som borde göras med henne.

Fakta är dessutom att du och andra likasinnade konsekvent VÄGRAT svara på frågor om ni inte håller med om att det är för många män som misshandlar eller om andelen män som gör det är på en lagom nivå (själva kärnpunkten i hennes krönika). Ni vägrar och svara på vad ni anser om de män som kallar henne muslimsubba och tycker hon ska våldtas mm.

Den tystnaden är extremt tydlig och det är uppenbart vad den tystnaden innebär.

Fakta är dessutom att ni i ren desperation drar upp Lamottes dotter, något som är fullständigt offtopic.

Men jag kan besvara den desperationen ändå, de som anser att Lamottes dotter ska våldtas är lika lågt stående svin som anser att Frida ska utsättas för samma sak, som alla de svin som anser att det är ett icke problem att det finns svenska män som misshandlar.

Låt se nu om du är kapabel att svara på de frågor du fått ställda flera gånger men hittills vägrat svara på.
    Det är inte alls off topic , Ena sekunden hånar Aftonbladet folk som blir hotade med våldtäkt för att nästa ta dom i försvar och kalla svenska män onda, varför är då inte utländska män onda när dom hotar? Det är hyckleri 

Kanske behöver säga det igen för 500 gången ,, Det är inte ok att hota Bosien på någon sätt , men man ser ju samtidigt vilken skillnad det är på folk och folk.

Alla är lika mycket värda? 
  • Anonym (L)
    Anonym (vitondska) skrev 2019-12-22 14:17:46 följande:

Det är inte alls off topic , Ena sekunden hånar Aftonbladet folk som blir hotade med våldtäkt för att nästa ta dom i försvar och kalla svenska män onda, varför är då inte utländska män onda när dom hotar? Det är hyckleri 

Kanske behöver säga det igen för 500 gången ,, Det är inte ok att hota Bosien på någon sätt , men man ser ju samtidigt vilken skillnad det är på folk och folk.

Alla är lika mycket värda? 

Så vad var syftet med din ts?

Och var har Lamottes dotter blivit hånad i Aftonbladet? Det har jag missat.
  • Anonym (vitondska)
    Anonym (L) skrev 2019-12-22 14:31:18 följande:
    Så vad var syftet med din ts?

Och var har Lamottes dotter blivit hånad i Aftonbladet? Det har jag missat.
    Hotet mot Lamotte har blvit förmisnkade i aftonbladet, grova hot om våldtäk mot hans fru och barn. Tar du inte avstånd från dessa hot? Tycker du det är ok att hota hans dotter med våldtäkt? Tycker du inte att dessa hot är lik allvarliga som hotet mot Boisen?
Svar på tråden Svenska män är ondskan!!