• boshab

BIM januari

Hittade ingen BIM-tråd för januari så skapar en nu. Längtar så efter ett plus och hoppas att jag 2020 kommer få uppleva det!

4/1 - boshab

• Svar på tråden BIM januari
  • dudetten
    Sofieelises skrev 2020-01-04 19:48:15 följande:

Det var det dummaste jag hört, det ska du inte bry dig om! Isåfall skulle inte jag blivit gravid med min trea (vid det tillfället hade jag en treåring och en sjumånaders bebis som knappt sovit ett dugg sen förlossningen, var så trött att jag inte visste mitt namn ens en gång).

Håller tummarna för dig (och du, äl+6 är SÅ tidigt, ge inte upp hoppet förräns typ äl+13 skulle jag säga ;) styrkekram!!

Tack för den fina peppen <3
  • ETA92

Skippade alla tester denna månaden och kört på att ligga regelbundet istället (varannan dag). Tyvärr gav aldrig äl-testen något positivt de två andra månaderna så därför skippade jag dem nu pga satte sig i huvudet och blev jobbigt!

Äl enligt min app Flo (14 dagar efter första mensadag) var 1 januari men har legat varannan dag med sambon efter mensens slut. På nyår mådde jag sjukt illa, kunde knappt äta och alkoholen gjorde det absolut inte bättre, dagarna nu efteråt har varit förskräckligt med molvärk i vänster sida som gått ner i båda benen, trött, illamående med jämna mellanrum under dagarna och ömma bröstvårtor, huvudvärk och sjukt svullen mage. Jag hade bestämt att ej ta ett gravtest men kunde inte hålla mig... Visade inte ens ett svagt streck utan bara negativt. Jag förstår att inget visas ifall jag hade blivit gravid på nyår utan jag hoppades på att jag redan var gravid innan dess i så fall. Nu undrar jag varför jag känner såna här symptom som jag aldrig gjort innan och jag hoppas innerligt att mensen inte kommer om 11 dagar... Vad tänker ni?! :/

• dudetten
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-04 20:09:14 följande:

Ni som är på ÄL + 6 och uppåt, har ni några symtom eller känningar?

Är på ÄL+6 idag och känner ingenting! Har haft ont i brösten vid något tillfälle men det har försvunnit så det var nog bara hormoner vid ägglossningen :) själv då?
  • Önskarbebis2020
    dudetten skrev 2020-01-04 20:42:35 följande:

Är på ÄL+6 idag och känner ingenting! Har haft ont i brösten vid något tillfälle men det har försvunnit så det var nog bara hormoner vid ägglossningen :) själv då?

Är på samma, ÄL + 6 och har bara känt lite molvärk i rygg och mage annars ingenting haha tror det är hormoner från ÄL precis som du säger har inga förhoppningar denna cykel pga tempen som varit konstig men vill sååå gärna plussa snart.
  • dudetten
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-04 20:45:07 följande:

Är på samma, ÄL + 6 och har bara känt lite molvärk i rygg och mage annars ingenting haha tror det är hormoner från ÄL precis som du säger har inga förhoppningar denna cykel pga tempen som varit konstig men vill sååå gärna plussa snart.

Har du BIM 14/1? Jag har BIM 13/1. Hade positivt på ÄL-test 28?e så då måste jag ha räknat rätt? :)

Mäter du din ÄL med temp?
  • Arneliis

Jag har bim 10/1. Vi tror att vi prickat bra kring ägglossningen. Myst både innan och kring ägglossningen. De senaste dagarna har jag haft väldigt ont i nedre delen av ryggen sant molnande värk och hugg i äggstockarna. Jag har även lite förhöjd temp. Inget av dessa symptom brukar jag ha innan mens. Igårkväll fick jag så ont så jag knappt kunde sova.

Är på äl+8 idag. Vad tror ni? Kan det vara tecken på graviditet? Någon med liknande symptom?

• Queenofspades
    Freya18 skrev 2020-01-04 17:54:04 följande:

Dagarna går alltid så himla sakta efter ägglossning.. Jag är bara på ÄL+4. Sen är det så jobbigt att jag inte riktigt kan analysera symptom innan BIM för jag lider av pms och då är symptomen lika med eventuell graviditet. En vecka innan mens brukar jag bli lätt illamående, få humörsvängningar, ändrad aptit och sömn osv. Har flera gånger trott att jag har varit gravid, men det har bara varit pms som bråkar. :/

Vi är bara inne på riktigt försök nr 1 denna cykel, men kommer aldrig heller kunna tyda några graviditetssymptom då jag med lider av pms.. Får samma symptom utom illamåendet, men jävligt ömma bröst också.
  • Stoltmoster
    dudetten skrev 2020-01-04 20:40:06 följande:

Tack för att du ger mig hopp och stort grattis till plusset <3 får testa mig igen vid ÄL+11. Vilket gravtest tog du?

Tack snälla, vågar inte tro de än bara. Hade utomkvedshavandeskap för ca 2 månader sen så är livrädd. Jag tog apotekets egna och rfsu. Vilket visade svagt på båda :) ska prova i morgon bitti igen se om de e starkare
  • sarakarolina

Hej på er! Jag har bim den 11 januari. Jag har sedan äl haft molvärk som blivit "värre" eller snarare starkare. Jag känner mig också öm i ryggslutet. Sedan en vecka tillbaka har jag även ömma bröst. Och mitt humör senaste dagarna har varit upp-och-ner (stackars min sambo). Förutom molvärken så känns det som att det spänner i livmodern. Detta är så spännande!! :D

Första gången jag var gravid var i september/oktober. Den graviditeten slutade i mf i vecka 6+2. Vid den graviditeten hade jag något fruktansvärt ont i brösten några dagar efter äl. Jag kunde vakna under natten av smärta för att jag typ stött till de eller vridit på mig i sängen. Inte alls lika illa nu som då.

3/1 - Planerarbarn19

4/1 - boshab, Fnissnet, BonusCamilla, Linjana

5/1- saran92

7/1- scrootie, Hoppas96, sussiew

8/1 - SofiaSamuelson89, Nixtie

9/1- Barbrastreisand

10/1 - Nataliaaa91, Jsv17, Arneliis , Tigu

11/1 - MW90, Sarakarolina

12/1 - Mevi1315 , Emalie

13/1- Lyra78, lillagullefjun

14/1 - Önskarbebis2020, Etaj, elviramaria

15/1 - Queenofspades

16/1 - JeSuisMoi, sofieelises

17/1 - Planerarsyskon2020

18/1 Snarttrettiochtrevar89, mandy93

19/1 - LittleBiscuit2020, myownworstenemy

22/1 Höstlöv123

23/1 rmj

25/1 - Nicci, Erla91

26/1 EllaLo

27/1 - Link92, Beeeckisen93

29/1 Loea

31/1 Supertrio

Plussat:

saran92

hoppas96

Sussiew

• Önskarbebis2020
    dudetten skrev 2020-01-04 20:57:41 följande:

Har du BIM 14/1? Jag har BIM 13/1. Hade positivt på ÄL-test 28?e så då måste jag ha räknat rätt? :)

Mäter du din ÄL med temp?

Nä ÄL kom 1 dag tidigare så har bim 13/1 som dig hade pos ÄL test 27e och 28e

Ja precis jag tempar också för att försöka se ett mönster. Dock har jag inte tempat samma tid eller sovit lika många timmar (mannen är sjuk så han hostar om nätterna) så jag vet att jag nog har lite ogiltiga tempningar.
Svar på tråden BIM januari