• Anonym (vitondska)

Svenska män är ondskan!!

Håller ni med Frida Boisen om att Svenska män är ondskan själva?

Eller kan det vara så att hennes eget hat och attacker får folk att bita tillbaka?

Vad tycker ni håller ni med henne eller inte?

Personligen tror jag man får det man sår   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-12-21 12:35
    www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/0nJLOg/jag-ar-lillfittan-som-ska-sta-till-svars

• Svar på tråden Svenska män är ondskan!!
  • Anonym (Irkutsk)

"Svenska män, sluta slå kvinnorna ni lever med"

Lämplig rubrik för att locka läsare med starka åsikter i invandrarfrågan.

"Jag är lillfittan som ska stå till svars"

Inte lika genomtänkt rubrik, möjligen styrd av känslor hos skribenten.

Tycker egentligen inte det finns så mycket att diskutera. Skribenten har valt att skriva svenska män - och inte bara män av en anledning i rubriken. För att provocera och sticka ut, få folk att läsa. En del av publiken som hör till skaran provocerade valde att kommentera, vilket borde varit väntat.

• Anonym (L)
    Anonym (Aska) skrev 2019-12-21 23:12:01 följande:

Det är lika illa det men varför känner du att du måste kontra med ett annat exempel? Inte så att det är fel att göra det utan jag är mera nyfiken på varför.

Han är uppenbarligen upprörd över vad Lamotte får höra och han är lika uppenbart inte upprörd över vad Frida Biosen får höra.
  • Anonym (Hmm)

[quote=80115200][quote-nick]Anonym (vitondska) skrev 2019-12-21 23:04:50 följande:[/quote-nick]Gå in på joakim lamotte FB sida och ta del av en del brev han får, där det står att hans dotter ska våldas sen mördas så fort han krtiserar invandringen och belyser dess kosekvenser ,där har du hat men de är väll inte så viktigt han är ju en vit man [/Och dessa hatmail är mestadels skickade av aggressiva kvinnor och barn?

• Anonym (LC)
    Anonym (Aska) skrev 2019-12-21 15:13:02 följande:

Vad är fel med den rubriken? Arga kränkta män som hatar kvinnor finns även av svensk härkomst. Tillhör man inte själv den gruppen behöver man väl inte ens ta åt sig?
    Intressant sätt att se på det...
  • Anonym (Aska)
    Anonym (L) skrev 2019-12-21 23:16:12 följande:
    Han är uppenbarligen upprörd över vad Lamotte får höra och han är lika uppenbart inte upprörd över vad Frida Biosen får höra.

Det ligger nog något i det.
  • Anonym (L)
    Anonym (Irkutsk) skrev 2019-12-21 23:15:11 följande:

Tycker egentligen inte det finns så mycket att diskutera. Skribenten har valt att skriva svenska män - och inte bara män av en anledning i rubriken. För att provocera och sticka ut, få folk att läsa. En del av publiken som hör till skaran provocerade valde att kommentera, vilket borde varit väntat.

Anonym (Irkutsk) skrev 2019-12-21 23:15:42 följande:

Men du blir inte provocerad om någon hävdar att invandrare begår brott då majoriteten av dem ej gör det?

Då är det ok att generalisera?
  • Anonym (LC)
    jeanette02 skrev 2019-12-21 16:58:14 följande:

Så tröttsamt. Hon försöker klumpa ihop alla Svenska män, och det är precis vad hon gör även om hon försöker lägga till att det minsann inte är alla Svenska män.

Vill hon göra en bättre variant av Linnea Claesson eller...

Internationellt sett är svenska män inte så våldsamma alls. Rötägg finns överallt. I vissa andra kulturer är det inte ens ett brott att slå sin kvinna. Eller våldta. Hur är det för de kvinnorna som även de, har sin beskärda del av män som dricker, utsätts för vanlig kvinnomisshandel förutom det kulturella, religiösa förtryck/misshandel som hela tiden ligger och lurar. Även om det säkert också finns det omvända, män som respekterar och är snälla mot sina kvinnor/döttrar i patriarkala förtrycksländer.

Bra skrivet!
  • Anonym (Aska)
    Anonym (LC) skrev 2019-12-21 23:16:36 följande:
    Intressant sätt att se på det...

Intressant vet jag inte. Men krasst borde det vara möjligt att ha två tankar igång samtidigt.
  • Anonym (LC)
    Anonym (Aska) skrev 2019-12-21 23:20:13 följande:

Intressant vet jag inte. Men krasst borde det vara möjligt att ha två tankar igång samtidigt.
     Mycket intressant... 
  • Anonym (Irkutsk)
    Anonym (L) skrev 2019-12-21 23:19:30 följande:

Men du blir inte provocerad om någon hävdar att invandrare begår brott då majoriteten av dem ej gör det?

Då är det ok att generalisera?

Det är ok att skriva vad man vill i en krönika (personliga åsikter).
Svar på tråden Svenska män är ondskan!!