Inlägg från: sarakarolina |Visa alla inlägg
  • sarakarolina

BIM januari

Hej! Jag hoppar in här också! Jag har bim 11 januari. Hade ägglossning den 27 december. Har haft molvärk sedan dess. Aldrig haft det förut efter ägglossning (vad jag kan minnas). Jag är 30 år och detta är mitt tredje försök. Jag fick ett tidigt missfall i oktober, vilket var första försöket. Andra försöket så hände inget. Nu hoppas jag och sambon på att plussa. Vi har verkligen legat i om man säger så under julveckan Drömmer

2/1 - juliaslife

3/1 - Planerarbarn19

4/1 - boshab, Fnissnet, BonusCamilla, Linjana

5/1- saran92

7/1- scrootie, Hoppas96, JenniferO

8/1 - SofiaSamuelson89, Nixtie

9/1- Barbrastreisand

10/1 - Nataliaaa91, Jsv17

11/1 - MW90, Mezzy, Sarakarolina

12/1 - Mevi1315

14/1 - Önskarbebis2020, Etaj, elviramaria

16/1 - JeSuisMoi

17/1 - Planerarsyskon2020, Nathaliejj

19/1 - LittleBiscuit2020, myownworstenemy

20/1 sofieelises

22/1 Höstlöv123

23/1 rmj

25/1 - Nicci, Erla91

26/1 EllaLo

27/1 - Link92, Beeeckisen93

29/1 Loea

31/1 Supertrio

• sarakarolina

Hej på er! Jag har bim den 11 januari. Jag har sedan äl haft molvärk som blivit "värre" eller snarare starkare. Jag känner mig också öm i ryggslutet. Sedan en vecka tillbaka har jag även ömma bröst. Och mitt humör senaste dagarna har varit upp-och-ner (stackars min sambo). Förutom molvärken så känns det som att det spänner i livmodern. Detta är så spännande!! :D

Första gången jag var gravid var i september/oktober. Den graviditeten slutade i mf i vecka 6+2. Vid den graviditeten hade jag något fruktansvärt ont i brösten några dagar efter äl. Jag kunde vakna under natten av smärta för att jag typ stött till de eller vridit på mig i sängen. Inte alls lika illa nu som då.

3/1 - Planerarbarn19

4/1 - boshab, Fnissnet, BonusCamilla, Linjana

5/1- saran92

7/1- scrootie, Hoppas96, sussiew

8/1 - SofiaSamuelson89, Nixtie

9/1- Barbrastreisand

10/1 - Nataliaaa91, Jsv17, Arneliis , Tigu

11/1 - MW90, Sarakarolina

12/1 - Mevi1315 , Emalie

13/1- Lyra78, lillagullefjun

14/1 - Önskarbebis2020, Etaj, elviramaria

15/1 - Queenofspades

16/1 - JeSuisMoi, sofieelises

17/1 - Planerarsyskon2020

18/1 Snarttrettiochtrevar89, mandy93

19/1 - LittleBiscuit2020, myownworstenemy

22/1 Höstlöv123

23/1 rmj

25/1 - Nicci, Erla91

26/1 EllaLo

27/1 - Link92, Beeeckisen93

29/1 Loea

31/1 Supertrio

Plussat:

saran92

hoppas96

Sussiew

• sarakarolina

Åh jag tog ett Clearblue testa tidigt idag. Min sambo tycker att testet är blankt men jag (som måste vrida och vända på allt) tycker att jag ser ett knappt synbart streck. Hade äl den 27/12 och har bim på lördag. Är alltså på bim-5

• sarakarolina
    IF89 skrev 2020-01-06 13:16:24 följande:
    En till med BIM på Lördag här! Som också hade ÄL den 27. Följer dig med spänning - jag undviker testa tills mensen är sen. Fick en kemisk graviditet en gång och blev helt förstörd så undviker testa mig..

Jag är egentligen livrädd för att testa. Jag vill inte få ett plus för att sen börja blöda. Jag längtar så enormt efter barn. Jag förstår hur du känner dig.. jag fick ett tidigt missfall i v 6+2 i oktober och det knäckte mig totalt.

Jag håller tummarna för att vi lyckas denna gång!

• sarakarolina

Hej! Jag köpte idag cb testa tidigt. Kunde inte låta bli att testa nu på eftermiddagen.. är på bim-2. Jag höll mig i typ 1½ timma innan jag testade. Jag ser ett pyttesvagt streck. Ser ni?

• sarakarolina

Jag kommer testa imorgon bitti för att få ett mer tydligare test.. håller tummarna som bara den nu!!

• sarakarolina
    ETA92 skrev 2020-01-09 18:20:43 följande:

Åh spännande! Har du fått någon nidblödning?

Ingen nidblödning. Fick inte det under min förra graviditet heller
  • sarakarolina

Hej allihopa! Idag har jag bim. Ännu ingen mens. Jag tog i torsdags på bim -2 ett cb early som visade ett supersvagt streck på eftermiddagen. Igår på morgonen testade jag med ett vanligt clearblue och fick då också ett svagt streck (behövde inte kisa eller studera testet för att se ett streck). Då tog jag ett cb digital som visade inte gravid. Idag har jag inte vågat testa.. jag känner mig knäckt av känslan att det kanske inte gick denna gången heller. Är på mitt tredje försök. Jag blev gravid på mitt första försök men det slutade i ett missfall i höstas :(

• sarakarolina

Är nu på bim+1 och ingen mens. I fredags fick jag ett svagt blått plus på cb men negativt på cb digital. Idag supersvagt plus på cb (spökstreck?!). Ont i brösten och i höger äggstock. Min temp har dock gått ner.. har annars legat ca 0,5-0,6 över sedan äl. Så förvirrande. Bifogar testet från idag.. ser ni strecket?

• sarakarolina
    Sofieelises skrev 2020-01-12 10:59:28 följande:

Ser absolut ut som ett äkta plus, spök är inte så tydligt.

Är det starkare än det du tog i fredags eller svagare?

Testet jag tog idag är svagare än i fredags :(
  • sarakarolina
    Miu1234 skrev 2020-01-12 23:06:34 följande:

Tack för svar och jag beklagar ditt missfall.. Jag har inte fått mens ännu och vet inte vad jag ska göra nu. Är bergochdalbana här hemma i känslor

Jag förstår precis vad du menar Miu! Jag är nu på bim+2.. brösten gör ont och jag känner en smärta/obehag vid höger äggstock.

Fick svagt plus på cb i fredags och igår men "inte gravid" med det digitala i fredags. Verkligen bergochdalbana här med

Håller tummarna för oss!
  • sarakarolina

Bim+3 idag. I fredags fick jag ett svagt plus, i söndags ännu svagare och idag negativt. För en timma sedan fick jag en blödning. Jag blir så ledsen :(

Fick ett mf i oktober då jag var i vecka 7 och jag fick så fruktansvärt ont i kroppen. Jag hoppas att denna gång är mildare.

Bara att hoppa upp på hästen igen antar jag.

• sarakarolina
    Sofieelises skrev 2020-01-14 21:23:08 följande:

Vilken dag är du på nu? :)

Jag får skylla mig själv för förvirringen känner jag. Hade verkligen bestämt mig för att INTE testa innan äl+10/11 denna gång för att inte hålla på och oroa mig över streckens styrka/om det ökar eller inte, "är det ett streck eller inte..." etc. Är på äl+10 om jag går efter temphöjning men har testat i tre dagar "redan" så nu tycker jag att strecken ska öka (fick ju då svagt positivt igår.....). Vet att jag är knäpp. Nästa månad SKA jag inte testa förrän äl+10/11 för det här är fasen inte bra för psyket, haha.

Det är svårt att inte testa när man känner av minsta lilla symtom. Jag kommer själv från med nu inte testa förrän bim... ska försöka med det iaf haha. Det blev en kemisk graviditet/tidigt mf för mig denna gången tyvärr. Fick svagt plus i fredags (bim-1), ännu svagare på söndagen och igår negativt. Igår började jag även blöda.
Svar på tråden BIM januari