• Anonym (vitondska)

Svenska män är ondskan!!

Håller ni med Frida Boisen om att Svenska män är ondskan själva?

Eller kan det vara så att hennes eget hat och attacker får folk att bita tillbaka?

Vad tycker ni håller ni med henne eller inte?

Personligen tror jag man får det man sår   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-12-21 12:35
    www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/0nJLOg/jag-ar-lillfittan-som-ska-sta-till-svars

• Svar på tråden Svenska män är ondskan!!
  • Knodden

Hon får väl tycka vad hon vill. Men ?han som sa det han var det?. Hir ond och obegåvad är hon själv?

• Maya84

[quote=80114117][quote-nick]Anonym (vitondska) skrev 2019-12-21 12:34:49 följande:[/quote-nick]

Nej, svenska män är inte ondska. Min pappa eller min bror eller pojkvän är inte ondska. Hon är bara så förbannad politiskt korrekt, och vågar inte lyfta eller nämna det riktiga problemet, vilket är att vi har en importerad våg av våld gentemot kvinnor. Inte våga nämna härkomst som att det inte skulle spela någon roll.

• Håkan på Öland

Vet inte ens vem Frida Boisen är och har aldrig hört namnet förut och dessutom avstår jag från att klicka på länken till Aftonhoran - sossarnas blaska.  Skrattande

• MsFry
    KlantSmurfen skrev 2019-12-22 01:09:06 följande:
    "Vi kan diskutera svenska mäns våld mot kvinnor och vid andra tillfällen annat våld."

När feminister har fastnat för ideologi är kvinnor som offer och män som förövare det enda de vill och har pratat om de senaste 40 åren medan de förminskar allt annat, det blir aldrig "andra tillfällen" för dessa feminister.

Att ifrågasätta varför det bara är svenska mäns våld mot kvinnor som räknas är inte att styra bort uppmärksamheten, det gäller bara att kunna hålla flera tankar i huvudet samtidigt, men vissa är inte kapabla att göra det eftersom de inte vill att det ska handla om något annat. Verkar väldigt skitnödigt att kalla allt våld räknas för what-aboutism.

Det är väldigt smurfigt att se mäns våld mot män, kvinnors våld mot män, kvinnors våld mot kvinnor i relationer som "andra typer av brott" än mäns våld mot kvinnor. Det verkar som att man av någon anledning vill fortsätta som man alltid gjort, styra om all uppmärksamhet till mäns våld mot kvinnor.
    Våld i nära relationer är en typ av brott ja. Fler män än kvinnor slår ihjäl sin partner.

Nej, alla uppmärksamhet faller inte på mäns våld mot kvinnor.

Vad gör du själv för att lyfta problemet med kvinnors våld mot män son du nu påstår vara så stort? Förutom att vilja kväsa diskussionen om män som slår kvinnor.
  • sextiotalist
    Maya84 skrev 2019-12-22 04:34:36 följande:

[quote=80114117][quote-nick]Anonym (vitondska) skrev 2019-12-21 12:34:49 följande:[/quote-nick]

Nej, svenska män är inte ondska. Min pappa eller min bror eller pojkvän är inte ondska. Hon är bara så förbannad politiskt korrekt, och vågar inte lyfta eller nämna det riktiga problemet, vilket är att vi har en importerad våg av våld gentemot kvinnor. Inte våga nämna härkomst som att det inte skulle spela någon roll.

Var skriver hon att alla män är onda?

Hon skriver om de männen som är onda, inte om den stora majoriteten män som är vettiga.

Jag är också omgiven av bra män, inga mesiga män. Utan starka män som kan stå upp för sig själva utan trycka ner sin livskamrat mentalt eller fysiskt (Ja, jag tycker kvinnor som beter sig illa också är onda, har en manlig vän som blev fysiskt misshandlad av sin fd fru)
  • Överste Senap
    Kverulant67 skrev 2019-12-22 00:25:36 följande:

Tja vad tror du själv??? Om någon skriver att Svenska kvinnor är det som misshandlar svenska män mer än tvärtom (vilket är sant enligt SR) så tror jag nog att du skulle ta åt dej lite också...

Men det som stör mej mest med dessa sk "Svenska män" är att det men en annan bakgrund står för 4-5 ggr fler våldsbrott mot kvinnor. Varför då inkuldera alla Svenska män????

Jag tar inte åt mig en sekund av det hon skrev. Varför skulle jag?
  • Anonym (L)
    Anonym (vitondska) skrev 2019-12-21 23:40:50 följande:

Vet inte men man kan tydligt se hur media som aftonbladet gör skillnader, först hånar dom lamotte och säger att han tycker synd om sig själv, men när Boisen blir hotat du är alla svenska män svin som ska utrotas,, lite skillnad beroende på vem som blir hotad

Åter igen, Du ljuger medvetet (förmodligen av ideologiska skäl) när du påstår att Boisen sagt att alla svenska män är svin som ska utrotas. Hon skrev VÄLDIGT TYDLIGT att det inte rör sig om alla svenska män. Däremot för många svenska mån. Du håller inte med om att för många svenska män misshandlar? Är det en lagom mängd för dig?
  • Överste Senap
    Anonym (L) skrev 2019-12-22 10:00:59 följande:

Åter igen, Du ljuger medvetet (förmodligen av ideologiska skäl) när du påstår att Boisen sagt att alla svenska män är svin som ska utrotas. Hon skrev VÄLDIGT TYDLIGT att det inte rör sig om alla svenska män. Däremot för många svenska mån. Du håller inte med om att för många svenska män misshandlar? Är det en lagom mängd för dig?

Har försökt förklara detta flera gånger. Men som du säger, det är säkert av ideologiska skäl de avsiktligt vill misstolka vad hon skriver.
  • Anonym (vitondska)
    Anonym (L) skrev 2019-12-22 10:00:59 följande:
    Varför är det mer allvarlig när Bosien hotas än Lamottes 13 åriga dotter? Har jag idelogiska skäl? Vad har då Aftonbladet och Bosien? 
Svar på tråden Svenska män är ondskan!!