• MsFry

Svenska män är ondskan!!

Postman skrev 2019-12-21 14:47:23 följande:

Hon inleder sin krönika i fetstil med - Från just: Kränkta svenska män ? män som hatar kvinnor.

Sen tror jag stormen också är en följd av hennes tidigare avsky_män krönikor.

Men hon skriver ingenstans att det gäller alla män. Varför då ta åt sig och göra sig själv till en av dem hon pekar ut? Det är ju så korkat så det sjunger om det.
  • MsFry
    Postman skrev 2019-12-21 15:29:54 följande:

Ja du kan tycka det är en feltolkning men många gör det inte, man måste vara försiktig med det skrivna ordet när man som hon skriver krönikor i en utav sveriges största tidningar. Man kan vara riktigt kritisk till mycket utan för den skulle tillskriva halva sveriges befolkning något som ett fåtal gör. Som sagt så tycker jag personligen att detta skuldbeläggandet av alla män är så sjukt uttjatat och det gör snarare att man tröttnar och för min del inte bryr sig alls.

Hon skrev i en tidigare krönika denna rubriken:Svenska män, sluta slå kvinnorna ni lever med

www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/3JK8lA/svenska-man-sluta-sla-kvinnorna-ni-lever-med

Det ska till en extrem vantolkning för att man ska göra den tolkningen av hennes text. Det är liksom de facto inte det hon skriver. Alls. Och alla de som skickar diverse hat och hot till henne bevisar ju bara att de faktiskt hör till den kategorin hon vänder sig till.
  • MsFry
    Postman skrev 2019-12-21 16:59:00 följande:

Håller inte med alls. Som sagt så kan jag förstå att folk reagerar på det, det är ingen ursäkt för att vräka ur sig fula ord men det börjar bli rätt tjatigt med dessa avsky_män_krönikor.

Ska vi inte prata om mäns våld och hat mot kvinnor menar du? För det är det hon skriver om. Tycker du att det är jobbigt att läsa? Prova att vara måltavla för våldet och hatet istället...
  • MsFry
    Postman skrev 2019-12-21 20:02:40 följande:

Oja det är sant jag håller med fast någonstans så finns det ändå en form av gräns hur man för fram sina åsikter. Visst vi har åsikt-och yttrandefrihet men man behöver inte alltid nyttja den rätten bara för att man kan liksom. Det fick Charlie Hebdo i Frankrike erfara, man nyttjade sin rätt men till slut rann det över för några och det kostade sen också. Jag försvarar inte det hemska men hade tidningen visat det minsta respekt och inte korsat den gränsen så hade några kanske levt idag istället.

Ibland är det inte fel att bara visa respekt, säga det med andra välvalda ord eller bara vara tyst även om vi får säga vad vi vill istället för att hela tiden ligga på gränsen. En del uppfattar det som censur då men som sagt så vill inte jag se det så.

Nu gled vi kanske iväg och jag stannar här, nog sagt för min del denna tråden. Tack för att du delade delade med dig av dina tankar och infallsvinklar.

Men varför har du ett problem med att hon påtalar problemet med att det finns många män som systematiskt misshandlar och hotar kvinnor? Vad är det med det som är att gå över en gräns?
  • MsFry
    KlantSmurfen skrev 2019-12-21 21:35:56 följande:

Det finns många problem i samhället men som förövare räknas man bara om man är en man som slår en kvinna, som offer räknas man vara om man är en kvinna som blir slagen av en man. Det är uppenbart att ideologi är viktigast när någon ser samhället genom en ideologisk lins.Hedersrelaterat våld och förtryck - Nationellt centrum för kvinnofrid (NCK) - Uppsala universitet

Hedersförtryck kan drabba 240 000 ungdomar i Sverige enligt forskare | AftonbladetMäns utsatthet för våld i nära relationer - Nationellt centrum för kvinnofrid (NCK) - Uppsala universitetUtökat uppdrag våld i samkönade relationer - Nationellt centrum för kvinnofrid (NCK) - Uppsala universitetMän som våldtäktsoffer - Nationellt centrum för kvinnofrid (NCK) - Uppsala universitet

Det gäller att kunna hålla flera tankar i huvudet samtidigt. Vi kan diskutera svenska mäns våld mot kvinnor och vid andra tillfällen annat våld.

Om man inte av någon anledning vill styra bort uppmärksamheten från svenska mäns våld behöver man inte smälla upp länkar till andra typer av brott (som också diskuteras flitigt) så fort någon vill diskutera detta.

Det känns lite skitnödigt att göra så faktiskt. Lite what-aboutism.
  • MsFry
    Kverulant67 skrev 2019-12-21 23:39:35 följande:

Och hela feministmaffian här på FL går igång när vi oskyldiga klagar....

Om du är oskyldig är du uppenbarligen inte en av de svenska män som avses. Varför då ta åt dig?
  • MsFry
    Kverulant67 skrev 2019-12-22 00:25:36 följande:

Tja vad tror du själv??? Om någon skriver att Svenska kvinnor är det som misshandlar svenska män mer än tvärtom (vilket är sant enligt SR) så tror jag nog att du skulle ta åt dej lite också...

Men det som stör mej mest med dessa sk "Svenska män" är att det men en annan bakgrund står för 4-5 ggr fler våldsbrott mot kvinnor. Varför då inkuldera alla Svenska män????

Nej självklart skulle jag inte ta åt mig det minsta av det. Man måste ha någon grav form av lässvårighet för att ta åt sig av det. Om man inte tillhör den gruppen som slåss förstås.
  • MsFry
    KlantSmurfen skrev 2019-12-22 01:09:06 följande:
    "Vi kan diskutera svenska mäns våld mot kvinnor och vid andra tillfällen annat våld."

När feminister har fastnat för ideologi är kvinnor som offer och män som förövare det enda de vill och har pratat om de senaste 40 åren medan de förminskar allt annat, det blir aldrig "andra tillfällen" för dessa feminister.

Att ifrågasätta varför det bara är svenska mäns våld mot kvinnor som räknas är inte att styra bort uppmärksamheten, det gäller bara att kunna hålla flera tankar i huvudet samtidigt, men vissa är inte kapabla att göra det eftersom de inte vill att det ska handla om något annat. Verkar väldigt skitnödigt att kalla allt våld räknas för what-aboutism.

Det är väldigt smurfigt att se mäns våld mot män, kvinnors våld mot män, kvinnors våld mot kvinnor i relationer som "andra typer av brott" än mäns våld mot kvinnor. Det verkar som att man av någon anledning vill fortsätta som man alltid gjort, styra om all uppmärksamhet till mäns våld mot kvinnor.
    Våld i nära relationer är en typ av brott ja. Fler män än kvinnor slår ihjäl sin partner.

Nej, alla uppmärksamhet faller inte på mäns våld mot kvinnor.

Vad gör du själv för att lyfta problemet med kvinnors våld mot män son du nu påstår vara så stort? Förutom att vilja kväsa diskussionen om män som slår kvinnor.
  • MsFry
    Anonym (vitondska) skrev 2019-12-26 11:09:54 följande:

Om någon är träffat här är det väll du som despreat försöker anklaga alla som inte tycker som dig för att vara kvinnomisshandlare, Allt för att tysta debatten , Du och andra män? vem har gjort dig till talesman för andra män? 

Tar man åt sig av kategorin ?svensk man som misshandlar kvinnor? är det inte en felaktig slutsats att dra att personen som tar åt sig misshandlar kvinnor.
Svar på tråden Svenska män är ondskan!!