• Anonym (vitondska)

Svenska män är ondskan!!

Håller ni med Frida Boisen om att Svenska män är ondskan själva?

Eller kan det vara så att hennes eget hat och attacker får folk att bita tillbaka?

Vad tycker ni håller ni med henne eller inte?

Personligen tror jag man får det man sår   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-12-21 12:35
    www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/0nJLOg/jag-ar-lillfittan-som-ska-sta-till-svars

• Svar på tråden Svenska män är ondskan!!
  • Överste Senap
    Kverulant67 skrev 2019-12-21 22:35:21 följande:

Jag har redan svarat på det fast till andra....

Kan försöka igen då...

Frida skriver "Från just: Kränkta svenska män ? män som hatar kvinnor."

Är inte det en rättvis beskrivning över de som kallar henne muslimsubba, landsförrädare, lillfitta mm? Eller vad anser du om de som skriver så?
  • Ignoramus

Ja, det är väldigt tydligt vilken specifik grupp hon riktar sig till. Jag brukar ha svårt för ?inte alla män!!!?-retoriken redan när krönikören använder det svepande tilltalet ?män?, men här är hon ju extremt tydlig. Hur fan kan du ta åt dig, såvida du inte faktiskt är en kvinnohatare?

Kverulant67 skrev 2019-12-21 22:35:21 följande:

Jag har redan svarat på det fast till andra....

Kan försöka igen då...

Frida skriver "Från just: Kränkta svenska män ? män som hatar kvinnor."

• Mimosa86
    Kverulant67 skrev 2019-12-21 22:03:43 följande:

Skulle tro att dom (en väldigt liten del) reagerar på att få skit som dom inte gjort....

Skulle någon anklaga dej för något du är oskyldig till så skulle nog du också reagera....

Du menar den lilla klicken på 400+ män som skrivit till henne med personliga påhopp och hot istället för att bemöta henne i sakfråga?

Du menar att det är ok att hota att mörda och våldta en kvinna för att hon lyfter ett problem som man har en annan uppfattning om?

Hur kan det ens finnas i ens universum att utrycka sig på detta vis? Ponera att en man skulle skriva en krönika om fördelar han upplever kvinnor har i vårdnadstvister. Tror du på fullaste allvar att han skulle få 100 tals Mail från uppretade kvinnor som skulle hota med att gruppvåldta honom eller klippa hans familj? Knappast
  • Anonym (Aska)
    Överste Senap skrev 2019-12-21 22:38:15 följande:
    Är inte det en rättvis beskrivning över de som kallar henne muslimsubba, landsförrädare, lillfitta mm? Eller vad anser du om de som skriver så?

Det är förjävligt att kvinnor ska behöva få mejl med sådant skit. Tyvärr rätt vanligt även på sociala medier om en kvinna "dristar sig" att vara av en viss åsikt eller skriver om ämnen som vissa män drar upp i näsan och ser rött. Jag har själv drabbats av det och oftast är det män på yttersta högerkanten dvs anhängare av tex SD som går igång som tomtar och troll.
  • Anonym (vitondska)
    Anonym (Aska) skrev 2019-12-21 22:53:34 följande:

Det är förjävligt att kvinnor ska behöva få mejl med sådant skit. Tyvärr rätt vanligt även på sociala medier om en kvinna "dristar sig" att vara av en viss åsikt eller skriver om ämnen som vissa män drar upp i näsan och ser rött. Jag har själv drabbats av det och oftast är det män på yttersta högerkanten dvs anhängare av tex SD som går igång som tomtar och troll.
    Gå in på joakim lamotte FB sida och ta del av en del brev han får, där det står att hans dotter ska våldas sen mördas så fort han krtiserar invandringen och belyser dess kosekvenser ,där har du hat men de är väll inte så viktigt han är ju en vit man 
  • MsFry
    KlantSmurfen skrev 2019-12-21 21:35:56 följande:

Det finns många problem i samhället men som förövare räknas man bara om man är en man som slår en kvinna, som offer räknas man vara om man är en kvinna som blir slagen av en man. Det är uppenbart att ideologi är viktigast när någon ser samhället genom en ideologisk lins.Hedersrelaterat våld och förtryck - Nationellt centrum för kvinnofrid (NCK) - Uppsala universitet

Hedersförtryck kan drabba 240 000 ungdomar i Sverige enligt forskare | AftonbladetMäns utsatthet för våld i nära relationer - Nationellt centrum för kvinnofrid (NCK) - Uppsala universitetUtökat uppdrag våld i samkönade relationer - Nationellt centrum för kvinnofrid (NCK) - Uppsala universitetMän som våldtäktsoffer - Nationellt centrum för kvinnofrid (NCK) - Uppsala universitet

Det gäller att kunna hålla flera tankar i huvudet samtidigt. Vi kan diskutera svenska mäns våld mot kvinnor och vid andra tillfällen annat våld.

Om man inte av någon anledning vill styra bort uppmärksamheten från svenska mäns våld behöver man inte smälla upp länkar till andra typer av brott (som också diskuteras flitigt) så fort någon vill diskutera detta.

Det känns lite skitnödigt att göra så faktiskt. Lite what-aboutism.
  • Anonym (Aska)
    Anonym (vitondska) skrev 2019-12-21 23:04:50 följande:
    Gå in på joakim lamotte FB sida och ta del av en del brev han får, där det står att hans dotter ska våldas sen mördas så fort han krtiserar invandringen och belyser dess kosekvenser ,där har du hat men de är väll inte så viktigt han är ju en vit man 

Det är lika illa det men varför känner du att du måste kontra med ett annat exempel? Inte så att det är fel att göra det utan jag är mera nyfiken på varför.
  • Anonym (L)
    Anonym (vitondska) skrev 2019-12-21 23:04:50 följande:

Är det kvinnor som skriver så till honom?
  • Anonym (Irkutsk)

"Svenska män, sluta slå kvinnorna ni lever med"

Lämplig rubrik för att locka läsare med starka åsikter i invandrarfrågan.

"Jag är lillfittan som ska stå till svars"

Inte lika genomtänkt rubrik, möjligen styrd av känslor hos skribenten.

Tycker egentligen inte det finns så mycket att diskutera. Skribenten har valt att skriva svenska män - och inte bara män av en anledning i rubriken. För att provocera och sticka ut, få folk att läsa. En del av publiken som hör till skaran provocerade valde att kommentera, vilket borde varit väntat.

• Kverulant67
    Mimosa86 skrev 2019-12-21 22:49:04 följande:
    Du menar den lilla klicken på 400+ män som skrivit till henne med personliga påhopp och hot istället för att bemöta henne i sakfråga?

Du menar att det är ok att hota att mörda och våldta en kvinna för att hon lyfter ett problem som man har en annan uppfattning om?

Hur kan det ens finnas i ens universum att utrycka sig på detta vis? Ponera att en man skulle skriva en krönika om fördelar han upplever kvinnor har i vårdnadstvister. Tror du på fullaste allvar att han skulle få 100 tals Mail från uppretade kvinnor som skulle hota med att gruppvåldta honom eller klippa hans familj? Knappast
    Var har jag skrivit det????

Jag tar bara avstånd från att kasta skit över fel grupp och försöka skuldbelägga alla oss Svenska män, är det så svårt att förstå???

Var morden och misshandeln finns vet alla. men det är ett stort no-no att nämna vilka som är förövarna....
Svar på tråden Svenska män är ondskan!!