• Anonym (vitondska)

Svenska män är ondskan!!

Håller ni med Frida Boisen om att Svenska män är ondskan själva?

Eller kan det vara så att hennes eget hat och attacker får folk att bita tillbaka?

Vad tycker ni håller ni med henne eller inte?

Personligen tror jag man får det man sår   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-12-21 12:35
    www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/0nJLOg/jag-ar-lillfittan-som-ska-sta-till-svars

• Svar på tråden Svenska män är ondskan!!
  • Postman
    Anonym (Undrande) skrev 2019-12-21 17:55:36 följande:

Det jag inte för mitt liv kan begripa är att om man vet att en krönikör skriver saker som man själv tycker är rena skiten, varför läser man då?
    Jag tål inte Alex Schulman, jag tycker att han är en komplett idiot på två ben - och just därför skulle det aldrig falla mig in att läsa en enda bokstav av hans smörja (inte ens när rubriken hintar till att det handlar om något som jag är intresserad av).
    Det retar mig att ens se att den där fjanten har fått ännu en text publicerad av Expressen, men det får jag leva med - men jag läser minsann inte.
    Man har ju faktiskt det valet, eller hur?

Jag gör det för att vi har ett demokratiskt samhälle och det intresserar mig vad andra tycker och för att det skulle bli förbannat tråkigt om jag bara utbytte eller läste åsikter från människor som tycker som mig. Jag tror fler skulle behöva möta människor med olika åsikter, det skulle vara utvecklande för hela vårt samhälle.
  • Anonym (Anna)

Det lustiga är att när man läser här på FL och på FB, så framgår det tydligt att samma  signaturer som håller med TS, dvs tar åt sig så fort någon skriver något om svenska män, det är samma signaturer som gärna själv klumpar ihop alla invandrare och alla feminister.

Det som kännetecknar dessa män är att de har väldig dålig läsförståelse samt slutledningsförmåga. De drivs av att vara  offer, vill ha någon att trycka ner. Sorgligt. 

• Postman
    Anonym (Aska) skrev 2019-12-21 18:00:22 följande:

Det gör det säkert men nu valde hon detta sätt (och kan man inte särskilja att det inte gäller varje enskild svensk man utan den grupp som misshandlar) och blir upprörd över det så är man ju säkerligen en del av det växande svenska syndromet "skitkränkt"
    Kan hon inte uttrycka sig bättre än så, så har vi en usel journalistutbildning eller styrning utav tidningen.
  • Anonym (Anna)
    Postman skrev 2019-12-21 18:06:44 följande:
    Kan hon inte uttrycka sig bättre än så, så har vi en usel journalistutbildning eller styrning utav tidningen.
    Ska du inte gå in i tråden som heter "Invandrare och problem", och säga åt dom att inte klumpa ihop alla invandrare? 

Så det är bara de som uttrycker sig korrekt som ska få yttra sig, eller hur ska man tolka inlägget?
  • Postman
    Anonym (Anna) skrev 2019-12-21 18:10:05 följande:
    Ska du inte gå in i tråden som heter "Invandrare och problem", och säga åt dom att inte klumpa ihop alla invandrare? 

Så det är bara de som uttrycker sig korrekt som ska få yttra sig, eller hur ska man tolka inlägget?
    Jag kräver långt mer utav en journalist som skriver på en utav Sveriges ledande tidningar än anonyma skribenter på allehanda forum.
  • Anonym (Undrande)
    Postman skrev 2019-12-21 18:02:16 följande:
    Jag gör det för att vi har ett demokratiskt samhälle och det intresserar mig vad andra tycker och för att det skulle bli förbannat tråkigt om jag bara utbytte eller läste åsikter från människor som tycker som mig. Jag tror fler skulle behöva möta människor med olika åsikter, det skulle vara utvecklande för hela vårt samhälle.
    Det skulle det absolut, och jag är varm anhängare av vår åsikts- och yttrandefrihet.
    Det som blir lite märkligt för mig är att man ägnar tid och energi först åt en skribent man i princip vet kommer att reta upp en, och sedan ännu mer åt att hata den skribenten - förstår du hur jag menar? Vad hoppas man få ut av det? Att skribenten ändrar sig? Slutar skriva? Då är det ju enklare att bara hoppa över vissa skribenter.
  • Postman
    Anonym (Undrande) skrev 2019-12-21 18:14:23 följande:
    Det skulle det absolut, och jag är varm anhängare av vår åsikts- och yttrandefrihet.
    Det som blir lite märkligt för mig är att man ägnar tid och energi först åt en skribent man i princip vet kommer att reta upp en, och sedan ännu mer åt att hata den skribenten - förstår du hur jag menar? Vad hoppas man få ut av det? Att skribenten ändrar sig? Slutar skriva? Då är det ju enklare att bara hoppa över vissa skribenter.
    Ja att hata hjälper föga, det blir snarare tvärt om reaktion. Återigen jag tror eller tycker inte man ska ge dessa fula ord och hatarbrev onödigt utrymme. Anmäl det som är grovt och tig de andra. De som vill diskutera seriöst kan man ju ta en diskussion med om man vill.

Men jag kan förstå att hennes krönika (krönikor) får reaktioner sen är det sorgligt att folk uttrycker sig som de gör. Sen tror jag väl inte att de själva vill att bara dom som håller med är dom som läser deras krönikor, antar att de också jagar klick och vill sticka ut för att på så sätt få än mer läsare.
  • Anonym (Undrande)

Förresten är Frida Boisen inte ensam om att ha hjärtefrågor;
    - Göran Greider är fortfarande kvar i 68-rörelsen på något vis
    - Hanne Kjöller vet minsann allt som finns att veta om sjukvård
    - Anna Bäsén vet också allt som finns att veta om sjukvård, fast från andra hållet
    - Jan Guillo har ett helt menageri av höga hästar, och tycks sitta inne med någon slutgiltig sanning om precis allting
    - Katrin Zytomierska är självutnämnd expert på allt som har med hälsa, träning och välmående att göra
    - Linda Skugge och Cissi Wallin är alltid arga. På allt och alla. Jämt.

Och sådär håller det på - så varför reta upp sig så till den milda grad över Frida Boisen?

• sextiotalist
    Postman skrev 2019-12-21 18:13:54 följande:

Jag kräver långt mer utav en journalist som skriver på en utav Sveriges ledande tidningar än anonyma skribenter på allehanda forum.

Det är inte ledarsidan det rör sig om utan en krönika. En krönika kan skrivas av vem som helst. Du kan skriva en krönika och be att få den publicerad
  • Anonym (så jävla dum tråd!)
    Anonym (vitondska) skrev 2019-12-21 17:55:07 följande:
    Är du en sån där manshatare som inte rakar dig under armarna? 
    Nu börja tråden balla ur, verkligen. Har läst så här långt (till detta inlägg men nu fick jag ärligt talat nog) 
Svar på tråden Svenska män är ondskan!!