• boshab

BIM januari

Hittade ingen BIM-tråd för januari så skapar en nu. Längtar så efter ett plus och hoppas att jag 2020 kommer få uppleva det!

4/1 - boshab

• Svar på tråden BIM januari
  • Loea
    JenniferO skrev 2020-01-03 18:21:38 följande:

Tog ett test idag som ser helnegativt ut. Har bim på tisdag. Är det kört då? Äl+9 idag. Tog ut min spiral den 6 december och NC hittade äl den 25e. Haft molvärk sen Äl och nu ömma bröst..

Nej inte alls! Man är väldigt olika och det kan även vara olika med olika graviditeter. Det som är säkrast är att vänta med att testa till bim. Tidiga test kan ge felaktiga resultat, positivt som negativt. Jag litar personligen aldrig på något som visas mer än två dagar innan bim, skulle bli så sjukt besviken om jag inbillar mig ett sträck eller får ett som sen försvinner.. När är bim för dig?
  • Loea
    MissJibs skrev 2020-01-03 20:41:54 följande:

D här e MINST sagt skumt! Testade neg me gravtest 23/12Fick mens 25/12, startade lindrigt till att öka 26e o då blöder jag rejält (som jag brukar vid mens) + 3e samt 4e dagen. Sen lindrig igen så jag bara behöver trosskydd. E på dag 10 nu. Köpte hem ÄL stickor från tradera för att se om jag ens fått tbx ÄL efter förlossningen. Testade ikväll vid18 tiden bara för att se hur de funkar o då fick jag fullt utslag. Skrev i en annan tråd för att kolla om ngn hade erfarenheter av dessa men fick till svar att jag kanske e gravid trots min mens. Jag tänkte "hmm... Aldrig hört ngn som har haft sån kraftig blödning under sin grav... inte ens lönt att testa." Men jag kunde inte lägga d åt sidan utan tog en Tento teststicka o testade... visst f*n va d positivt. Antar att man får vänta några dagar o se om d håller sig kvar eller om man fått ett missfall. Ngn som varit me om liknande?

Men wow vad roligt om det är så!! :D vilken vändning isf. Fasen man vet verkligen aldrig känns det som! Hoppas att det håller i sig!! Grattis!
  • MissJibs
    Loea skrev 2020-01-03 20:45:00 följande:

Men wow vad roligt om det är så!! :D vilken vändning isf. Fasen man vet verkligen aldrig känns det som! Hoppas att det håller i sig!! Grattis!

Jag e MINST sagt förvirrad. Blöder som om jag hade mens. Rikligt så jag behöver tampong + binda i 3 dagar. Nu skilde d sig sen att jag enbart behövde använda trosskydd resterande dagar. 10 dagar mens o pos på gravtest.... whaaaat lixom. Nåja.antar att jag får vänta några dagar o se om d håller i sig annars e d ett missfall.
  • Loea
    MissJibs skrev 2020-01-03 20:50:46 följande:

Jag e MINST sagt förvirrad. Blöder som om jag hade mens. Rikligt så jag behöver tampong + binda i 3 dagar. Nu skilde d sig sen att jag enbart behövde använda trosskydd resterande dagar. 10 dagar mens o pos på gravtest.... whaaaat lixom. Nåja.antar att jag får vänta några dagar o se om d håller i sig annars e d ett missfall.

Ja shit förstår att du är chockad! Inte hade man väntat sig det efter en "mens" liksom. Men så roligt om det håller sig! Kroppen är verkligen lurig alltså. Du får hålla oss uppdaterade!
  • MissJibs
    Loea skrev 2020-01-03 21:01:51 följande:

Ja shit förstår att du är chockad! Inte hade man väntat sig det efter en "mens" liksom. Men så roligt om det håller sig! Kroppen är verkligen lurig alltså. Du får hålla oss uppdaterade!

Absolut :)
  • Queenofspades

Hoppar in här jag med! Försök nr 1 på första barnet för mig, 3e för min sambo. ÄL idag och BIM 15/1.

2/1 - juliaslife

3/1 - Planerarbarn19

4/1 - boshab, Fnissnet, BonusCamilla, Linjana

5/1- saran92

7/1- scrootie, Hoppas96

8/1 - SofiaSamuelson89, Nixtie

9/1- Barbrastreisand

10/1 - Nataliaaa91, Jsv17

11/1 - MW90

12/1 - Mevi1315

13/1- Lyra78

14/1 - Önskarbebis2020, Etaj, elviramaria

15/1 - Queenofspades

16/1 - JeSuisMoi, sofieelises

17/1 - Planerarsyskon2020

18/1 Snarttrettiochtrevar89

19/1 - LittleBiscuit2020, myownworstenemy

22/1 Höstlöv123

23/1 rmj

25/1 - Nicci, Erla91

26/1 EllaLo

27/1 - Link92, Beeeckisen93

29/1 Loea

31/1 Supertrio

• Stoltmoster
    MissJibs skrev 2020-01-03 20:41:54 följande:

D här e MINST sagt skumt! Testade neg me gravtest 23/12Fick mens 25/12, startade lindrigt till att öka 26e o då blöder jag rejält (som jag brukar vid mens) + 3e samt 4e dagen. Sen lindrig igen så jag bara behöver trosskydd. E på dag 10 nu. Köpte hem ÄL stickor från tradera för att se om jag ens fått tbx ÄL efter förlossningen. Testade ikväll vid18 tiden bara för att se hur de funkar o då fick jag fullt utslag. Skrev i en annan tråd för att kolla om ngn hade erfarenheter av dessa men fick till svar att jag kanske e gravid trots min mens. Jag tänkte "hmm... Aldrig hört ngn som har haft sån kraftig blödning under sin grav... inte ens lönt att testa." Men jag kunde inte lägga d åt sidan utan tog en Tento teststicka o testade... visst f*n va d positivt. Antar att man får vänta några dagar o se om d håller sig kvar eller om man fått ett missfall. Ngn som varit me om liknande?

Det hände mig också vilket visade sig vara utomkvedshavandeskap.. Mitt råd är att ringa gynakuten och få en tid så fort som möjligt för att kolla upp det. Jag hoppas inte de är så för din del <3 håller tummarna
  • MissJibs
    Stoltmoster skrev 2020-01-03 23:39:48 följande:

Det hände mig också vilket visade sig vara utomkvedshavandeskap.. Mitt råd är att ringa gynakuten och få en tid så fort som möjligt för att kolla upp det. Jag hoppas inte de är så för din del <3 håller tummarna

Hur märker man sånt?
  • Stoltmoster
    MissJibs skrev 2020-01-03 23:42:57 följande:

Hur märker man sånt?

Jag visste inte att jag var gravid. Jag tog tabletter för att skjuta upp mensen sen när jga slutade med dom ca 2-3 dagar efter hade jag " mens i 4 dagar" sen hade jag så ont i magen till och från. Som brutal ägglossning, jag har ofta ont under ägglossning så jag tog ett äl-test. Så starka streck, och de fortsatte i flera dagar. Tillslut så tog jag ett gravtest och det va 3+veckor. Kom i chock och ringde till Gyn-Akuten och förklarade att jag blödit 1 vecka innan och förstod inte vad som hände. Hade också kvar smärtor i magen till och från. Fick en tid dagen efter där dom såg att jag var i vecka 7 men att ägget fastnar i min äggledare påväg till livmodern. Fick akut opereras morgonen efter och ta bort min högra äggledare..
Svar på tråden BIM januari