• Anonym (vitondska)

Svenska män är ondskan!!

Håller ni med Frida Boisen om att Svenska män är ondskan själva?

Eller kan det vara så att hennes eget hat och attacker får folk att bita tillbaka?

Vad tycker ni håller ni med henne eller inte?

Personligen tror jag man får det man sår   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-12-21 12:35
    www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/0nJLOg/jag-ar-lillfittan-som-ska-sta-till-svars

• Svar på tråden Svenska män är ondskan!!
  • Kverulant67
    Anonym (Undrande) skrev 2019-12-21 21:35:11 följande:
    Den otroligt lilla delen har ihjäl kvinnan i ca 17 fall per år.
    Jag vet inte vad du tycker, men för mig och många andra är det 17 fall för mycket.
    Och var har du statistiken på att det är Svenska män som utför det?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (vitondska) skrev 2019-12-21 12:34:49 följande:

Håller ni med Frida Boisen om att Svenska män är ondskan själva?

Eller kan det vara så att hennes eget hat och attacker får folk att bita tillbaka?

Vad tycker ni håller ni med henne eller inte?

Personligen tror jag man får det man sår   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-12-21 12:35
    www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/0nJLOg/jag-ar-lillfittan-som-ska-sta-till-svars

Jag har inte läst hela tråden men känner spontant att ja, det må vara endast ett fåtal män som våldtar, misshandlar och mördar, men så länge de resterande "snälla" männen är tysta och bara tittar på så tolkar i alla fall jag det som att de inte tycker att det är så farligt. Tystnad brukar som bekant betyda medhåll. 
  • Kverulant67
    Anonym (Hmm) skrev 2019-12-21 21:53:51 följande:
    Uppenbarligen fler än vad jag kunnat ana, med tanke på de många reaktionerna från uppenbart kränkta män.
    Skulle tro att dom (en väldigt liten del) reagerar på att få skit som dom inte gjort....

Skulle någon anklaga dej för något du är oskyldig till så skulle nog du också reagera....
  • Anonym (Undrande)
    Kverulant67 skrev 2019-12-21 21:58:18 följande:
    Och var har du statistiken på att det är Svenska män som utför det?
    Det har jag inte, siffran kommer från Leif GW Persson, professor emeritus i kriminologi vid Stockholms Universitet och anställd vid Rikspolisstyrelsen i 40 år.
    Efter alla de där åren tror jag att han har ett hum om vad han pratar om.
    Fast just det, han har ju inte gjort sig känd för att skilja på svenskar och Svenskar på det där populistiska sättet, så det kan tänkas att han räknar med även utländska män.

Det skulle oavsett vara för mycket med ett, och vi vet att svenska helyllegrabbar har ihjäl sina fruar/sambos/flickvänner, det är ingen nyhet. Oftast genom strypning eller med kniv.
  • Ignoramus

Är man någorlunda normalt funtad reagerar man med:

Herregud vad sjukt det är, vad får dessa stackars kvinnor stå ut med? Av en man som de lever med, som säger att han älskar henne, som hon delar säng med? Vad kan vi göra för att stoppa det här?

Och inte ?hörredu din lillfitta, nu ska du allt få stå till svars!?

Kverulant67 skrev 2019-12-21 22:03:43 följande:

Skulle tro att dom (en väldigt liten del) reagerar på att få skit som dom inte gjort....

Skulle någon anklaga dej för något du är oskyldig till så skulle nog du också reagera....

• Överste Senap

Hur vore det att besvara frågor du får ställda till dig?
  • Anonym (Undrande)
    Ignoramus skrev 2019-12-21 22:10:52 följande:

Är man någorlunda normalt funtad reagerar man med:

Herregud vad sjukt det är, vad får dessa stackars kvinnor stå ut med? Av en man som de lever med, som säger att han älskar henne, som hon delar säng med? Vad kan vi göra för att stoppa det här?

Och inte ?hörredu din lillfitta, nu ska du allt få stå till svars!?

Såvida man inte känner sig träffad och försöker blanda in hedersförtryck som någon sorts försvar då...
  • Kverulant67
    Överste Senap skrev 2019-12-21 22:11:43 följande:
    Hur vore det att besvara frågor du får ställda till dig?
    Jag har redan svarat på det fast till andra....
    Kan försöka igen då...
    Frida skriver "Från just: Kränkta svenska män ? män som hatar kvinnor."
  • Anonym (Hmm)

Så om någon skrev en krönika som börjar ?svenska kvinnor sluta valfritt ämne?, så skulle jag automatiskt känna mig träffad och skriva hatmail till krönikören? Varför då?
  • Anonym (Hmmmm)

Det jag tycker är ytterst märkligt är att alla män går bärsärk fast hon tydligt skriver -inte alla män-. Men de blir förbannade på henne och andra kvinnor istället för att bli förbannade på den klick som förstörd för så många. Hur går det ihop?

Mäns våld mot kvinnor är ett jätteproblem. Och många män hävdar bestämt att detta är ett problem som kom med invandringen. Medan en massa METOO trådar vittnar om hur vanligt det är även bland svenska män.

Män skriver till Frida B att detta enbart är ett invandrar problem och att svenska män inte begår övergrepp på kvinnor, samtidigt som de i nästkommande mening hotar henne med våldtäkt, tortyr och mord. Hur går det ihop? Är de så korkade att de inte ser hyr de motsäger sig själva?

Svar på tråden Svenska män är ondskan!!